PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Reparacions a la Bassa

  • 1a Nit del Teixit Empresarial de Sabadell

  • Què és la fàbrica de creació de l'Estruch?

  • Inauguració seu de l'Escola Municipal de Música i Conservatori al centre cívic de Sant Oleguer

  • La Policia Municipal realitza controls policials centrats en #VMP (patinets elèctrics)

  • Les fonts tornen a brollar a Sabadell

  • L’Ajuntament reforça la prevenció d’incendis intensificant el manteniment i neteja del rodal

  • Treballem per obrir les fonts de Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

21
Març
2024

180 alumnes de sis instituts de la ciutat prenen part a una jornada per conèixer la formació artística

La sessió, organitzada per l’Ajuntament en el marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana, ha tingut lloc avui a l’Estruch

180 alumnes de sis instituts de la ciutat prenen part a una jornada per conèixer la formació artística

L’Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu, ha estat avui escenari de la “Jornada de les Arts”, en la qual han participat 180 alumnes de 6 instituts de la ciutat. L’objectiu de la iniciativa, organitzada per l’Ajuntament en el marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana i amb el suport de la Generalitat, ha estat donar a conèixer la formació artística als nois i noies de 4t d’ESO per tal de reforçar l’orientació educativa, en aquest cas centrada en aquests estudis.

Durant la trobada l’alumnat ha pogut fer un tast de com sona una orquestra simfònica, com ballen les companyies de dansa urbana o com treballen els artistes de circ. També han participat activament en tallers diversos, com el de percussió corporal, hip hop o el de letterring, així com escoltar explicatius en format breu sobre els estudis relacionats amb els oficis artístics, el disseny gràfic, la música moderna o les ofertes dels batxillerats artístics.

Tot plegat comptant amb la col·laboració de diferents centres on s’imparteixen aquests estudis, entitats i professionals de l’àmbit artístic. Entre els centres que han col·laborat en la sessió hi havia l’Escola Illa, l’alumnat de la qual ha realitzat un graffiti en un dels murs del pati de l’Estruch, i l’Escola Municipal de Música i Conservatori Professional.

D’aquesta manera, l’alumnat ha pogut veure com es planteja la formació artística, cercant en tot moment l’excel·lència educativa i el compromís permanent amb la qualitat. També durant la jornada s’han donat a conèixer els oficis artístics, no sempre prou coneguts, com els d’il·luminadors, tècnics de so, tramoies, regidors o escenògrafs.

Els 180 participants, dels instituts Ferran Casablancas, Vallès, Escola Industrial, Jonqueres, Ribot i Serra i Institut Escola Sallarès i Pla, s’han dividit en 4 grups, que han seguit 4 itineraris amb diferents activitats.

Categories Capital Cultura Catalana 2024, Cultura i esport, Educació Tags Capital cultural catalana 2024, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu, formacio artistica, Jornada de les Arts, l'Estruch