PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

  • Armaris refrigerats al Mercat de la Creu Alta

  • Piscines obertes a Sabadell 2025

  • Informadores de carrer

15
Maig
2025

Més de 1.300 alumnes de 4t d’ESO participen al programa “Controles?” per a la prevenció de les addiccions

Més de 1.300 alumnes de 4t d’ESO participen al programa “Controles?” per a la prevenció de les addiccions

Més de 1.300 alumnes de 4t d’ESO de la ciutat participen durant aquest mes de maig en l’activitat “Controles?”, una eina educativa per a la prevenció de les addiccions que s’ofereix, un any més, en el marc del programa Ciutat i Escola. En total s’han programat 55 sessions a 20 centres educatius.

Des de les aules, i amb el suport i acompanyament de personal tècnic especialitzat, l’alumnat visita virtualment l’exposició “Controles?” i a partir d’aquí es treballen les creences i mites, influències i actituds que poden determinar la presa de decisions a l’hora de consumir.

Les cigarretes electròniques, el tabac, l’alcohol; el ciberassetjament, els videojocs i les xarxes socials, són alguns dels temes que s’hi tracten. L’objectiu és fomentar la reflexió crítica i constructiva envers el consum de drogues i de l’ús de les pantalles.

De forma complementària a l’exposició, el programa “Controles?” també proposa diverses activitats de suport a la visita, per fer també a l’aula.

L’exposició “Controles?” està disponible en línia per a tothom i s’adreça tant a joves i adolescents com a les seves famílies.

Prevenció durant tot l’any

El Servei municipal d’Assessorament i d’Informació en Drogues i Pantalles (SAIDP) ofereix a la comunitat educativa, famílies i joves, de forma confidencial i gratuïta, assessorament personalitzat en aquests àmbits. S’hi pot contactar via Whatsapp al telèfon 680 402 795 i per correu electrònic a les adreces: infodrogues@ajsabadell.cat o infopantalles@ajsabadell.cat  

També des del SAIDP s’organitzen, durant tot l’any, altres activitats col·lectives de prevenció, com campanyes de sensibilització o sessions participatives orientades a famílies de joves i adolescents, entre d’altres.

Categories Joves