Junta Arbitral de Consum
La Junta Arbitral de Consum de Sabadell (JAC) és un servei públic de l'Ajuntament de Sabadell, creat per a la resolució dels conflictes que es generen en l’àmbit de les relacions de consum com a mecanisme extrajudicial. La Junta Arbitral de Consum completa el marc jurídic de protecció de les persones consumidores i usuàries, substituint l’actuació dels Jutjats i Tribunals per una actuació privada subjecte a menys formalitats i amb els mateixos efectes vinculants que una sentència.
Des de la JAC es treballa per fomentar el coneixement del Sistema Arbitral entre les persones consumidores, per tal de millorar la gestió dels procediments i reforçar els valores que, per sobre de tot, han de prevaldre en el desenvolupament del sistema: la gratuïtat, la simplicitat, la rapidesa, i sobretot el dret d’accés a la justícia. Per donar compliment als esmentats objectius, es continua apostant per la incorporació i utilització de les tecnologies de la informació en totes les fases del procediment arbitral, sempre garantint els principis d’audiència, contradicció, igualtat de les parts i gratuïtat.
Característiques del sistema arbitral
Impresos i documents:
- Imprès de sol·licitud d'arbitratge (català)
- Imprès de sol·licitud d'arbitratge (castellà)
- Model d'autorització arbitratge
Si heu de presentar una sol·licitud d'arbitratge ho podeu per internet fer a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sabadell (tràmits-instància general-tramitar ara-tramitar) o presencialment a qualsevol registre de l'Ajuntament. Recordeu que, si no teniu DNI electrònic, podeu obtenir la signatura digital pel tràmit en concret que necessiteu a: www.idecat.cat
A continuació, la infografia del servei de la Junta Arbitral de Consum corresponent a l'any 2022: