PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

A la teva ciutat

    Què necessito?

      FINALITZAT 

      Aquest curs facilitarà les eines i els coneixements necessaris per idear productes i serveis innovadors adreçats al mercat de la Silver Economy.

      A través de la metodologia Design Thinking, amb el suport de tècniques pròpies de l’anàlisi de tendències socials, s’exploraran les necessitats i desitjos de les persones grans, identificant oportunitats de mercat i desenvolupant solucions centrades en els diferents tipus d’usuaris. Durant les classes s’aprendrà a aplicar, d’una manera pràctica, tècniques d’investigació, ideació, prototipatge i validació per tal de projectar productes o serveis innovadors.

      • Curs impartit per professorat de l’ESDI.
      • Adreçat a estudiants universitaris de ciències empresarials, economia, sociologia, emprenedors, estudiants de l’aula d’extensió universitària.
      • Crèdits: 1 ECTS
      • Preu:  95€.
      • Per reservar plaça [+]

      Dates i desenvolupament del curs:

      Del 19 d’octubre al 21 de desembre del 2023, els dijous de 18:00 a 20:00 h.

      Sessió 1 (19 octubre) - Introducció a la Silver Economy.

      • Tendències demogràfiques i socials.
      • Oportunitats de mercat.
      • Necessitats i desafiaments.
      • Innovació i solucions: exemples.

      Sessió 2 (26 octubre) - Introducció al Design Thinking.

      • Introducció al Design Thinking.
      • Principis fonamentals: empatia, col·laboració, experimentació i enfoc en l’usuari.
      • Fases de la metodologia: empatia, definició, ideació, prototipat i testeig.
      • Casos d’èxit de l’aplicació dins el camp de la Silver Economy.

      Sessió 3 (2 novembre) - Introducció a l’anàlisi de les tendències socials.

      • Introducció.
      • La importància de comprendre les tendències socials en el disseny i la innovació.
      • Integració amb la metodologia Design Thinking.
      • Exemples.

      Sessió 4 (9 novembre): Investigació i comprensió de l’usuari.

      • La importància de la investigació d’usuaris en el procés de Design Thinking.
      • Tècniques i eines d’investigació d’usuaris: entrevistes, observació, mapes d’empatia, etc.
      • Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
      • Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.

      Sessió 5 (16 novembre) - Comprensió del context social i cultural.

      • Mètodes d’investigació de tendències: anàlisis de dades, investigació del mercat, observació, etc.
      • Identificació de tendències emergents dins del sector de la Silver Economy.
      • Tècniques i eines d’investigació de tendències.
      • Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
      • Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.

      Sessió 6 (23 novembre) - Definició del problema i el disseny del repte.

      • Com definir correctament el problema o repte a abordar.
      • Eines per a la definició del problema: statement del problema, mapa d’empatia, customer journey, etc.
      • Exercicis pràctics.

      Sessió 7 (30 novembre) - Generació d’idees i creativitat.

      • Mètodes i eines per a fomentar la generació d’idees creatives.
      • Tècniques de pensament divergent i convergent.
      • Exercicis pràctics.

      Sessió 8 (7 desembre) - La nova materialitat.

      • Enfoc en la sostenibilitat.
      • Impacte social.
      • Transparència i report.
      • Integració en l’estratègia empresarial.
      • Exemples de casos actuals.

      Sessió 9 (14 desembre) - Prototipat de les idees.

      • La importància del prototipat ràpid.
      • Tipus de prototips i nivells de fidelitat.
      • Eines i recursos pel prototipatge.
      • Exercicis pràctics.

      Sessió 10 (21 desembre) - Testeig i validació.

      • Com realitzar proves i testejos de prototips amb usuaris reals.
      • Recopilació i anàlisi del feedback dels usuaris.
      • Iteració i refinament de les solucions.
      • Exercicis pràctics.

      Per a més informació i inscripcions [+]