PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

Jo soc responsable

Sabadell continua fent una clara aposta per esdevenir en ciutat Petfriendly: una ciutat amiga dels animals, adaptada a les seves necessitats, compromesa contra el maltractament i en què la convivència d’animals i persones sigui pacífica.

Aquest full d’activitats està adreçat a infants.

Mentre el pinten i observen els permet reflexionar sobre com s’han de tractar els animals, com s’ha d’actuar a l’espai públic i també a casa, per tal que els animals estiguin bé i no generin molèsties a la resta de ciutadania.

Una revetlla respectuosa amb els animals

A continuació hi trobaràs alguns consells per celebrar una revetlla de Sant Joan respectuosa amb els animals.

Comparteix amb les persones que hi puguin estar interessades!

Cartell Revetlla Animals

Campanya informativa de consum al Centre

L’Ajuntament ha posat en marxa una campanya informativa de consum als establiments del Centre amb l’objectiu d’ampliar i millorar la informació a comerciants sobre els drets de les persones consumidores. El Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona és qui s’encarrega de realitzar les visites als establiments comercials, que han començat el dia 7 de maig i van a càrrec de personal tècnic de la Diputació.

Les visites serviran per assessorar sobre la normativa relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores (horari comercial, retolació, publicitat, existència de clàusules abusives, seguretat dels productes...). Així mateix, es facilitarà als comerciants, si fos necessari, la cartelleria i fulls de queixes o reclamacions que cal tenir a disposició dels clients.

20 campanya consum

Campanya informativa de consum al Mercat de la Creu Alta

El proper dia 1 d'octubre s'iniciarà una campanya informativa adreçada als i les paradistes del Mercat de la Creu Alta per tal que coneguin els requisits mínims i les obligacions en l’àmbit del consum. L’activitat compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, que en aquest mateix marc organitza també una campanya per promoure el consum de proximitat responsable.

Durant la sessió es tractarà la importància que les parades mostrin els horaris i el preu de venda al públic, es parlarà de l’etiquetatge dels productes que es venen, i s’incidirà en la importància de facilitar els tiquets i les factures als clients, com a comprovants de venda, entre d’altres. També com a part d’aquesta activitat, s’organitzaran una sèrie de visites de personal tècnic de la Diputació de Barcelona a les parades per informar-los del nivell d’adequació i compliment de la normativa de consum de la parada en concret.

Twitter Sessioinformativa Creu Alta

Tancament dels centres d'estètica Único

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor  (OMIC) de Sabadell elabora tot un seguit de recomanacions útils per a les persones afectades pel tancament dels CENTRES UNICO a Sabadell.

Es recomana formular reclamació per escrit, per deixar-ne constància i deixar el termini d’1 mes, per tal que la seu central emeti la corresponent resposta.

Si l’empresa no respon en el termini d’1 mes, en cas que s’hagi finançat el tractament, podeu traslladeu la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l'activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat. Si no us dona una resposta satisfactòria en el termini d’1 mes, cal que us dirigiu al vostre Servei Públic de Consum, OMIC Sabadell (o trobeu la vostra oficina si esteu empadronat en un altre municipi) per presentar la reclamació contra l’entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.

Si heu pagat amb targeta de crèdit:

  1. Contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
  2. Si el banc no us anul·la els càrrecs, cal que us adreceu a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

Si heu pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:

  1. Si és un crèdit personal, podeu posar aquest fet en coneixement de l’entitat financera per tractar de modificar el contracte i avaluar el pagament de les quotes pendents.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

El prestador del servei de lloc web www.centrosunico.com, de conformitat amb el dispost a la llei 34/2002, es:

  • Denominació social: LA GAVIA ASESORES, S.L.U.
  • Nom comercial: CENTROS ÚNICO
  • NIF: B85559003
  • Domicili social: C/ Altamirano 33, Bajo. 28008 Madrid
  • Telèfon: 914315027
  • E-mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

NOTA: Aquestes recomanacions s’aniran actualitzant a mesura que disposem de més informació. També podeu consultar la web de l'Agència Catalana de Consum

Recomanacions en la compra i ús de petards

A l’hora d’anar a comprar petards, cal d’assegurar-se que els productes pirotècnics estiguin homologats en un establiment autoritzat. Es recomana deixar-se assessorar per un professional. Sempre s’han de seguir les mesures d’higiene i protecció establertes a l’establiment i en la mesura del possible considerar l’opció de fer la compra en línia i recollir-la posteriorment a la botiga, evitant, així, les aglomeracions.

És molt important no guardar els petards a les butxaques i sempre llegir les instruccions de cada article abans d’utilitzar-lo. Entre altres aspectes, es recomana no guardar aquest material a les butxaques ni subjectar-los amb les mans; evitar manipular-los a prop de la cara i cos, no llençar-los contra ningú i fer servir mitjans segurs per encendre’ls, com les metxes; cal vigilar que no hi hagi líquids inflamables a prop, així com no llençar coets a menys de 500 metres de zones boscoses o aglomeracions de persones. I també recordar no encendre petards a l’interior de casa, ni llençar-los per finestres o balcons o ficar-los a totxanes o ampolles.

fire 2816269 1280

Campanya informativa de consum al Mercat Central

L’Ajuntament de Sabadell commemora, el 15 de març, el Dia Mundial dels Drets del Consumidor amb l’organització d’una campanya informativa adreçada als i les paradistes del Mercat Central per tal que coneguin els requisits mínims i les obligacions en l’àmbit del consum. L’activitat compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, que en aquest mateix marc organitza també una campanya per promoure el consum de proximitat responsable.

La iniciativa comptarà amb una xerrada que tindrà lloc el proper 19 de març a les 14h al Mercat Central per informar sobre els requisits mínims de la normativa de consum. Durant la sessió es tractarà la importància que les parades mostrin els horaris i el preu de venda al públic, es parlarà de l’etiquetatge dels productes que es venen, i s’incidirà en la importància de facilitar els tiquets i les factures als clients, com a comprovants de venda, entre d’altres.

També com a part d’aquesta activitat, s’organitzaran una sèrie de visites de personal tècnic de la Diputació de Barcelona a les parades per informar-los del nivell d’adequació i compliment de la normativa de consum de la parada en concret. Les visites tindran lloc els dies 2, 3, 10 i 11 d’abril.

difusió twitter page 0001

Compres segures per Carnestoltes

Les disfresses i accessoris de Carnestoltes han de complir uns estàndards de qualitat i seguretat. Per aquest motiu, l’Ajuntament vol recordar alguns consells i recomanacions de l’Agència Catalana de Consum. Així mateix, es recorda que en cas de detectar alguna irregularitat en els productes adquirits, les persones consumidores es poden adreçar a l’Oficina Municipal del Consumidor, on rebran l’assessorament necessari.

Podeu consultar els consells i recomanacions per a unes compres segures i responsables per Carnestoltes aquí.

Consells carnestoltes

Tancament a Sabadell de la clínica dental Caredent

L’Oficina Municipal d’Informació a les persones Consumidores (OMIC) ha elaborat un seguit de recomanacions per a les persones afectades pel tancament a Sabadell de la clínica dental de la cadena Caredent. La franquícia de Sabadell ha tancat, perjudicant als seus clients, sobretot a aquells que havien anticipat pagaments dels seus respectius tractaments.

En funció de com vagi evolucionant el cas, l’OMIC anirà actualitzant les recomanacions. Tota aquesta informació es podrà consultar al web municipal o telefònicament al 93 745 31 68. Més informació

Dentist

 

Recomanacions durant les rebaixes

En aquest període de l’any, comença de manera oficial el període de rebaixes. I des de  l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell es vol recordar a la ciutadania els elements que s’han de tenir en compte a l’hora de comprar un producte o servei en rebaixes.

Pel que fa a les condicions de venda, l'establiment ha de mantenir els mateixos criteris que durant la resta de l'any. Els productes rebaixats han de mostrar el preu antic i el rebaixat, i han de tenir les mateixes garanties i qualitat que abans dels descomptes. Més informació

Rebaixes