L’hort a l’Escola Bressol La Romànica, un oasi de natura a la ciutat
Quan és temps de collita l'hort també es vincula amb la promoció de l'alimentació saludable. Els infants no només veuen el procés de cultiu, sinó que també tenen l'oportunitat de tastar els fruits i verdures que han cultivat a l’escola i també a casa amb la família, quan fem el repartiment d’aliments a les entrades i sortides de l’escola, a mode de mercat.
A la tardor i l’hivern tenim l’oportunitat de plantar alls tendres, bròquil, col i, fins i tot en diferents ocasions enciams, perquè aquests tenen un creixement molt ràpid. Més cap a la primavera, l’hort es prepara per conrear tomàquets, cogombres, pebrot verd i a vegades, carabassó. El creixement, les olors, els colors i els insectes que atrau l’hort, converteixen aquest espai en un lloc on poder meravellar-se dels canvis que es produeixen setmana rere setmana.
Més enllà de tot això, en moltes ocasions, l’hort és un lloc de trobada per als infants, en el qual les referents expliquen contes i històries, canten cançons i fins i tot aprofiten per obrir espais de diàleg quan observen plegats durant el tram final del curs amb el bon temps. L’ajuda d’un avi i l’esforç de l’equip fan que cada curs aprenem aspectes nous, i la proposta tingui durabilitat en el temps.




