PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Campanya intensiva seguretat motoristes

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

08
Març
2016

El Patrimoni al desQobeRt: un programa del Ciutat i Escola basat en la metodologia d’aprenentatge servei

Alumnes de cinc centres s’endinsen en algun edifici històric i, posant en pràctica diferents competències, s’impliquen en la promoció del patrimoni entre la ciutadania

 

Un total de 60 alumnes de cinc centres educatius de la ciutat participen aquest curs en l’activitat El Patrimoni al desQobeRt, adreçada a nois i noies de segon cicle d’ESO, batxillerat i formació professional. Organitzada per les regidories d’Educació i de Cultura, la proposta forma part de les activitats del programa Ciutat i Escola i és un projecte d’aprenentatge i servei, l’objectiu del qual és que els participants treballin espais i elements patrimonials o singulars i s’impliquin en millorar la manera com aquests es presenten davant la ciutadania. Enguany prenen part en l’activitat els instituts La Serra i Ribot i Serra, el col·legi Sagrada Família, l'escola taller Xalest i l'escola d'educació especial Xaloc.

Amb El Patrimoni al desQobeRt cada centre ha escollit un espai o edifici de la ciutat i es centra en la recerca, de camp i d’arxiu, per acostar-se a la història del lloc des d’una perspectiva propera a les vivències dels ciutadans i ciutadanes. Es tracta d’explicar l’espai a través dels records, dels colors, dels canvis d’aspecte al llarg del temps, etc. Tota la informació, fotografies i vídeos que els estudiants van elaborant mentre avancen s’inclouen en un blog, on també es poden trobar els continguts de les edicions anteriors. Durant el procés, els participants compten amb el suport de l’organització.

Tot plegat constituirà la base perquè l’alumnat pugui elaborar un anunci promocional de l’edifici. Un anunci al qual la ciutadania podrà accedir a través del codi QR, que estarà imprès a les plaques dels elements patrimonials analitzats. Precisament com a suport als alumnes, l’1 de març els participants van assistir al Casal Pere Quart a una xerrada amb l’experta en publicitat Núria Castelló, que els va parlar sobre com fer un vídeo promocional.

Amb la proposta, es reforça el significat i la rellevància d’edificis emblemàtics, posant en valor el patrimoni col·lectiu a partir d’un projecte col·laboratiu que fa un servei a la ciutat. Així mateix, l’activitat facilita l’assoliment per part dels alumnes la competències artística i cultural, la comunicativa, lingüística i audiovisual i la competència d’aprendre a aprendre. Alhora, reforça l’autonomia i la consciència personal i social dels que hi participen.

Enguany els edificis analitzats són:

  • Antiga Clínica del Nen Jesús, a càrrec de l'EEE Xaloc
  • Aeroport i polvorí de Sabadell, a càrrec del Institut Ribot i Serra
  • Col·legi de la Sagrada Família, realitzat per alumnes del mateix col·legi
  • Estadi de la Nova Creu Alta, a càrrec de l’Escola Taller Xalest
  • Masia de Can Roqueta, a càrrec de l'Institut La Serra

La presentació dels resultats del projecte tindrà lloc a finals del mes de maig.

Categories Educació Tags El Patrimoni al desQobeRt