PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

Mediació

Marc Normatiu i Carta de Serveis


Marc Normatiu

 Legislació Estatal

  • Llei 15/2005, de 8 de juliol que modifica el Codi Civil i la Llei d'Enjudiciament Civil en matèria de separació i divorci.
  • Llei 5/2012 de mediació en assumptes civils i mercantils
  • Llei Orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors, ofereix la possibilitat que el menor participi en processos de conciliació i reparació del dany.

 Legislació Catalana

  • Llei 15/2009, de 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat.
  • Llei 25/2010, del 29 de juliol, del llibre segon del Codi Civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família.
  • Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya.

Carta de serveis

 Processos formals de mediació en els diferents àmbits de la convivència ciutadana (familiars, veïnals, escolars, associatius, etc.)

Gestió directa dels conflictes a través d'un procés formal de mediació conduit pels professionals del Servei. Les intervencions es fan a dos nivells:

  • Entrevistes individuals d'anàlisi i orientació: Són sessions individuals de treball que tenen per objecte ajudar-vos a analitzar la vostra situació de conflicte i avaluar opcions viables de solució.
  • Taules de diàleg: Són sessions de treball que tenen per objecte facilitar el diàleg entre totes les parts afectades per una situació de conflicte, per tal de cercar solucions de consens, satisfatòries per tots.

 Intervencions especialitzades de mediació en assetjament escolar (Bullying)

La nostra intervenció es basa en els models de la mediació reparadora, les pràctiques restauratives i el model de no inculpació de Maines i Robinson. És una intervenció integral, que incorpora a les víctima/es i l'agressor/s, però també al grup classe, les famílies i el centre educatiu. S'intervé a diferents nivells: Sensibilització, intervenció directa en el cas, seguiment posterior a la intervenció i prevenció. El centre educatiu és el que ha de sol·licitar expressament la intervenció.

 Intervencions especialitzades de mediació a les comunitats de veïns

Són accions que, adreçades de manera específica a les comunitats de veïns i veïnes, tenen per objecte millorar la seva organització i funcionament. Comprenen accions informatives i d'assessorament; accions de suport a la convivència, l'organització i gestió de la comunitat; d'acompanyament en la presa de decisions i accions de caràcter formatiu.

 Servei d'Informació Mediadora del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya - SIM

Com a centre adscrit al registre del Centre de Mediació de Dret Privat, del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, en el Servei de Mediació Comunitària us informarem sobre com us podeu acollir a una mediació, pel que fa a processos de separació i divorci, i tramitarem la vostra sol·licitud al Centre de Mediació.

 Tallers formatius de divulgació i sensibilització en la cultura de la mediació

Tallers de caràcter pedagògic i de sensibilització que tenen per objecte la formació i capacitació en habilitats socioafectives, comunicatives i de gestió positiva del conflicte.

Recursos de Mediació

 

 

Contacte amb mediació

SABADELL MEDIACIÓ Edifici Consistorial Plaça Sant Roc, 1 08201 Sabadell Com arribar? MAPA Telf.: 937453172 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Àmbit associatiu

6La mediació possibilita a les entitats sense ànim de lucre analitzar i gestionar situacions de discrepàncies i/o conflictes que s’originen dins de les pròpies entitats o en la interacció amb altres.

Les entitats compten amb espais de relació on la participació i implicació de les persones és fonamental pel desenvolupament de la finalitat de l’entitat. El bon funcionament d’una associació passa per una bona gestió dels aspectes organitzatius, funcionals, relacionals i de comunicació.

Dins d’una entitat o associació un conflicte pot generar molt malestar entre els seus membres fins el punt d’afectar les activitats que s’hi desenvolupen o provocar que persones sòcies i/o voluntàries es desvinculin de l’entitat.

Tipologia de conflictes que poden aparèixer:

  • Conflictes d’organització interna
  • Conflictes entre els membres de l’entitat
  • Conflictes amb altres entitats o persones de fora l’entitat

En els casos en que la pròpia entitat no trobi estratègies per poder resoldre els conflictes demanar ajuda a algú extern i imparcial, pot ser un camí per desencallar la situació d’una manera pacífica, constructiva i respectuosa. Un conflicte per a una entitat o organització pot ser una oportunitat de revisió, canvi i millora.

>> Si voleu demanar una mediació o consultar-nos qualsevol dubte ho podeu fer aquí.

>> L'Ajuntament compta amb una Oficina d'Entitats que dona suport personalitzat i assessorament a les entitats i associacions de la ciutat. 

 

 

Àmbit veïnal

1

La mediació ciutadana i comunitària s'ocupa de totes les problemàtiques que planteja el dia a dia de les persones que viuen i conviuen al mateix barri, carrer o edifici. En aquests  espais  d’interacció les escales de veïns i veïnes es configuren com un dels espais més pròxims i quotidians de relació i convivència ciutadana. Des de mediació s’aborden, als conflictes que s’originen de la mateixa convivència i la vida en societat.

 

 

Problemàtiques veïnals més habituals:

  • Sorolls
  • Obres: Accessibilitat (rampes; ascensors...)
  • Rehabilitació i manteniment de les finques
  • Parets mitgeres
  • Molèsties d'execució d'obres
  • Humitats
  • Higiene - salubritat: escales; patis comunitaris; celoberts
  • Animals de companyia
  • Malentesos - baralles entre les parts
  • Aires condicionats
  • Aparcaments; guals
  • Molèsties per exercici d'una activitat
  • Altres: arbres, llindars, antenes, etc.
  • Manteniment i neteja de les zones comunes
  • Usos dels espais comunitaris com ara patis, terrats, etc
  • Desacords respecte l'organització i funcionament de la comunitat de veïns i veïnes
  • Desacords per la gestió administrativa i econòmica de la finca
  • Problemàtiques de convivència.

Des del Servei de mediació us ajudarem a gestionar aquestes situacions i cercar solucions, mirant de no malmetre la convivència futura.

>> Si voleu demanar una mediació o consultar-nos qualsevol dubte ho podeu fer aquí.

 

Àmbit familiar

familia1La mediació preserva els vincles i facilita el restabliment de la comunicació i la confiança. Per això, és una bona eina per gestionar els problemes que s'originen en el marc de les relacions familiars.

 Problemàtiques més habituals:

  • Per la cura de persones dependents
  • Intergeneracionals: entre pares, fills, avis, germans...
  • Processos de separació, divorci o problemàtiques vinculades al conveni regulador, us informarem sobre com us podeu acollir a una Mediació i trametrem la vostre sol·licitud al Centre de Mediació de Catalunya del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, del qual a través d'un conveni, el Servei de Mediació Comunitària és centre col·laborador. 

>> Si voleu demanar una mediació o consultar-nos qualsevol dubte ho podeu fer aquí.

 

 

 

 

Àmbit escolar

Els centres educatius són espais de relació on els conflictes també hi són presents. La mediació intervé constructivament davant els conflictes, propicia la responsabilitat i la reconciliació entre les persones i ajuda a prevenir la violència.

Des del servei de mediació volem promoure i divulgar la cultura i els valors de la mediació en els centres educatius de la ciutat, aportant eines i estratègies per a la gestió pacífica dels conflictes a la comunitat educativa, i oferint processos de mediació i intervencions especialitzades en conflictes escolars.

 

Àmbit espai públic

La mediació proporciona les eines indispensables per construir els fonaments d'una bona convivència.

 

També et pot interessar...