PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • L’entorn de l’Escola Amadeu Vives es transforma!

  • La Policia Municipal de Sabadell a l’#SBDFiraPRO

  • SBD Fira PRO: Connecta amb professionals i descobreix noves oportunitats laborals

  • Empresàries ajuden emprenedores a crear el seu negoci

  • Nova vida per a la plaça de les Àvies i els Avis

  • Plantem cara a la Processionària - Consells veterinari

  • Projecte "Sortim a la natura"

  • Sabadell, referent en reutilització d’aigua

  • Els jocs infantils del Parc Taulí i de Benjamín García ja estan renovats!

  • Així han quedat els espais de joc infantil a la plaça de Lluís Mas i al carrer de Lucreci

  • Portes obertes de l'Escola Illa

  • Sessió informativa Ajuntament i Toyota Handling Material

27
abril
2021

L’amulet iber amb inscripció del Museu d’Història de Sabadell s’exposa al Museu d’Arqueologia de Catalunya

Formarà part de l’exposició “L’enigma iber”, que es podrà veure a partir del 29 d’abril al museu de Montjuïc

L’amulet iber amb inscripció del Museu d’Història de Sabadell s’exposa al Museu d’Arqueologia de Catalunya

El Museu d’Història de Sabadell ha cedit temporalment l’amulet iber amb una inscripció, que forma part del seu fons, al Museu d’Arqueologia de Catalunya, amb seu a Barcelona. L’objectiu és que s’inclogui en l’exposició “L’enigma iber. Arqueologia d’una civilització”, que es podrà visitar a la seu d’aquest museu de Montjuic, del 29 d’abril de 2021 al 16 de gener del 2022.

Aquesta peça es va localitzar en el decurs de les intervencions arqueològiques realitzades a Can Gambús, l’any 2005, i que van ser prèvies a la urbanització del nou barri residencial sabadellenc.

Es tracta d’un penjoll fet sobre un fragment de pissarra. La característica més rellevant és que presenta una inscripció en caràcters ibers, que els especialistes en aquest alfabet transcriuen com “desailaur/bersir++n/bitan/astebeibaseban” i en plantegen hipotèticament que es pot traduir així: "A Desailur, filla de Bersir, li regalà (donà, oferí) Astebei, (o fill seu?)".

S’ha de tenir present que tant amb la transcripció com en la traducció i interpretació els experts es belluguen en el camp de les hipòtesis, atès que, tot i els avenços que els especialistes estan fent, l’escriptura ibèrica es llegeix, però encara és de difícil interpretació i traducció. De moment, encara no ha aparegut  una “pedra de Rosseta” d’aquesta escriptura.

Amb l’exposició “L’enigma iber”, el Museu d’Arqueologia de Catalunya vol incidir en el fet que dels ibers, tot i que sembla que estan molt estudiats i se’n saben moltes coses, encara són enigmàtics i resten molts aspectes per descobrir

Més informació sobre l’exposició

Categories Cultura i esport, Museus Tags Arqueologia, Exposició, Museu d'Història de Sabadell