PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
           

CONSUM

La mediació i l’arbitratge, una alternativa a la via judicial

L’Agència Catalana del Consum vol fomentar mitjançant una campanya informativa adreçada a les persones consumidores i a les empreses, la mediació i l’arbitratge com a eines per a la resolució de conflictes en l’àmbit del consum.

Es tracta d’una actuació adreçada a les persones consumidores i a les empreses de Catalunya per tal que puguin disposar d’informació sobre els beneficis d’adherir-se com empresa al sistema arbitral de consum, i l’ús de la mediació i l’arbitratge per a arribar a solucions satisfactòries per ambdues parts evitant la via judicial. 

Però, què és l'arbitratge?

És un sistema de resolució extrajudicial de conflictes en el qual les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral. Les Juntes Arbitrals de Consum d’arreu de Catalunya són els òrgans competents per realitzar els arbitratges de consum.

Les empreses adherides al sistema arbitral de consum accepten que els futurs conflictes que es puguin plantejar amb els seus clients es resolguin a través de l’arbitratge de consum, estalviant altres vies més lentes i més costoses. El distintiu que acredita l’adhesió a l’arbitratge de consum és un símbol de qualitat.

A partir del 19 d’octubre, l'Agència Catalana de Consum inicia aquesta campanya informativa del foment de l’arbitratge.