PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

banner oferta educativa conservatori

El centre ofereix un itinerari de formació en l’àmbit de Jazz i Música moderna que passa per algunes assignatures incloses en l’oferta educativa de l’Escola de Música i del Conservatori Professional.

Aquestes són les assignatures i els programes on s’ofereixen:

  • Percussió moderna: programes Bàsic, Mitjà, Avançat, Adequació 3 i Grau Professional (Instrument complementari).
  • Saxofon: programes Bàsic, Mitjà, Avançat, Adequació 3 i Grau Professional (Instrument complementari).
  • Conjunt piano modern: programes Mitjà, Avançat, Adequació 3, Adults, Música Oberta i Grau Professional (alumnat de piano de 3r i 4t).
  • Big Band: programes Bàsic (3 i 4), Mitjà, Avançat, Adequació 3 i Grau Professional (1r i 2n).
  • Combos de Jazz i Música moderna: programes Avançat i Grau Professional (a partir de 3r). L’alumnat de Combo de 3r i 4t de GP no està obligat a fer la Cambra que estipula el currículum del seu instrument; el Combo substitueix la Cambra i el professor de Combo avalua l’alumne/a també de Cambra. Si algun alumne/a vol fer també Cambra i el seu equip docent dóna el seu vistiplau, pot fer- la; en aquest cas, la nota de Cambra es consensua entre els dos professors. Els alumnes de 5è i 6è de GP apuntats a Combo no poden deixar de fer Cambra; en aquest cas la nota de Cambra es consensua entre els dos professors.
  • Harmonia i interpretació de Jazz i Música moderna I i II: programes Avançat i Grau Professional (a partir de 4t).
  • Improvisació i transcripció de Jazz i Música moderna: programes Avançat i Grau Professional (a partir de 4t).

cap educacio infantil primaria

El segon cicle d'educació infantil comprèn l'etapa que a dels 3 al 6 anys i l'educació primària el període del 6 als 12 anys.

L'escola durant l'etapa del segon cicle d'educació infantil (3 a 6 anys) ha d'ajudar els alumnes a desenvolupar les capacitats que els permetin identificar-se com a persones amb seguretat i benestar emocional, viure unes relacions afectives amb si mateixos i amb els altres, conèixer i interpretar l'entorn, desenvolupar habilitats de comunicació, expressió i comprensió per mitjà dels llenguatges, adquirir instruments d'aprenentatge i desenvolupar progressivament l'autonomia personal, i també tenir una primera aproximació a una llengua estrangera.

L'escola proporciona als infants una educació bàsica i comuna que els capacita per als aprenentatges posteriors, per a l'adquisició dels fonaments d'expressió, escriptura i càlcul i per al coneixement de l'entorn.

L'educació primària està compresa per sis cursos acadèmics, des dels 6 fins als 12 anys, organitzats en cicles de dos anys.

Aquesta etapa té com a finalitat proporcionar a tots els alumnes una educació que els permeti desenvolupar les seves capacitats personals i les habilitats socials, adquirir i desenvolupar les competències relatives a l'expressió oral i escrita, en matemàtiques bàsiques i en l'ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual. També s'ha desenvolupar la capacitat d'esforç, de treball i d'estudi i la capacitat d'expressar el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat.

Tots els centres disposen de mestres especialistes (de Música, Idiomes, Informàtica i Educació física) i tenen el suport de l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic amb diferents professionals (logopedes, psicopedagogs, psicòlegs, fisioterapeutes...).

Els centres tenen al seu abast mesures i recursos d'atenció a la diversitat per tal de facilitar l'aprenentatge de tot l'alumnat (agrupaments flexibles, grups reduïts, tallers, racons, desdoblament de grups i atenció individual) i incorporen les tecnologies adaptades al coneixement en tots els àmbits de l'educació.

cap batxillerat

El batxillerat forma part dels ensenyaments postobligatoris (dels 16 als 18 anys) i consta de 2 cursos acadèmics.

Previsió de calendari per a la la presentació de sol·licituds de preinscripció 2021-22: de l'11 al 17 de maig de 2021.

A l'hora de dur a terme aquests ensenyaments cal triar una de les modalitats següents:

  • Ciències i tecnologia
  • Humanitats i ciències socials
  • Arts

S'estructura en matèries comunes, de modalitat, optatives i el treball de recerca. Cadascuna té un nombre determinat de crèdits.

Aquests ensenyaments proporcionen a l'alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que li permetin desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència. Així mateix, han de capacitar l'alumnat per accedir a l'educació superior i a la vida professional, així com per habilitar-los per a l'aprenentatge permanent.

També existeix la modalitat a distància d'aquesta oferta a través de l'Institut Obert de Catalunya. En el cas de Sabadell, el centre de suport és l'Institut Ferran Casablancas.

QUÈ ES POT FER DESPRÉS

La superació d'aquesta etapa permet obtenir el títol de Batxillerat i poder accedir a:

  • Estudis universitaris un cop superades les proves d'aptitud per a l'accés a la universitat (PAU). Cada modalitat del batxillerat dóna prioritat d'accés a uns estudis universitaris concrets.
  • Formació professional de grau superior, en el qual es tindrà en compte haver cursat determinades matèries segons la modalitat.
  • Món laboral

 

cap formacio professional

La Formació Professional capacita per a l'exercici de diverses professions. Aquests ensenyaments s'agrupen en famílies professionals i poden ser de grau mitjà o de grau superior.

Al cercador podreu trobar els centres educatius de la ciutat que imparteixen determinats cicles. Si no trobeu el cicle que esteu buscant, us podeu adreçar al web del Departament d'Ensenyament.

També es pot cursar a distància a través de l'Institut Obert de Catalunya.

Consulta la guia d’oferta formativa d’FP integrada

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ

La formació professional de grau mitjà capacita per a la incorporació qualificada al món laboral. Facilita la formació per a una professió i per entendre l'organització i les característiques del sector econòmic corresponent.

Comprèn la formació professional inicial (és la que ofereixen els centres de secundària) i la formació per a l'ocupació (dirigida a qui està en atur o per als treballadors que estan en actiu).

La FP inicial s'organitza en famílies professionals que s'estructuren en cicles formatius, els quals donen la titulació de Tècnic en l'especialitat corresponent. Preparen per accedir al món de l'empresa en llocs que requereixin aquesta formació. També permet obtenir una titulació per treballar de forma autònoma i/o crear la pròpia empresa.

La durada dels cicles és de 2 cursos acadèmics. També es pot cursar aquesta oferta en la modalitat a distància. Es pot trobar més informació a l'Institut Obert de Catalunya.

D'altra banda, també s'han posat en marxa mesures flexibilitzades dels ensenyaments de formació professional, les quals possibiliten l'adaptació de la formació a les situacions personals i professionals de l'alumnat. Algunes d'aquestes mesures són: cursar una part dels crèdits, fer una distribució temporal extraordinària de la durada dels cursos, combinar dos cicles afins o fer la matriculació parcial de crèdits, etc. Podeu obtenir més informació als centres de secundària.

En l'àmbit de la formació professional es dona una col·laboració estreta entre els centres educatius i el món empresarial, que es concreta en pràctiques dels alumnes, estades de professors a les empreses, utilització dels equipaments i aparells, etc.

Quan s'acaba un cicle formatiu de grau mitjà l'alumnat pot:

  • al batxillerat,
  • a un cicle de grau superior de formació professional,
  • al món laboral.

CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR

La formació professional de grau superior capacita per a la incorporació qualificada al món laboral. Facilita la formació per a una professió i per entendre l'organització i les característiques del sector econòmic corresponent.

Comprèn la formació professional inicial (és la que ofereixen els centres de secundària) i la formació per a l'ocupació (dirigida a qui està en atur o per als treballadors que estan en actiu).

La FP inicial s'organitza en famílies professionals que s'estructuren en cicles formatius, els quals donen la titulació de de tècnic superior en l'especialitat.

La durada dels cicles és de 2 cursos acadèmics. També es pot cursar aquesta oferta en la modalitat a distància. Es pot trobar més informació a l'Institut Obert de Catalunya.

D'altra banda, també s'han posat en marxa mesures flexibilitzades dels ensenyaments de formació professional, les quals possibiliten l'adaptació de la formació a les situacions personals i professionals de l'alumnat. Algunes d'aquestes mesures són: cursar una part dels crèdits, fer una distribució temporal extraordinària de la durada dels cursos, combinar dos cicles afins o fer la matriculació parcial de crèdits, etc. Més informació als centres de secundària.

En l'àmbit de la Formació professional es dona una col·laboració estreta entre els centres educatius i el món empresarial, que es concreta en pràctiques dels alumnes, estades del professorat a les empreses, utilització dels equipaments i aparells, etc.

Quan s'acaba un cicle formatiu de grau superior, l'alumnat pot:

  • incorporar-se al mercat laboral
  • continuar la seva formació: fer els estudis universitaris que es determinen per a cada cicle formatiu o cursar altres cicles formatius de grau superior.
  • fer un curs d’especialització

Amb aquests estudis s'obté el títol de tècnic superior o tècnica superior, que permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau. Les persones que s'han graduat en un cicle formatiu de grau superior poden obtenir la convalidació de crèdits universitaris ECTS. Per a més informació, consulteu el Canal Universitats

ACCÉS ALS CICLES FORMATIUS

Tenen accés directe als cicles de grau mitjà les persones que compleixen algun dels requisits següents:

  • tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria,
  • tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
  • haver superat el curs específic per a l'accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM),
  • haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
  • tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics,
  • haver superat els mòduls obligatoris d'un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
  • haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d'edat,
  • tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d'accés. Per presentar-s'hi han de tenir, com a mínim, 17 anys l'any en què es fa la prova.

Tenen accés directe al cicles de grau superior les persones que compleixen algun dels requisits següents:

  • tenir el títol de batxillerat,
  • tenir el títol de tècnic de formació professional o d’arts plàstiques i disseny, tècnic superior de formació professional o d'arts plàstiques i disseny o tècnic especialista,
  • haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
  • haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
  • tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP),
  • tenir qualsevol titulació universitària o una d'equivalent, o
  • haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d'edat.

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d'accés. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es realitza la prova.

La Xarxa de la Infància de Sabadell, que es va constituir l'any 2007, treballa per oferir un sistema de suport mutu entre tots els equipaments i les entitats que des de diferents sectors treballen en l'àmbit de la infància. D’aquesta manera es facilita la coordinació i l'aprofitament dels recursos de l'entorn, tant professionals com els que aporta la mateixa ciutadania (entitats, grups ajuda mútua, voluntariat...), amb la finalitat d'oferir un suport homogeni i ben ampli a les famílies de la ciutat que contribueixi a la millora dels seus comportaments de criança i educació.

Si esteu interessats en formar-ne part de la Xarxa de la Infància 0-3 de Sabadell, podeu omplir la carta d'adhesió que s'adjunta i enviar-la per correu electrònic: xarxadelainfancia@ajsabadell.cat

MISSIÓ

La missió de la Xarxa de la Infància de Sabadell és promoure a la ciutat accions per garantir el desenvolupament integral i el benestar dels infants en l'edat de zero a tres i llurs familiars, a partir d'afavorir la participació activa de totes les persones implicades.

FORMACIÓ REALITZADA

  • Adreçada a professionals
  • "L'atenció a les famílies des d'una mirada sistèmica” adreçat a professionals del 0-3.
  • "Metodologia per atendre alumnes amb dificultats específiques a l'escola bressol", adreçada a educadors/-es d'escola bressol conjuntament amb el CDIAP i el Centre de Recursos Pedagògics del Vallés Occidental.
  • Adreçada a pares i mares
  • Xerrades sobre temes de salut, llenguatge i conducta.
  • Xerrades conjuntament amb el CDIAP de formació a pares i mares amb fills/es de 0 a 3 anys: Alimentació infantil (adreçat a famílies subsaharianes) L'Afavoriment del llenguatge als més petits i l'establiment de límits als infants de 0-3 anys.

FÒRUMS ON S'HA PRESENTAT LA XARXA DE LA INFÀNCIA

  • Congrés de Ciutats educadores. Sant Sebastian 2007. Presentació de la Xarxa de la Infància 0-3.
  • Cercles de Comparació Intermunicipal.Diputació de Barcelona. 2009. Presentació de les línies d'actuació 0-3.
  • Congrés de Ciutats Educadores. Granollers 2009. Presentació de les línies d'actuació en l'àmbit 0-3.
  • II Foro de Autoridades Locales de la Periferia. Madrid Juny-2010. Presentació de “L'atenció a la infància: un model diversificat i de treball en xarxa”
  • Jornades “Educació per la infància” del Ministeri d'Educació i la Federació de Municipis i Províncies. Madrid Octubre-2010. Presentació del “Model d'atenció a la infància 0-3 a Sabadell”.

El banc d'experiències és un espai que permet visualitzar la feina que desenvolupen les entitats membres de la Xarxa de la Infància. A cada plenari anual s'expliquen tres projectes dels diferents àmbits d'actuació: educació, acció social, salut, serveis socials... amb l'objectiu de donar a conèixer quines accions es duen a terme a la ciutat per famílies amb infants de zero a tres anys.

Les experiències que podeu consultar són:

  • La Closca - Servei de Suport Matern Infantil de Cáritas Sabadell
  • Programa Mare-Fill - Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències (CASD). Ajuntament de Sabadell
  • Família i escola caminem junts  - CEIF Can Llong
  • Laboratoris d'aprenentatge - CEIF Can Puiggener
  • La Bebeteca, quan la lectura és mirar i escoltar - Biblioteques Municipals de Sabadell
  • Taller de mares: enfortint arrels - Serveis Socials Bàsics de Ca N'Oriac
  • Espais per reflexionar i compartir - Equip de Salut a l'escola. Ajuntament de Sabadell
  • Experiència d'un CDIAP en l'àmbit sanitari - Parc Taulí Sabadell

TORNA A XARXA DE LA INFÀNCIA

La Xarxa de la Infància 0-3 de Sabadell es reuneix en sessió plenària habitualment un cop cada curs. En aquestes sessions s'analitza la tasca realitzada durant el curs i es proposen les línies de treball que han de marcar el curs següent.

Des del curs 2007-08 s'han realitzat quatre sessions plenàries on s'han presentat les següents ponències:

  • La qualitat de vida dels infants. La seva promoció mitjançant el treball en xarxa en el context d'una societat (acceleradament) canviant. A càrrec del sr. Ferran Casas, director de l'Insstitut de recerca de Qualitat de Vida de la Universitat de Girona.
  • Les polítiques de suport a la petita infància i a les famílies, un repte de ciutat. A càrrec de Lluís Flaquer, catedràtic de sociologia de la UAB i responsable del grup d'investigació: Infància, famílis i polítiques socials comparades de la UAB.
  • El treball en xarxa, un valor afegit per a l'atenció dels infants i les famílies. A càrrec de Carles Parellada, psicomotricista, membre de la Unitat de Formació Permanent del Professorat de l'ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona i terapeuta sistèmic.
  • La situació dels infants 0-3 anys a Catalunya, com abordem els reptes de futur des d'una perspectiva de treball en xarxa. A càrrec de Mª Jesús Larios, adjunta al Síndic de Greuges per als temes d'Infància.

Podeu consultar l'ordre del dia, les línies de treball que es van proposar o el resum de les sessions:

TORNA A XARXA DE LA INFÀNCIA