PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Campanya intensiva seguretat motoristes

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

13
Febrer
2025

La renovada Vela arriba a l’Estruch

Han començat els treballs de muntatge de la nova carpa, que duraran uns mesos

La renovada Vela arriba a l’Estruch

L’Estruch ja comença a lluir la nova Vela, l’espai escènic que acollirà les residències tècniques i de creació dels espectacles de circ. La renovació de l’estructura s’ha fet pel desgast produït pel pas del temps i la voluntat d’ajustar els elements i materials que la configuren.

La nova carpa circular té un diàmetre de 28 metres, 11,5 metres d’alçada i se sustenta en uns pilars de 14,5 metres d’alçada. Podrà donar cabuda a un aforament de 350 persones. Compta amb una estructura àmplia i estable que permetrà realitzar activitats al seu interior de manera còmoda i segura.

La renovació de la Vela inclou millores en la infraestructura, però també en l’adequació del paviment, la climatització i la graderia. D’altra banda, la nova carpa també permetrà repensar tota la part escenotècnica de l’Estruch i així adaptar-la a les necessitats actuals de les companyies residents.

Aquesta renovació és possible gràcies a l’aportació municipal i a una subvenció de 125.000 euros de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La Vela, que és considerada un punt estratègic per a la creació d'espectacles circenses, va arribar a l’Estruch l’any 2015, cedida per la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un centre públic de residència i creació per a artistes i companyies de circ i, per tant, el seu paper és clau en el desenvolupament del circ català i en el treball de l’entorn social immediat.

Categories Cultura i esport Tags arts, Estruch Fàbrica de Creació