PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

CarpesMediacio25

Dia Europeu de la Mediació

Amb motiu de la celebració del Dia Europeu de la Mediació, el Servei de Mediació Comunitària de l’Ajuntament de Sabadell sortirà un any més al carrer per apropar-se als barris de la ciutat i divulgar la mediació com a procés pacífic de diàleg per a la gestió de conflictes.

Durant la setmana del 20 al 23 de gener, de 10.30 a 12.30 h, s’instal·laran carpes informatives itinerants en diferents punts de la ciutat:

  • dilluns 20 al Mercat Central
  • dimarts 21 al mercat ambulant de la Creu Alta
  • el dijous 23 al mercat ambulant de Campoamor

A les carpes, les persones que s’hi apropin, podran conèixer el funcionament d’una mediació, els tipus de conflictes que es poden abordar, com sol·licitar aquest servei municipal gratuït i resoldre dubtes sobre la gestió de conflictes.

Dilluns 13 de gener de 2025 de 13:00h a les 14:00h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Dilluns 13 de gener de 2025 a les 13:00h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Dilluns 13 de gener de 2025 a les 13:00h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Dilluns 13 de gener de 2025 a les 13:00h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Dades del Servei de Mediació - 2024

Al llarg de l’any 2024 el Servei de Mediació ha atès un total de 1.006 persones. S’han rebut 290 sol·licituds, de les quals se n’han tancat 261. El 62% han evolucionat cap a un resultat favorable i els acords han beneficiat a 3.018 persones.

Hi ha hagut un augment significatiu de casos atesos (41%). Aquest creixement s’atribueix a una major sensibilització sobre els beneficis de la mediació gràcies a la tasca de divulgació que s’ha fet des del servei tant a nivell municipal (agents derivadors interns) com a agents derivadors externs.

Pel que fa a les problemàtiques ateses, la gran majoria, el 70% dels casos, es situen a l’àmbit veïnal, en temes com ara els sorolls (32%); les molèsties ocasionades per animals de companyia (16,4%); les humitats (6,55%), molèsties per arbres i plantes (5,46%) o, simplement, les dificultats de relació entre el veïnat (6,55%), entre d’altres. En segon lloc, amb un 12,26% de casos, es troben les casuístiques vinculades específicament a les comunitats de veïns, com ara l’organització de la comunitat i les quotes (18,75%), neteja (18,75%); i obres (13%). Les problemàtiques de l’àmbit familiar representen el 14,94% dels casos i les de l’àmbit escolar un 2,7%.

El 36,71% de les sol·licituds que han arribat al Servei han estat presentades directament per la ciutadania, fet que evidencia un major coneixement de la mediació. La resta de peticions provenen principalment de derivacions d’altres serveis municipals, com la Policia Municipal, les oficines del Sabadell Atenció Ciutadana, Acció Social, Urbanisme o Benestar Animal. També n’arriben a través d’altres institucions com els Mossos d’Esquadra, centres educatius o a través de la derivació de professionals externs a l’Ajuntament (administradors de finques, advocats, entitats...).

InfoMediacio dades23

 >> Descarregar pdf