PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

A la teva ciutat

    Què necessito?

      11.Inici de curs Escola Illa

      El dimarts, 7 d’octubre, ha tingut lloc la lliçó inaugural dels cicles formatius de l’Escola Illa. Enguany, coincidint amb els 25 anys del cicle d’Il·lustració al centre municipal, la ponència va anar a càrrec de l’il·lustrador, docent i Premio Nacional de Ilustración, Pep Montserrat, que sota el nom de “Quatre o cinc coses que em dic a mi mateix. O sis”, va parlar de què cal tenir en compte en aquest ofici. Els tres cicles formatius que s’imparteixen a l’Illa (Il·lustració, Disseny gràfic i Disseny de moda) comencen el curs amb 141 estudiants, que es sumen a l’alumnat dels tallers d’art.

      L’Escola Illa inicia, doncs, el curs consolidat un any més com a referent local, comarcal i català en l’educació artística professional de caràcter públic. Enguany el lema és Aquí i ara, una invitació a aturar-nos un moment i reconnectar amb el present, actitud especialment significativa en una escola d’art, on el procés creatiu demana atenció, sensibilitat i presència. Es tracta de centrar-se en el que és real i present: el traç que es dibuixa, la idea que sorgeix, l’emoció que apareix. Un enfocament que posa èmfasi en la consciència del moment com a eina d’aprenentatge però també de creixement personal.  

      Pep Montserrat va estudiar Procediments Pictòrics a l'Escola Llotja de Barcelona i posteriorment, Disseny Gràfic, començant a l'escola Elisava i després a l'escola Eina, també a Barcelona. Entre els reconeixements més destacats que ha rebut destaquen el del Ministeri de Cultura l'any 1995, el Catalònia l'any 1997 i el Junceda els anys 2004 i 2009. A més, de l'any 2006 al 2011 els seus treballs van formar part de l'exposició anual de la Society of Illustrators de Nova York, que li va atorgar l'any 2008 el Certificate of Merit. El 2024 rep el Premio Nacional de Ilustración, el jurat del qual va valorar “la seva gran capacitat de construir discursos que van més enllà del simple desplegament visual amb una veu pròpia i reconeixible”.