
Tots els articles

Cursos adreçats a persones coordinadores de voluntariat, inclosos al Pla de Formació per a entitats i persones voluntàries 2022
[widgetkit id="1292" name="Oficina Entitats - Formació entitats"]

Cursos adreçats a entitats, inclosos al Pla de Formació per a entitats i persones voluntàries 2022
[widgetkit id="1285" name="Oficina Entitats - Formació entitats"]
Subvencions
Pla Estratègic de Subvencions 2020-2023
El Pla Estratègic de Subvencions per l'exercici 2020, de l'Ajuntament de Sabadell, va ser aprovat pel Ple, en sessió ordinària de 6 d'octubre de 2020.
Llei General de Subvencions
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, té per objecte la regulació del règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques.
Normes i lleis
Per al seu bon funcionament, les entitats han de complir un seguit de normes i lleis. A continuació presentem un recull de la principal normativa de referència:
Llei 4/2008 del Llibre III del Codi Civil de Catalunya
La llei 4/2008, de 24 d’abril del llibre III del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques determina el funcionament de les associacions i fundacions.
Entre d’altres qüestions, determina la composició, funcionament i competències de l’òrgan de govern i de l’Assemblea general. A més, és la normativa de capçalera si es vol constituir una entitat, redactar els seus estatuts i regular el seu funcionament intern.
Llei del Voluntariat
Des del passat 23 de juliol, a Catalunya disposem d’una Llei pròpia del Voluntariat, la qual regula el model català del voluntariat, definint que s’entén per persona voluntària i quin és el marc legal que empara la tasca que desenvolupa.
La nova normativa també estableix quins són els drets i deures de la persona que duu a terme la tasca voluntària, així com els de l’entitat amb qui té aquesta relació de voluntariat.
Llei de Protecció de dades
Una altra normativa a tenir en compte part de les entitats és la Llei orgànica 3/2018, de 5 de de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
La Protecció de Dades parla sobre el dret fonamental de les persones, i busca protegir la seva intimitat i la seva privacitat davant de possibles incompliments que procedeixen de la recollida i emmagatzematge per part d’empreses o entitats.
Per tant, totes les entitats que disposen de dades personals de persones físiques (treballadores, voluntàries, sòcies, etc.) estan sotmeses a aquesta llei.
Aquesta nova Llei inclou novetats que excedeixen les pròpies previsions del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
L’objectiu de la nova norma és adaptar el dret espanyol al model establert pel Reglament General de Protecció de dades europeu. El text desenvolupa matèries, aclareix conceptes i dona més seguretat jurídica.
Llei de transparència
Actualment, totes les entitats han de complir amb la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Aquesta normativa estableix quina informació ha de publicar cada entitat i també preveu com s’ha de publicar aquesta informació, essent requisits fonamentals que aquesta sigui accessible, clara i comprensible, i que es publiqui en format electrònic i gratuït per als usuaris.
Altres normes a tenir en compte
A banda de les normatives esmentades, existeixen unes legislacions pròpies de cada àmbit d’actuació, les quals, s’han de tenir en compte en funció de l’àmbit d’actuació i característiques pròpies de cada entitat.
A continuació posarem alguns exemples:
- Les entitats esportives han de complir amb la Llei 1/2000, de l’esport i el decret 58/2010 i 55/2012, respectivament.
- Les entitats del lleure han de donar compliment al Decret del Lleure 137/2003.
- Les entitats culturals han de tenir en compte la Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.
- Les fundacions i associacions d’utilitat pública han d’observar el que disposa la Llei del Protectorat de les fundacions i de verificació de l’activitat de les associacions declarades d’utilitat pública
Més enllà d’aquesta normativa bàsica, al següent link, trobareu les novetats jurídiques que afecten a les entitats així com articles d’interès al respecte que ajuden a entendre millor l’aplicació de les normatives: http://xarxanet.org/noticies/juridic
Podeu accedir també al portal jurídic de Catalunya que ofereix el dret vigent a Catalunya, a l'estat espanyol, a Europa i un seguit de serveis d’informació que en faciliten la consulta.

Cursos adreçats a entitats, inclosos al Pla de Formació per a entitats i persones voluntàries 2023
[widgetkit id="1382" name="Oficina Entitats - Formació entitats"]
[widgetkit id="788" name="Oficina Entitats - Tràmits"]
[widgetkit id="799" name="Oficina Entitats - tràmits altres"]
Us presenten un seguit d'infografies amb les que intentarem resoldre els dubtes més freqüents amb els que us trobeu a les entitats
[widgetkit id="862" name="Oficina Entitats - Què haig de saber si? Infografies"]
Si hi ha algun tema que penseu que seria interessant desenvolupar, envieu-nos un correu electrònic a: entitats@ajsabadell.cat
Necessitem el certificat digital
[widgetkit id="982" name="Oficina Entitats - Sol·licitar certificat digital"]
[widgetkit id="1789" name="Oficina Entitats - Sol·licitar certificat digital pdf"]
>> Més informació relacionada amb l'obtenció del certificat digital i de l'administració electrònica
Busquem finançament
[widgetkit id="970" name="Oficina Entitats - Finançament"]
[widgetkit id="984" name="Oficina Entitats - Finançament micromecenatge"]
Volem aprendre a consumir de forma més sostenible i transformadora
[widgetkit id="1161" name="Oficina Entitats - Guía de consum transformador per a entitats"]
Volem fer accessible el Pla de Voluntariat de la nostra entitat
[widgetkit id="1138" name="Oficina Entitats - Guía: Com fer accessible el teu pla de voluntariat"]
[widgetkit id="811" name="Oficina Entitats - directori d'entitats"]
Federacions, coordinadores i plataformes d'entitats
[widgetkit id="1062" name="Oficina Entitats -- Federacions, coordinadores i plataformes"]
Campanya publicitària Construint Ciutat 2019
El Construint Ciutat d'enguany ha arrencat amb una campanya publicitària innovadora que s'ha ideat amb l'objectiu de motivar la ciutadania a presentar projectes.
Construint Ciutat 2017
Es va posar a disposició de la ciutadania un milió d’euros del pressupost municipal 2017 perquè els veïns i les veïnes presentessin projectes per ser executats des de l’Ajuntament. A través del suport ciutadà, es va decidir a quins projectes destinar aquests recursos. D’aquesta quantitat econòmica, la meitat (500.000 €) es van destinar a projectes que tenien com a objectiu una intervenció a l’espai públic o als equipaments municipals, i l’altra meitat a projectes que tenien com a objectiu el finançament d’activitats o serveis dirigits a les persones i/o d’intervenció comunitària.
A continuació, es detalla l'estat d'execució dels diversos projectes seleccionats a data març de 2018:
Projectes
[widgetkit id="558" name="Participació - Construint Ciutat 2017 projectes"]
Gràfica d'evolució

Construint Ciutat 2018

2a edició dels pressupostos participatius Construint Ciutat 2018
Es posa a disposició de la ciutadania un milió d’euros del pressupost municipal 2018 perquè els veïns i les veïnes presentin projectes per ser executats des de l’Ajuntament. A través del suport ciutadà, es decideix a quins projectes destinar aquests recursos.
D’aquesta quantitat econòmica, la meitat (500.000 €) es destinen a projectes que tenen com a objectiu una intervenció a l’espai públic o als equipaments municipals, i l’altra meitat a projectes que tenen com a objectiu el finançament d’activitats o serveis dirigits a les persones i/o d’intervenció comunitària.
El procés
- Fases
- Propostes
- Taula definitiva amb els resultats
- Projectes d'Espai Públic, ubicats al mapa
- Localització de les entitats que desenvolupen projectes de cohesió social
- Trobades que s'han dut a terme al llarg del procés
Estat d'execució dels projectes
Àmbit d'Espai Públic i Equipaments
[widgetkit id="910" name="Participació - Construint Ciutat 2018 àmbit espai públic"]
Àmbit de Serveis Comunitaris
[widgetkit id="917" name="Participació - Construint Ciutat 2018 àmbit comunitari"]
CONSTRUINT CIUTAT 2019 - FASES DEL PROCÉS
L’Ajuntament posa a disposició 1.000.000€ del pressupost municipal 2019 amb l’objectiu que la ciutadania aporti propostes per a millorar l’espai públic, els equipaments municipals i la cohesió social a la nostra ciutat.

Àmbit temàtic, pressupost total i quantia màxima de les propostes
1. Propostes per a la millora de l’espai públic o equipaments municipals de ciutat o barri, que facin referència a:
• Nova urbanització i/o rehabilitació d’espais públics.
• Inversió per a la millora d’equipaments de titularitat municipal adreçats a ús ciutadà.
Es destinaran 500.000€, amb un pressupost màxim de 100.000€ per proposta
Els projectes finalment seleccionats s’executaran per part de l’Ajuntament de Sabadell amb despesa d’inversió (això exclou despeses associades al manteniment ordinari).
2. Propostes de caire social que millorin la cohesió a la ciutat o a un barri, que siguin:
• D’àmbit social, cultural, educatiu, esportiu, etc. adreçades a les persones en general i/o a col·lectius específics.
• A l’entorn de la intervenció comunitària, que tinguin per objecte el canvi estructural, la millora de la cohesió i de les condicions de vida de la ciutadania.
Es destinaran 500.000€, amb un pressupost màxim de 100.000€ per proposta
Els projectes finalment seleccionats els executaran les entitats proposants, i es finançaran mitjançant l’atorgament de subvencions plurianuals per concessió directa (amb formalització de convenis i l’obligatorietat de justificar despeses).
FASES DEL PROCÉS
1. Informació: de l'1 al 16 de setembre de 2018
- Campanya publicitària Construint Ciutat 2019
- Roda de premsa: 14 de setembre de 2018
2. Presentació de propostes: Del 17 de setembre al 29 d’octubre de 2018
3. Valoració tècnica i viabilitat de les propostes: Del 8 de novembre al 14 de desembre de 2018
- Vegeu la relació de projectes que han estat validats tècnicament
- Nota de premsa: Un total de 38 projectes podran rebre suports de la ciutadania per ser executats amb els pressupostos 2019
4. Suport a les propostes: Del 8 al 21 de gener de 2019
5. Resultats finals: Del 22 al 28 de gener de 2019
Les propostes s’ordenaran, de major a menor, segons nombre final de suports rebuts, admetent com a màxim una proposta per barri i tres per districte.
