PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Campanya intensiva seguretat motoristes

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

15
abril
2021

La Biblioteca Vapor Badia exposa una mostra bibliogràfica sobre la Segona República

S’hi podrà veure fins al dijous 22 d’abril i inclou publicacions diverses

La Biblioteca Vapor Badia exposa una mostra bibliogràfica sobre la Segona República

Coincidint amb el 90è aniversari de la proclamació de la Segona República, la Biblioteca Vapor Badia i l’Arxiu Històric de Sabadell (AHS) han organitzat una mostra bibliogràfica amb fons de les BiMS i amb documents procedents del fons d’Andreu Castells, que es pot visitar al vestíbul de la Vapor Badia fins al dijous 22 d’abril.

Algunes de les publicacions versen sobre les col·lectivitzacions obreres, el rol de la Generalitat i el testimoni de consellers, la revolta al camp català o conferències de militants de la CNT o del PSUC que animaven la unió del poble per fer front a l’amenaça feixista. Aquestes obres, editades en els anys de la República i durant l’esclat de la Guerra Civil, s’acompanyen d’altres llibres de divulgació històrica que la biblioteca exposa i ofereix en préstec.

El fons del sabadellenc Andreu Castells i Peig conté documentació generada, rebuda i reunida en el marc de les seves activitats personals i professionals, ja fos com a artista, editor, director de l’AHS als anys 1980 o com a historiador. El fons inclou part de la seva biblioteca i hemeroteca, amb més de 600 volums i prop de 60 títols de revistes, la gran majoria referides a la Guerra Civil espanyola.

Aquesta proposta s’inspira en la iniciativa Memòria en Xarxa, de la Diputació de Barcelona. Un projecte que aglutina diversos museus i espais culturals de tot Catalunya, que treballen recuperar la memòria històrica. Sabadell, per mitjà del Museu d’Història, també hi participa amb l’exposició que es pot visitar al carrer de Sant Antoni fins al 16 de maig de 2021.

Categories Cultura i esport, Biblioteques, Museus Tags Biblioteca Vapor Badia