PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Guia de Joguines Responsables

Guia de Consum Responsable de Joguines a Sabadell

Suma’t al consum responsable per ser més sostenibles

El projecte Joguines Responsables a Sabadell, impulsat per l’Ajuntament de Sabadell, es va desenvolupar durant el desembre de 2020 i, des d'aleshores, ha promogut el coneixement sobre el consum responsable de joguines als infants de 5è i 6è de les escoles Joan Montllor, Font Rosella, Vedruna Immaculada, Sant Julià i Amadeu Vives. En total van ser 12 grups d’estudiants els qui han participat en aquest projecte.

Com a resultat de les diferents activitats, els estudiants van elaborar aquesta guia per compartir amb tots els veïns i veïnes tot el que van aprendre i com podem, amb petites accions, ser consumidors/es més responsables.

Al llarg del curs 2021-22, el projecte ha crescut i agafat empenta i s'han elaborat tallers complementaris en diferents escoles de Sabadell amb nous conceptes com la gestió de residus, per exemple, on les guies elaborades el curs anterior, s'han imprès i repartit per tal de treballar en la mateixa línia. El resultat d'aquest curs, serà una exposició elaborada pels participants de les diferents escoles i que circularà per les mateixes a partir de gener de 2022. Més informació.

Tot i que el consum responsable poc a poc es va fent més habitual en les nostres pràctiques, encara no és gaire freqüent parlar de consum responsable de joguines. Per això, és tan habitual veure tantíssimes joguines oblidades a les habitacions dels infants. La quantitat d’energia i materials que s’utilitzen per fabricar-les, el procés i localització de la seva fabricació i les implicacions de la seva gestió com a residu, fan urgent que repensem la nostra manera de consumir joguines, com podem allargar la seva vida útil i quin tipus de joguines adquirim.

En aquesta guia hi trobareu algunes de les opcions entorn el consum responsable de joguines a la ciutat de Sabadell, així com diferents informacions que permetran plantejar-nos alternatives de consum entorn aquest àmbit. La podeu descarregar AQUÍ.

El retorn per part dels centres escolars participants en aquesta prova pilot ha estat molt positiu, i la majoria comenten que pretenen seguir treballant aquests conceptes a l’aula, en aquest sentit, s’ha fet arribar a les escoles participants diferents materials i propostes didàctiques, que els permetran seguir treballant-hi.

Manca de subministrament elèctric

Amb motiu dels talls de llum que les darreres setmanes s’estan produint a diferents zones de Sabadell, l'Ajuntament de Sabadell posa a disposició de la ciutadania, sis punts d’informació i assessorament per ajudar a fer la reclamació en els següents centres cívics: Ca N'oriac, Can Rull, Sant Oleguer, Torre-romeu, Creu de Barberà i Can Puiggener. Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 13h i de 15.30 a 18h.

Recordem que el procediment que s'ha de seguir és el mateix que per a qualsevol altra reclamació:

1. S'ha de posar reclamació prèvia a la companyia elèctrica que es tingui contractada, es pot descarregar AQUÍ el formulari de la Generalitat per enviar. El full de reclamacions s’ha d’omplir (i l’ha de signar) a nom del titular del contracte de subministrament. És molt important haver donat compte de l'avaria a la companyia i anotar el número d'incidència per fer-lo constar a la reclamació.

2. Si transcorre un mes sense resposta o tan aviat es rebi resposta negativa, es pot tramitar la reclamació, en segona instància, a l’OMIC.

Per demanar cita prèvia podeu trucar al telèfon 937453168 en horari de 9 a 14h o dilluns tarda de 16 a 18h. Si es prefereix no venir presencialment, hi ha altres vies per entrar reclamacions AQUÍ

Talls de llum

Per Nadal, consum local

L'Agència Catalana del Consum impulsa la campanya de Nadal: Per Nadal, consum local, amb  l'objectiu de promoure el consum de proximitat, segur i responsable, destacant, sobretot, la importància que té el comerç local i els beneficis de comprar en establiments de confiança, en especial durant el Nadal.

La campanya, que s’allargarà fins la primera setmana de gener de 2021, inclou l'edició de 52.000 cartells i 10.000 fullets que es distribuiran a botigues i eixos comercials d’arreu de Catalunya.

Els consells de l’auca elaborada són:

  • Planifica les compres: fes una llista d’acord amb el teu pressupost i compara preus en diversos establiments.
  • Afavoreix el consum de proximitat: d’aquesta manera reforces l’economia local i contribueixes al creixement del nostre país.
  • Evita malbaratar aliments: planifica els àpats, compra el menjar en quantitats adequades i ajusta les racions a les persones que sereu.
  • Compra joguines segures: revisa que tinguin la marca CE i evita aquelles que fomentin actituds violentes o que impliquin distincions sexistes.
  • Redueix el volum de residus: evita envasos i embolcalls innecessaris fets de materials no renovables o recicla’ls.
  • Conserva els tiquets de compra: són la teva garantia i els necessitaràs si has de reclamar.

Podeu trobar més informació en aquest enllaç.

Tancament de les clíniques dentals Dentix

NOVETAT! L'administració concursal de Dentix anuncia la reobertura de clíniques, 25 de gener de 2021.

A Catalunya, l’empresa reobriria un total d’11 clíniques dentals a Barcelona, Badalona, Castelldefels, Lleida, Manresa, Olot, Terrassa i Vilafranca del Penedès.

L’administració concursal del grup de clíniques dentals DENTIX, empreses que des del mes de novembre de 2020 es troben en situació de concurs de creditors, ha anunciat la reobertura d’algunes d’aquestes clíniques i, per tant, els consumidors que ho desitgin podran sol·licitar a l’empresa la continuació dels tractaments pendents adreçant-se a l’establiment en què van iniciar el tractament, en el web www.dentix.com o bé trucant al número gratuït 900 83 50 10.

En el cas de Catalunya, es preveu la reobertura d’un total d’11 clíniques a Barcelona, Badalona, Castelldefels, Lleida, Manresa, Olot, Terrassa i Vilafranca del Penedès.

Dret a anul·lar el contracte i reclamar les quantitats pagades per serveis no prestats

Us recordem que si heu finançat el tractament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, encara podeu reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament i, si escau, la devolució de la part ja abonada i no prestada. Per fer-ho, cal que adreceu una reclamació a la seu social de DENTIX i també a l’entitat financera que us va concedir el préstec. Si no atenen la vostra sol·licitud en el termini màxim d’1 mes, presenteu la reclamació a l’oficina de consum del vostre municipi o a l’Agència Catalana del Consum.

També es pot demanar assessorament a una Associació de consumidors.

Si heu reclamat mitjançant el concurs de creditors (única via en el cas de tractaments pagats en efectiu, amb targeta de crèdit/dèbit o mitjançant un crèdit personal), haureu d’esperar fins que es resolgui el procediment. Per tant, estigueu alerta a les comunicacions que pugui fer l’administrador concursal i seguiu les novetats que es publiquen en el web http://dentixenconcurso.com.

Font: Agència Catalana de Consum

Us recordem que l’OMIC de Sabadell us atendrà telefònicament al telèfon específic per l’assessorament sobre el tancament de les clíniques DENTIX  608641956, de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14h.


S’ha publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat (núm. 316) la declaració de concurs de creditors en el jutjat mercantil número 2 de Madrid, per part de les empreses relacionades amb la prestació del serveis de les clíniques DENTIX.

Per tant, les persones afectades pel tancament d’aquestes clíniques que haguéssiu pagat el vostre tractament en efectiu, amb targeta de crèdit/dèbit o mitjançant un crèdit personal –és a dir, no finançat per una entitat financera de DENTIX–, heu de comunicar el vostre crèdit/reclamació a l'administració concursal, per intentar recuperar els diners pagats per un servei que no us han prestat (no necessiteu advocat ni procurador).

  • Teniu 1 mes (fins al 3 de gener de 2021, inclòs) per comunicar la vostra reclamació per via electrònica a l’adreça dentix.concursal@iusaequitas.net o bé a:

ACCOUNT CONTROLIUS&AEQUITAS ADMINISTRADORES CONCURSALES SLP

Av. Alberto Alcocer 24, 4ª planta, 28036 (Madrid)

Telèfon: 915914291

Fax: 914465321

  • Feu-hi constar les dades d'identificació del concurs: Concurs ordinari 1305/2020, amb número d’identificació general de procediment 28.079.00.2-2020/00133464. Interlocutòria de data 20/11/2020.
  • També cal que hi feu constar les dades següents: DNI, nom i cognoms, domicili, telèfon i adreça electrònica, així com les dades del deute –és a dir, els diners pagats per serveis que no us han prestat-, amb còpia dels pagaments fets a DENTIX i de tota la documentació de què disposeu (historial mèdic, reclamacions fetes, etc.).
  • Les resolucions del concurs es publicaran en el web del Registre Públic Concursal.

Les empreses incloses en el concurs, totes amb domicili en el carrer Ribera del Loira 56-58 de Madrid, són:

  • DENTIX HEALTH CORPORATION SLU (C.I.F. B86933819)
  • DENTOESTETIC CENTRO DE SALUD Y ESTÉTICA DENTAL SLU (C.I.F. B83409797)
  • DENTIX HEALTH INTERNATIONAL SLU (C.I.F. B86940970)
  • NEOTECH CLINICAL SLU (C.I.F. B86940962)

Recordeu que, davant la publicació del concurs de creditors, des dels organismes públics de consum ja no podem mediar amb l'empresa DENTIX per a resoldre les reclamacions de les persones afectades. Per tant, encara que hagueu presentat una reclamació en algun servei públic de consum, cal que us adreceu a l’administració concursal.

Us recordem que l’OMIC de Sabadell us atendrà telefònicament al telèfon específic per l’assessorament sobre el tancament de les clíniques DENTIX  608641956, de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14h.

Tallem amb la pobresa energètica

Des de l'Agència Catalana del Consum s'inicia una campanya de difusió sota el lema Per no deixar ningú enrere, tallem amb la pobresa energètica, per informar la ciutadania dels drets relatius a la pobresa energètica que estableix la Llei 24/2015.

Aquesta campanya de difusió es fa en compliment de la Resolució 646/XII del Parlament de Catalunya, sobre les accions necessàries per lluitar contra la pobresa energètica, en la qual s'insta l'Agència Catalana del Consum a dur-la a terme durant el 2020 i coincidint amb els mesos de més fred.

L’objectiu principal de l'Agència és la defensa dels drets de les persones consumidores i la protecció especial dels col·lectius més vulnerables.

Podeu trobar AQUÍ més informació

La mediació i l’arbitratge, una alternativa a la via judicial

L’Agència Catalana del Consum vol fomentar mitjançant una campanya informativa adreçada a les persones consumidores i a les empreses, la mediació i l’arbitratge com a eines per a la resolució de conflictes en l’àmbit del consum.

Es tracta d’una actuació adreçada a les persones consumidores i a les empreses de Catalunya per tal que puguin disposar d’informació sobre els beneficis d’adherir-se com empresa al sistema arbitral de consum, i l’ús de la mediació i l’arbitratge per a arribar a solucions satisfactòries per ambdues parts evitant la via judicial. 

Però, què és l'arbitratge?

És un sistema de resolució extrajudicial de conflictes en el qual les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral. Les Juntes Arbitrals de Consum d’arreu de Catalunya són els òrgans competents per realitzar els arbitratges de consum.

Les empreses adherides al sistema arbitral de consum accepten que els futurs conflictes que es puguin plantejar amb els seus clients es resolguin a través de l’arbitratge de consum, estalviant altres vies més lentes i més costoses. El distintiu que acredita l’adhesió a l’arbitratge de consum és un símbol de qualitat.

A partir del 19 d’octubre, l'Agència Catalana de Consum inicia aquesta campanya informativa del foment de l’arbitratge.

L’etiquetatge dels productes alimentaris

La informació que apareix a les etiquetes dels productes alimentaris és molt important pel consumidor donat que permet valorar-ne la seva compra, per aquest motiu i lligat no només al dret de la informació sinó al dret a la seguretat del consumidor, s’estableix l’obligació de l’etiquetatge de tots els productes alimentaris.

Aquest etiquetatge ha de contenir la informació precisa, clara i fàcil de comprendre pel consumidor i no ha d’induir a confusió o error. A més, ha d’estar disponible i accessible fàcilment en un lloc destacat i visible, i llegible clarament.

A continuació podeu trobar el detall sobre l’etiquetatge de la carns i ous, peix, marisc i altres productes del mar, i fruites i verdures, que s’estableix en el Reglament 1169/2011.

Quins drets tens quan vas a comprar una mascareta?

Al BOE núm. 109, de 19 de abril de 2020, s’han publicat unes mesures excepcionals per garantir l’accés de la població als productes recomanats com a mesures higièniques per a la prevenció de contagis pel COVID-19.

Entre elles, hi ha uns requisits mínims exigibles en l’etiquetatge de les mascaretes com:

  • La seva composició
  • El període recomanat d’ús
  • Si és reutilitzable o no
  • Instruccions d’ús (col·locació, manteniment, etc)
  • Eficàcia de filtració bacteriana i de respirabilitat

Podeu consultar AQUÍ el document complet