PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

ELECCIONS

Vot per correu

Els electors residents a Espanya poden sol·licitar el vot per correu des del 4 d'abril fins al 18 de maig de 2023. Les formes possibles de sol·licitar el vot per correu són:

  1. Per internet, amb certificat electrònic, al web de Correus: https://www.correos.es/es/es/particulares/para-el-ciudadano/voto-por-correo
  1. Personalment a qualsevol oficina de Correus, emplenant i signant una sol·licitud en paper disponible a tal efecte i adreçant-la a la Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral de la província d'inscripció censal. A l’oficina de Correus facilitaran la informació necessària per tramitar la sol·licitud.

La Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral remetrà a l'elector, entre el 8 i el 21 de maig, per correu certificat, la documentació necessària perquè pugui emetre el seu vot.

Un cop rebuda la documentació, aquests electors hauran d’enviar el seu vot a la mesa electoral, per correu certificat, com a molt tard el 24 de maig-> Ampliat a 25 de maig

 Els electors que sol·licitin el vot per correu no poden votar personalment a la mesa electoral.

Vot per correu

Terminis per al vot per correu de residents a Espanya:

 Sol·licitud de vot per correu  Del 16 d’abril al 30 de maig   
 Un cop rebuda la sol·licitud, L’INE envia la documentació per al vot per correu  Del 20 de maig al 2 de juny
 Remissió del vot per correu per part dels electors

 Del 20 de maig al 7 de juny (ampliació del termini per acord de la JEC).

 Les formes possibles de sol·licitar el vot per correu són: 

  1. Per internet, amb certificat electrònic, a la pàgina web de Correus:  https://www.correos.es
  1. A qualsevol oficina de Correus, emplenant i signant la sol·licitud disponible a aquests efectes. A les oficines de Correus es pot obtenir la informació relacionada amb aquest tràmit.  

Important: Els electors que sol·licitin el vot per correu no poden votar personalment a la mesa electoral, tot i que no arribin a emetre el vot per correu.

Per a casuístiques d’electors diferents dels residents a Espanya:

Durant el període electoral l’Oficina del Cens Electoral de l’INE ofereix un servei d’atenció telefònica en el número gratuït 900 343 232, en horari de dilluns a divendres no festius, de 9 a 14 h, en el qual es pot obtenir informació dels tràmits a fer d’acord amb la inscripció censal.

Així mateix, al web de l’INE: https://www.ine.es apartat “Censo Electoral”  es pot trobar informació detallada sobre tot el procés electoral.

Vot per correu

Terminis per al vot per correu de residents a Espanya:

 Sol·licitud de vot per correu  Del 19 de març al 2 de maig  
 Un cop rebuda la sol·licitud, L’INE envia la documentació per al vot per correu  Del 22 d’abril al 5 de maig
 Remissió del vot per correu per part dels electors

 Del 22 d’abril al 9 de maig  
(Ampliació de termini per acord de la JEC)

 Les formes possibles de sol·licitar el vot per correu són: 

  1. Per internet, amb certificat electrònic, a la pàgina web de Correus:  https://www.correos.es
  1. A qualsevol oficina de Correus, emplenant i signant la sol·licitud disponible a aquests efectes. A les oficines de Correus es pot obtenir la informació relacionada amb aquest tràmit.  

Important: Els electors que sol·licitin el vot per correu no poden votar personalment a la mesa electoral, tot i que no arribin a emetre el vot per correu.

Per a casuístiques d’electors diferents dels residents a Espanya:

Durant el període electoral l’Oficina del Cens Electoral de l’INE ofereix un servei d’atenció telefònica en el número gratuït 900 343 232, en horari de dilluns a divendres no festius, de 9 a 14 h, en el qual es pot obtenir informació dels tràmits a fer d’acord amb la inscripció censal.

Així mateix, al web de l’INE: https://www.ine.es apartat “Censo Electoral”  es pot trobar informació detallada sobre tot el procés electoral.

Vot accessible

Les persones amb discapacitat visual poden sol·licitar el procediment de vot accessible, que consisteix en la utilització de paperetes i sobres normalitzats acompanyats d’una documentació complementària en sistema Braille.

Requisits:

  • Poden utilitzar el procediment de vot accessible les persones amb discapacitat visual inscrites en el cens electoral que coneguin el sistema de lectoescriptura Braille i tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, o estiguin afiliades a l’ONCE.
  • Cal sol·licitar-lo prèviament. El termini finalitza el 15 d’abril.

La sol·licitud es tramita a través del telèfon gratuït 900 500 912. Horari: de dilluns a divendres, de 8 a 22h

Vot accessible

Les persones amb discapacitat visual que coneguin el sistema de lectoescriptura Braille i tinguin reconegut un grau de minusvalia igual o superior al 33%, o que estiguin afiliades a l’ONCE, poden sol·licitar el maletí de votació accessible.

El procediment de vot accessible consisteix en un maletí que es lliura a la mesa electoral a nom de la persona que l’ha sol·licitat i que inclou documentació complementària en Braille, que permet seleccionar amb autonomia la papereta.

El termini de sol·licitud és entre el 16 d’abril i el 13 de maig i han de trucar al telèfon 900 150 000, en horari de 9 a 17.30 h, de dilluns a divendres, i els dissabtes de 9 a 14 h.

Consulta de resultats 2023

Consulta de resultats i dades de participació 2023

Dades i gràfics amb els resultats del 28-M

Consulta el cens electoral

Amb motiu de les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024, es poden consultar les llistes del cens electoral de Sabadell per tal de comprovar la inscripció i el col·legi electoral. Entre els dies 25 de març i l’1 d’abril, ambdós inclosos, es poden presentar reclamacions sobre inclusió, exclusió o correcció de dades.

Consulta presencial
La consulta és personal i cal identificar-se amb el document d’identitat. Es pot fer a l’oficina següent:

  •  Despatx Lluch                               
    C. de la Indústria, 10
    Horari:* de dilluns a divendres, de 8 a 15 h

Consulta telemàtica:

Al lloc web de l’Ajuntament: http://www.sabadell.cat/consultacens, omplint el formulari d’identificació que hi figura.

Consulta telefònica:

Trucant al servei 010 (o 93 745 31 10, si la trucada es fa des de fora de Sabadell o mitjançant un telèfon mòbil):

           Horari:* de dilluns a divendres, de 8 a 15 h

En cas de presentar reclamació al cens electoral, el tràmit s’haurà de fer presencialment i personalment. Cal presentar el document d’identitat.

Així mateix, l’Oficina del Cens Electoral de l’Institut Nacional d’Estadística disposa d’un servei d’atenció al públic al telèfon 900 343 232, en horari de matí de 9 a 14 h, de dilluns a divendres no festius, i a través de la seva Seu Electrònica es poden presentar reclamacions al cens: https://sede.ine.gob.es

* El divendres 29 de març i el dilluns 1 d’abril són festius, per la qual cosa les consultes presencials i telefòniques estaran sense servei.

Consulta el cens electoral

Consulta presencial

La consulta és personal i cal identificar-se amb el document d’identitat. Es pot fer a les oficines següents:

  •  Despatx Lluch                               
    C. de la Indústria, 10
    Horari: dilluns,* dimecres i divendres, de 8.30 a 15 h, i dimarts i dijous, de 8.30 a 19 h
  • Oficina de l’Est (Torre-romeu)
    Pl. de Montcortès, 1
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 9 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina del Nord (Ca n’Oriac)                    
  • C. d’Arousa, 2
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina del Sud (la Creu de Barberà)        
    Pl. de Castelao, 1
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina de l’Oest (Can Rull)                       
  • C. de Sant Isidor, 51
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h

Consulta telemàtica:
Al lloc web de l’Ajuntament: https://www.sabadell.cat/consultacens, omplint el formulari d’identificació que hi figura.

Consulta telefònica:
Trucant al 010 (o 93 745 31 10, si la trucada es fa des de fora de la ciutat o mitjançant un telèfon mòbil):

 Horari: de dilluns* a dijous, de 8.30 a 19 h, i divendres, de 8.30 a 15 h

En cas de presentar reclamació al cens electoral, el tràmit s’haurà de fer presencialment i personalment. Cal presentar el document d’identitat.

ELECCIONS MUNICIPALS. 28 de maig de 2023

Amb motiu de les eleccions municipals del 28 de maig de 2023, es poden consultar les llistes del cens electoral de Sabadell per tal de comprovar la inscripció i el col·legi electoral. Entre els dies 10 i 17 d’abril, ambdós inclosos, es poden presentar reclamacions sobre inclusió, exclusió o correcció de dades.

Consulta presencial

La consulta és personal i cal identificar-se amb el document d’identitat. Es pot fer a les oficines següents:

  •  Despatx Lluch                               
    C. de la Indústria, 10
    Horari: dilluns,* dimecres i divendres, de 8.30 a 15 h, i dimarts i dijous, de 8.30 a 19 h
  • Oficina de l’Est (Torre-romeu)
    Pl. de Montcortès, 1
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 9 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina del Nord (Ca n’Oriac)                    
  • C. d’Arousa, 2
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina del Sud (la Creu de Barberà)        
    Pl. de Castelao, 1
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h
  • Oficina de l’Oest (Can Rull)                       
  • C. de Sant Isidor, 51
    Horari: dilluns,* dimarts, dijous i divendres, de 8.45 a 15 h. Els dimecres, de 9.10 a 14 h i de 15 a 19 h

Consulta telemàtica:
Al lloc web de l’Ajuntament: https://www.sabadell.cat/consultacens, omplint el formulari d’identificació que hi figura.

Consulta telefònica:
Trucant al 010 (o 93 745 31 10, si la trucada es fa des de fora de la ciutat o mitjançant un telèfon mòbil):

 Horari: de dilluns* a dijous, de 8.30 a 19 h, i divendres, de 8.30 a 15 h

En cas de presentar reclamació al cens electoral, el tràmit s’haurà de fer presencialment i personalment. Cal presentar el document d’identitat.

*El dilluns 10 d’abril és festiu, per la qual cosa les consultes presencials i telefònica estaran sense servei.


 

  • 1
  • 2

També et pot interessar...