PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

30 centres educatius de la ciutat acullen tallers competencials adreçats a més de 800 alumnes de primària i secundària

 butlletiiniciilla

El mes d’octubre 30 centres educatius de la ciutat acullen sis tallers adreçats als infants i joves, que tenen com a objectiu consolidar competències personals i curriculars. Pel que fa a primària, s’ofereixen tres tallers, arts escèniques, ioga i gust per la lectura, amb una participació de 624 alumnes provinents de 21 centres de primària de la ciutat.

El taller d’arts escèniques s’adreça al cicle superior de primària i se centra en l’expressió corporal, el teatre i qualsevol altre disciplina escènica com el circ o la dansa. Les arts escèniques afavoreixen l’adquisició de les competències personals i curriculars de l’alumnat participant. També es pretén despertar vocacions i aficions en els infants.

El taller de ioga s’adreça al cicle mitjà de primària i és una proposta que cerca facilitar eines personals als participants que han viscut la pandèmia en edats molt primerenques. Pedagogs i psicòlegs constaten que el ioga té nombrosos beneficis per als infants. Segons els experts, el ioga millora la memòria, l’atenció i l’aprenentatge, alhora que fa conscients els infants de les seves pròpies emocions.

El taller de promoció del gust per la lectura està adreçat a l’alumnat de cicle inicial de primària. Es tracta d’una proposta lúdica per despertar l’interès de l’alumnat participant en la lectura i el gust per dedicar part del seu temps d’oci a la lectura creant un vincle amb la literatura. Paral·lelament busca reforçar les diferents competències implicades en l’àmbit lingüístic, com son la comprensió lectora, l’expressió oral o l’expressió escrita.

Pel que fa als tallers adreçats a la secundària, s’ofereixen dos tallers, anglès i prevenció de l’abandonament escolar, amb una participació de 216 alumnes que provenen de 10 centres de secundària.

El taller d’anglès està adreçat al cicle superior d’ESO o batxillerat. Es tracta d’una proposta que cerca afavorir una actitud positiva en l’aprenentatge de l’idioma a través d’activitats adequades per a cada un dels nivells de l’alumnat participant. Es busca una activitat centrada en la participació de l’alumnat i en les propostes pedagògiques que reforcin l’aspecte oral i comunicatiu en general, així com el reforç dels aspectes gramaticals.

El taller de Prevenció de l’abandonament escolar prematur per a alumnat de 2n o 3r d’ESO té com a objectiu que l’alumnat treballi les competències bàsiques de l’etapa educativa, els bons hàbits i tècniques d’estudi a través d’activitats que fomentin la participació, l’experimentació i el component pràctic de l’aprenentatge. Han d’oferir un espai d’acompanyament i orientació a l’alumnat per a donar sentit al fet educatiu, plantejar una reflexió sobre el seu projecte de vida i el seu futur itinerari formatiu.

El conjunt d’aquestes propostes formatives adreçades a primària i a secundària reben l’ajut del Pla de millores d’oportunitat educativa (PMOE) de la Generalitat, del Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu (PROA+) del Ministeri d’Educació i també està finançat pels Fons Europeus de Recuperació Next Generation de la Unió Europea.