PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

A la teva ciutat

    Què necessito?

      El Pla Alfa és el procediment operatiu establert pel Cos d'Agents Rurals de vigilància, prevenció i control d'activitats de risc, de la Generalitat de Catalunya davant les situacions de perill d’incendi forestal que es puguin produir, segons les condicions de sequera, vent i temperatura, per atendre les actuacions preventives establertes d’acord a l'activació de cada nivell de perill.

      Aquestes situacions de perill es graduen en  5 nivells operatius, de 0 a 4. Cadascun correspon a un nivell de perill d'incendi forestal.

      Què comporta cada nivell?

      L'activació de cada nivell comporta la realització de determinades actuacions preventives i un grau de mobilització dels efectius.

      En els nivell 1, 2 i 3 els Agents Rurals vetllen pel compliment de les restriccions d’activitats amb risc d’incendi forestal que determina del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

      Quan s’activa el nivell 4 per perill extrem d’incendi forestal es restringeix l’accés a espais naturals. Aquesta mesura té un doble objectiu: protegir les persones per evitar que estiguin en un espai natural en cas de declarar-se un foc i disminuir el risc que es produeixi un incendi. Extraordinàriament també pot comportar la restricció d’activitats de lleure, la circulació motoritzada o l’obra pública, entre d’altres.

      Cada dia el Servei de Prevenció d'Incendis Forestals dels agents rurals, elabora el mapa de perill d'incendi, que podeu veure al següern enllaç:
      Mapa del Pla Alfa

      Si veus un incendi, truca al 112.