Tots els articles



El 29 abril es celebra el Dia Europeu de la Solidaritat i la Cooperació entre generacions. Va ser instaurat per organitzacions com la Plataforma Europea de Gent Gran (AGE) i l'European Youth Forum (YFJ). Es tracta d'un dia en el qual es pretén defensar els drets de les persones grans, visibilitzar i fomentar el respecte i la solidaritat de la gent gran entre les generacions.
A mesura que les persones es fan grans es troben amb una sèrie d'estereotips i discriminacions que cal eliminar. Si a això li sumem els avenços tecnològics i la velocitat de canvi, els reptes als quals s’enfronten les persones grans són cada vegada més grans i més acusats.
És per això que el reconeixement de dates com la que es commemora avui són fonamentals per sensibilitzar la població de la importància que tenen les persones grans en el desenvolupament de la societat, per compartir experiències, per posar en alça els valors d'una societat que defensa els drets de les persones grans, que lluita per una integració intergeneracional i per la defensa de l'envelliment actiu.
Els beneficis dels programes i activitats intergeneracionals que poden experimentar les persones grans gràcies a la convivència són diversos, com per exemple la disminució de l'aïllament i la solitud, l’augment de l’ autoestima i la percepció d'un mateix, la participació social, el foment de l'aprenentatge i les ganes d'aprendre, l’optimització de les habilitats i els recursos personals. En definitiva, tots aquests beneficis de les pràctiques intergeneracionals repercuteixen d'una manera clara en una major satisfacció vital, així com en millors nivells de benestar físic, cognitiu, emocional i social.
Hi ha diversos exemples on la convivència entre generacions, així com els projectes o iniciatives en què es posa en valor la solidaritat i cooperació entre aquests col·lectius, resulta veritablement enriquidor.
I no es pot perdre de vista, que a mesura que l’esperança de vida augmenta, es torna més important la integració intergeneracional, la recerca de l'envelliment actiu i la lluita contra la soledat de les persones grans.

El 29 abril es celebra el Dia Europeu de la Solidaritat i la Cooperació entre generacions. Va ser instaurat per organitzacions com la Plataforma Europea de Gent Gran (AGE) i l'European Youth Forum (YFJ). Es tracta d'un dia en el qual es pretén defensar els drets de les persones grans, visibilitzar i fomentar el respecte i la solidaritat de la gent gran entre les generacions.
A mesura que les persones es fan grans es troben amb una sèrie d'estereotips i discriminacions que cal eliminar. Si a això li sumem els avenços tecnològics i la velocitat de canvi, els reptes als quals s’enfronten les persones grans són cada vegada més grans i més acusats.
És per això que el reconeixement de dates com la que es commemora avui són fonamentals per sensibilitzar la població de la importància que tenen les persones grans en el desenvolupament de la societat, per compartir experiències, per posar en alça els valors d'una societat que defensa els drets de les persones grans, que lluita per una integració intergeneracional i per la defensa de l'envelliment actiu.
Els beneficis dels programes i activitats intergeneracionals que poden experimentar les persones grans gràcies a la convivència són diversos, com per exemple la disminució de l'aïllament i la solitud, l’augment de l’ autoestima i la percepció d'un mateix, la participació social, el foment de l'aprenentatge i les ganes d'aprendre, l’optimització de les habilitats i els recursos personals. En definitiva, tots aquests beneficis de les pràctiques intergeneracionals repercuteixen d'una manera clara en una major satisfacció vital, així com en millors nivells de benestar físic, cognitiu, emocional i social.
Hi ha diversos exemples on la convivència entre generacions, així com els projectes o iniciatives en què es posa en valor la solidaritat i cooperació entre aquests col·lectius, resulta veritablement enriquidor.
I no es pot perdre de vista, que a mesura que l’esperança de vida augmenta, es torna més important la integració intergeneracional, la recerca de l'envelliment actiu i la lluita contra la soledat de les persones grans.


Assistents: La coordinadora de l'Àrea de Feminisme, Benestar Animal i Participació, el cap del Servei de Democràcia Deliberativa i Intervenció Comunitària i la cap del programa d'Intervenció Comunitària i Associacionisme


Renovació de l'enllumenat
El 90% dels punts de llum de la ciutat seran LED i permetran una reducció de 1.638 tones de CO2, quan acabin els treballs.
El dilluns 26 d'abril es van iniciar els treballs per substituir 17.502 punts de llum de més de 720 carrers de tots els districtes. Amb aquesta actuació, Sabadell tindrà 27.119 lluminàries del tipus LED, és a dir, un 90% del total (29.991) que hi ha a la ciutat.
Carrers on es renovarà l'enllumenat, per districtes
[widgetkit id="1137" name="Districtes - LEDS"]
Notícies relacionades:
>> Comença la renovació de l'enllumenat públic de més de 720 carrers de la ciutat (26.04.21)
>> Afectacions a la mobilitat per treballs a la xarxa de clavegueram i per la renovació de l'enllumenat (29.04.21)
>> Continua la renovació de l'enllumenat als carrers de Sabadell (13.05.2021)
>> Avança a bon ritme el canvi de l'enllumenat públic a més de 720 carrers de la ciutat (21.05.21)
>> Els treballs per canvi de lluminàries obliguen a taller l'accés a Badia del Vallès per la Gran Via el proper dimarts al matí (16.07.21)
>> La renovació de l'enllumenat públic de la ciutat continua durant l'estiu (23.07.21)
>> Sabadell ja ha instal·lat un 85% de la nova il·luminació LED (21.10.21)
>> Continua la instal·lació dels nous llums LED a diversos carrers de Sabadell (12.11.21)
LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DE L'AJUNTAMENT I ELS SEUS ORGANISMES AUTÒNOMS CORRESPONENT A L'EXERCICI 2015
1.AJUNTAMENT DE SABADELL
1.1. Ingressos
1.1.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Ingressos
1.1.2 - Estat de Liquidació de Pressupost d'Ingressos. Resum per Classificació Econòmica
1.2. Despeses
1.2.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Despeses
1.2.2 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Econòmica
1.2.3 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Programa
1.2.4 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Grup de Programa i Concepte
1.2.5 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Borsa de Vinculació
1.2.6 - Resum d'Obligacions Reconegudes Netes per Classificació Programa i Capítol
1.2.7 - Resum d'Obligacions Reconegudes Netes per Classificació Econòmica i Programa
1.3. Resultat Pressupostari
1.4. Tramitació
1.4.1 - Informe de la Intervenció General Saldos de Dubtós Cobrament
1.4.2 - Informe de la Intervenció General de la Liquidació Ajuntament 2015
1.4.3 - Decret 3084/2016 de la Liquidació Ajuntament 2015
2.ORGANISME AUTÒNOM INFORMÀTICA AJUNTAMENT DE SABADELL
2.1. Ingressos
2.1.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Ingressos
2.1.2 - Estat de Liquidació de Pressupost d'Ingressos. Resum per Classificació Econòmica
2.2. Despeses
2.2.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Despeses
2.2.2 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Econòmica
2.2.3 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Programa
2.2.4 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Grup de Programa i Concepte
2.2.5 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Borsa de Vinculació
2.2.6- Resum d'Obligacions Reconegudes Netes per Classificació Programa i Capítol
2.2.7 - Resum d'Obligacions Reconegudes Netes per Classificació Econòmica i Programa
2.3. Resultat Pressupostari
2.4. Tramitació
2.4.1 - Informe Intervenció: Liquidació Pressupost 2015 de l'Organisme Autònom Informàtica Ajuntament de Sabadell
2.4.2 - Proposta de Liquidació 2015 Informàtica Ajuntament de Sabadell
3.ORGANISME AUTÒNOM MUSEUS I ARXIU HISTÒRIC DE SABADELL
3.1. Ingressos
3.1.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Ingressos
3.1.2 - Estat de Liquidació de Pressupost d'Ingressos. Resum per Classificació Econòmica
3.2. Despeses
3.2.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Despeses
3.2.2 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Econòmica
3.2.3 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Programa
3.2.4 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Grup de Programa i Concepte
3.2.5 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Borsa de Vinculació
3.2.6 - Resum dObligacions Reconegudes Netes per Classificació Programa i Capítol
3.2.7 - Resum dObligacions Reconegudes Netes per Classificació Econòmica i Programa
3.3. Resultat Pressupostari
3.4. Tramitació
3.4.1 - Informe Intervenció: Liquidació Pressupost 2015 de l'Organisme Autònom Museus i Arxiu Històric de Sabadell
3.4.2 - Proposta de Liquidació 2015 de l'Organisme Autònom Museus i Arxiu Històric de Sabadell
4.ORGANISME AUTÒNOM AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE SABADELL
4.1. Ingressos
4.1.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Ingressos
4.1.2 - Estat de Liquidació de Pressupost d'Ingressos. Resum per Classificació Econòmica
4.2. Despeses
4.2.1 - Estat de Liquidació de Pressupost - Despeses
4.2.2 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Econòmica
4.2.3 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses. Resum per Classificació Programa
4.2.4 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Grup de Programa i Concepte
4.2.5 - Estat de Liquidació de Pressupost de Despeses per Borsa de Vinculació
4.2.6 - Resum dObligacions Reconegudes Netes per Classificació Programa i Capítol
4.2.7 - Resum dObligacions Reconegudes Netes per Classificació Econòmica i Programa
4.3. Resultat Pressupostari
4.4. Tramitació
4.4.1 - Informe Intervenció: Liquidació Pressupost 2015 de l'Organisme Autònom Agència Tributària de Sabadell
4.4.2 - Proposta de Liquidació 2015 de l'Organisme Autònom Agència Tributària de Sabadell
5.ESTATS ANUALS COMPTABLES CONSOLIDATS
5.1. Formulació Estats Consolidats 2015
5.2. Estat d'Ingressos Consolidats
5.3. Estat de Despeses Consolidats
5.4. Resultat Pressupostari Consolidats
5.5. Informe de la Intervenció General de l'Avaluació dels Objectius de LOEPSF 2015
Accés a liquidacions anteriors.
Àmbit: | Transparència de la corporació |
Capítol: | Com gestionen els recursos econòmics: pressupostos, salaris, contractacions, subvencions...? |
Fonts: |
|
Origen obligació d'informar
|
Àmbit: | Transparència econòmico-financera |
Capítol: | Informació comptable i pressupostària |
Fonts: |
|
Origen obligació d'informar
|


Assistents: Cap de servei de Salut