PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • L’entorn de l’Escola Amadeu Vives es transforma!

  • La Policia Municipal de Sabadell a l’#SBDFiraPRO

  • SBD Fira PRO: Connecta amb professionals i descobreix noves oportunitats laborals

  • Empresàries ajuden emprenedores a crear el seu negoci

  • Nova vida per a la plaça de les Àvies i els Avis

  • Plantem cara a la Processionària - Consells veterinari

  • Projecte "Sortim a la natura"

  • Sabadell, referent en reutilització d’aigua

  • Els jocs infantils del Parc Taulí i de Benjamín García ja estan renovats!

  • Així han quedat els espais de joc infantil a la plaça de Lluís Mas i al carrer de Lucreci

  • Portes obertes de l'Escola Illa

  • Sessió informativa Ajuntament i Toyota Handling Material

18
Juny
2020

“L’himne a l’alegria” de Beethoven sonarà aquest cap de setmana coincidint amb el Dia de la Música

El retransmetrà Ràdio Sabadell, aquest dissabte, a les 12 del migdia

“L’himne a l’alegria” de Beethoven sonarà aquest cap de setmana coincidint amb el Dia de la Música

Dissabte vinent, al migdia, la música de Beethoven sonarà per tot Sabadell. I és que l’endemà, el diumenge 21 de juny, és el Dia de la Música. Aquest any se celebra el 250è aniversari del naixement de Ludwig Van Beethoven, compositor clau en la història de la música amb un llegat tant musical com de pensament que ha transcendit fins als nostres dies.

Així, per iniciativa de Joventuts Musicals de Sabadell, amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell i la complicitat de les escoles de música de la ciutat, formacions i entitats musicals sabadellenques, comerciants, paradistes dels mercats i ciutadans en general, el dissabte 20 de juny, poc abans de les 12 del migdia, l’antena de Ràdio Sabadell retransmetrà el manifest que han treballat conjuntament l’Acadèmia Catalana de la Música juntament amb la Xarxa d'Ateneus de Catalunya. I acte seguit, a les 12 en punt, sonarà l’Himne a l’alegria, que correspon al quart moviment de la Novena simfonia de Beethoven.

Diverses associacions de comerciants, els mercats municipals i el Teatre Principal de Sabadell trauran els altaveus als balcons i sintonitzaran la ràdio local, de manera que l’Himne se senti per tota la ciutat. L’organització també demana que de manera voluntària tothom qui vulgui tregui a finestres i balcons el transmissor de ràdio perquè per tots els carrers de la ciutat es pugui seguir aquest quart moviment de la Novena.

A més, en David Magrané, director de l’orquestra simfònica del Conservatori i Escola de Música de Sabadell ha fet un arranjament de l'himne de l'alegria. Aquest àudio es posarà a disposició dels estudiants de música i de tothom que ho vulgui i servirà com a base musical damunt la qual es podrà interpretar també aquest himne. Tots els vídeos que s’hagin gravat d’aquest esdeveniment, com també l’àudio i les partitures per a diversos instruments i veus es poden descarregar al web de Cultura.

Categories Cultura i esport Tags Beethoven, Dia de la Música, Ràdio Sabadell