Amb el lema “AMB TOT” i nous tallers d'art comença el curs a l'Escola Illa, l'escola d'art i disseny de Sabadell
Amb tot vol dir que per estar i incloure a tothom a l’escola, hem de ser-hi amb tot lo nostre, amb les nostres circumstàncies; quan excloem alguna cosa externa, estem excloent alguna cosa nostra. Per fer-ho, ens cal prendre tota la nostra complexitat: la del nostre alumnat, la de les famílies, las del propi centre, les de de les institucions que ens recolzen, i les del nostre entorn. Amb tot és un estat ètic i estètic. Sabem que incloure a tothom sovint no és fàcil; a vegades, ens cal renunciar a creences i costums pròpies, del passat, per poder fer el cor més gran. Per dir amb tot cal ser molt creatiu per sortir del món estàndard, i trobar nous camps de bellesa en persones, col·lectius, espais, “no llocs”, objectes,..., mai considerats i exclosos per la societat. Per això sabem que incloure a tothom amb tot és una manera d’innovar. Si l’Escola Illa troba la manera de fer-ho, podrà aprofitar tot el potencial del seu especial alumnat i professorat, multiplicant la seva capacitat creativa, per aportar riquesa i millora a la comunitat que ens acull.
La inauguració oficial del curs de cicles formatius es farà el proper 24 de setembre, amb la lliçó inaugural a càrrec de Mercè Paloma*, figurinista d’espectacles de teatre i cinema, a nivell nacional i internacional, i amb diversos premis Gaudí.
El 23 d’octubre, a les 19 h, es va fer, a l’escola, una trobada amb les famílies de l’alumnat dels cicles formatius i dels tallers infantils d’art, amb l’objectiu d’apropar a aquestes l’entorn i la manera de treballar de l’escola i de l'equip de professorat. Aquesta trobada és una oportunitat per conèixer a les famílies de l’alumnat i les seves expectatives vers els estudis dels seus fills i filles.
I pel que fa al programa Illa Oberta Tallers d’Art, el 25 de setembre, a les 18:30 hores, es va fer l’acte d’inauguració de curs amb una jornada de portes obertes i la xerrada, a càrrec de Joaquim Sala-Sanahuja “Sabadell Ocult. Un recorregut per les formes de vida no normatives del Sabadell del segle XX".
Pel que fa a Illa Oberta-Tallers d'Art, l’escola continua oferint una àmplia i diversa oferta de cursos al voltant de diferents pràctiques artístiques per tal que l’alumnat pugui fer un aprenentatge continu i progressiu, però que, al mateix temps, sigui lliure i obert a les seves inquietuds particulars. Illa Oberta-Tallers d’Art introdueix a l’alumnat en el fascinant món de l’art des de diversos àmbits: dibuix, arts múltiples, ceràmica, fotografia, artesanies,..., amb diferents tallers de dibuix, lettering, procediments artístics, brodat, gravat, enquadernació, ceràmica, fotografia, vitrall, confecció, joieria, tallers infantils... Els tallers s’inicien a l’octubre i finalitzen al juny, en diversos formats, continguts, i en horaris compresos entre les 17'30 i les 21'30 h de dilluns a dijous. Encara està obert el període de matriculació per a alguns cursos.
També, i com cada curs escolar, l’Escola Illa vol continuar, de bell nou, mantenint i consolidant les col·laboracions que a nivell professional ha establert amb diferents entitats, institucions públiques i privades, empreses..., amb l’objectiu que l’alumnat mantingui constantment una vinculació directa amb la realitat professional i artística, entitats, institucions, esdeveniments i empreses que any rere any van en augment i que de vegades deriva en un contracte laboral o en nous professionals autònoms. Aquest és un inici de curs, doncs, que ens confirma, una vegada més, que l’Escola Illa compta amb un projecte d’educació artística i disseny de caràcter públic consolidat a la ciutat de Sabadell.
Per a més informació:
Escola Illa 93 711 48 05 – 93 711 40 59
https://escolaillaartidisseny.sabadell.cat/




