Assetjament escolar o bullying
Des del Servei de Mediació Comunitària es fan intervencions especialitzades de mediació en situacions d'assetjament escolar.
Aquest tipus d’intervencions són integrals, incorporant a les persones que pateixen la situació de violència (víctima/es), les persones que exerceixin conductes agressives (agressor/s) com també la resta del grup que sovint pot exercir un rol observador.
L'assetjament escolar o bullying fa referència a la violència, més o menys visible, que té lloc entre iguals. Les característiques principals que cal tenir presents per detectar possibles situacions d'assetjament escolar o bullying són:
- La continuïtat en el temps de les conductes violentes.
- El desequilibri de poder que s'estableix entre les parts que intervenen en aquesta situació de violència (víctima i agressor/s) que acaba portant a la víctima a una situació d'indefensió.
- Intencionalitat de les agressions: hi ha la voluntat de fer mal a l’altre.
- Fenomen grupal, on els alumnes es reforcen entre si a través de les seves interaccions.
Com es sol·licita?
El centre educatiu és el que ha de sol·licitar expressament la intervenció. Per sol·licitar-ho ho podeu fer clicant aquí.
A qui s'adreça?
La intervenció en assetjament escolar es dirigeix a qualsevol grup classe a partir de 5è de primària.
Com es treballa?
La nostra intervenció es basa en els models de la mediació reparadora, les pràctiques restauratives i el model de no inculpació.
És una intervenció integral, que incorpora a la víctima/es i l'agressor/s però també al grup classe, i el centre educatiu, les famílies si es considera necessari.
S'intervé a diferents nivells: Sensibilització, intervenció directa en el cas, seguiment posterior a la intervenció i prevenció.
>> Per a més informació Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.