PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Campanya intensiva seguretat motoristes

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

22
Novembre
2024

El Museu d’Història acull la presentació d’un llibre que recupera la memòria del poble gitano a la ciutat

El Museu d’Història acull la presentació d’un llibre que recupera la memòria del poble gitano a la ciutat

El Museu d’Història de Sabadell acollirà, el dimarts 26 de novembre, la presentació del llibre “Memòria del Poble Gitano de Sabadell”, impulsat pel programa de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Sabadell.  

Amb aquesta recerca es vol reconstruir la història d’aquest col·lectiu a la ciutat, especialment en el període que comprèn la Segona República, Guerra Civil, Franquisme i Transició. S’enfoca a partir d’un doble abordatge: d’una banda, s’ha fet l’exploració històrica a partir de l’anàlisi de fonts arxivístiques; de l’altra, s’ha dut a terme una exploració etnogràfica a partir d’entrevistes a persones gitanes que resideixen a la ciutat, recollint experiències i narratives de gran valor. Amb aquesta anàlisi, s’evidencia la vulneració de drets fonamentals que va patir la població gitana durant el franquisme a Sabadell.

La presentació del llibre serà a les 17.30 hores i comptarà amb l’assistència de la regidora de Drets Civils, Sílvia Garcia, membres de la UAB i el Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID-UAB), representants de l’Associació Gitana de Sabadell i la Plataforma nacional pels drets de Poble Gitano, a més d’alguns dels testimonis que han participat a l’estudi. Es repartiran exemplars del llibre a les persones assistents.

Aquest estudi ha comptat amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i de l’Associació Gitana de Sabadell, amb el suport de la Diputació de Barcelona. Les persones i entitats que estiguin interessades en adquirir-lo també poden posar-se en contacte amb dretscivils@ajsabadell.cat.

Categories Sabadell 2030, Memòria democràtica, Drets Civils i Gènere Tags Diputació de Barcelona, Museu d’Història de Sabadell, programa de Memòria Democràtica, Universitat Autònoma de Barcelona, “Memòria del Poble Gitano de Sabadell”