PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

[widgetkit id="354" name="Participació - Consell districte 1 - preguntes"]

[widgetkit id="367" name="Participació - Consell districte 2 - preguntes"]

 

[widgetkit id="368" name="Participació - Consell districte 3 - preguntes"]

 

[widgetkit id="369" name="Participació - Consell districte 4 - preguntes"]

 

[widgetkit id="370" name="Participació - Consell districte 5 - preguntes"]

 

[widgetkit id="371" name="Participació - Consell districte 6 - preguntes"]

 

[widgetkit id="372" name="Participació - Consell districte 7 - preguntes"]

 

A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identificar-ho?

Partint de la lectura d’un cas real i del visionat de diferents vídeos, s’aniran treballant diferents conceptes i aspectes clau que tenen a veure amb el bullying, de manera dinàmica i vivenciada.
Es parlarà de maltractament, de baralla, de maltractament reiterat, de diferència, de ciberbullying, etc. . També es dona especial importància a l'empatia i a la rellevància de tots i totes per evitar aquests abusos i maltractaments, malgrat ens pensem que no hi tenim res a veure. Es parla dels rols que es donen en una situació d’assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona/es observadores, del triangle que s’estableix entre elles i de com es pot trencar, posant especial èmfasi en aquest tercer rol, per tal de que els i les joves hi reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds.
Es busca que els i les joves, així com el professorat, prengui consciència de que allò que està passant no són bromes; perquè amb una broma hi riu tothom, i això no és el que passa quan s’està donant una situació d’assetjament....Bromes

Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre)

Durada: 1 hora

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: al centre educatiu

Cost: gratuït

Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet/És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula

 [widgetkit id="421"]

A qui s'adreça:
Alumnes de 2n d’ESO

Descripció:
El taller pretén abordar la pressió social que pateixen totes les persones sobre la construcció dels propis cossos. Aquesta pressió, exercida sobre els i les joves en una etapa de construcció de la seva identitat, afecta de múltiples formes, que s'analitzen al llarg del taller. A través de dinàmiques variades, suports visuals i exemples quotidians , l'alumnat reflexiona sobre la imatge corporal, la pressió social que reben i la importància de la reproducció d'hàbits saludables.Emveig
Certament, la publicitat, els mitjans de comunicació, les xarxes socials i l'entorn ens aboquen a comparar-nos als prototips de cossos "ideals" i normatius. I, a vegades, la recerca i la construcció d’aquest cos “impossible”, pot portar els i les joves a pràctiques d'hàbits poc saludables. Durant el taller es posarà també èmfasi en com treballar una bona autoestima i una consciència crítica de l'entorn, com millorar l’autoacceptació i com viure la vida sense la pressió i l'aprovació social de tot el que fem.
Aquest benestar emocional i físic és el pas necessari per realitzar-se com a persones en aquest i també en altres àmbits de la vida.

Objectius:
- Potenciar la reflexió i l'esperit crític envers la pressió social que rebem constantment sobre els nostres cossos.
- Posar en valor l'autoestima, les habilitats i caràcter propi per sobre del nostre cos, tot ressaltant la importància del benestar personal.
- Donar elements i recursos per gaudir d'una vida amb hàbits saludables.

Competències clau:
- Competència ciutadana- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el segon trimestre (gener-febrer)

Durada: 1 hora

Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe

Lloc de realització: al centre educatiu

Cost: gratuït

Material didàctic per a l'alumnat: publicacions pròpies del servei de diferents temàtiques d’interès juvenil
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula

Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació

[widgetkit id="421" name="Info afectivitat - JOVES nomes OJ"]

[widgetkit id="554" name="Participació - Construint Ciutat"]