Persones gestores de colònies
Les persones gestores són aquelles degudament autoritzades que, de manera voluntària i altruista, atenen els gats pertanyents a una colònia. Per poder ser persona gestora autoritzada, cal participar en una formació que organitza l’Ajuntament de Sabadell. Un cop realitzada, es signa el document de compromís i se li facilita un carnet que la identifica com a tal.
Aquestes formacions es realitzen aproximadament cada tres mesos, i en diferents torns (matí, tarda i cap de setmana), per tal que tothom hi pugui accedir. Si vols formar part del fantàstic equip de persones que atenen els gats comunitaris de la nostra ciutat, només has d’omplir el formulari clicant a l’enllaç i seleccionant el/els torn/s que més et convenen.
Drets de les persones gestores
- A ser respectades per la ciutadania i la resta de persones gestores
- A formar-se per una millor gestió de la seva colònia.
- A rebre l’acreditació assegurant que pot alimentar (carnet).
- A rebre suport municipal en cas que calgui mediació o que hi hagi situació de mala convivència o coaccions a la persona.
- A rebre suport de l’Ajuntament o les entitats en cas d’alguna problemàtica relacionada amb els animals, o les instal·lacions.
Deures de les persones gestores:
- Identificar-se davant tercers en la seva condició de persona gestora autoritzada, si és necessari.
- Posar aliment i aigua fresca.
- Facilitar la captura, si s’escau, reunint-se prèviament amb l’empresa encarregada de la captura i no posant alimentació quan s’indiqui.
- A respectar la ciutadania i a la resta de persones gestores.
- Avisar a l’Ajuntament o a Policia Municipal en cas d’animals greument malalts o ferits, per la seva atenció veterinària.
- Avisar a l’Ajuntament en cas de ventrades o gats sociables, per tal de procedir a la seva adopció de la manera establerta per la normativa.
- Avisar a l’Ajuntament en cas de detectar nous espècimens a la colònia (gats nous).
- Mantenir l’espai en bones condicions higièniques, i l’aixopluc, menjar i aigua amagats quan sigui possible.
- Retirar i netejar diàriament les restes d’aliments i altres residus que es generin a la colònia per evitar riscos sanitaris.
- Fer seguiment de l’estat dels gats malalts o acabats d’esterilitzar.
- No incorporar o integrar gats de colònies diferents de la pròpia d’origen.
- Avisar l’Ajuntament de Sabadell que deixen de gestionar la colònia, amb la màxima antelació possible.
- Facilitar a l’Ajuntament de manera ràpida les dades que demana per l’actualització del cens i seguiment de les colònies, mitjançant el següent formulari.
- Actualització del cens de gats de colònies ferals