PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Campanya intensiva seguretat motoristes

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

31
Març
2025

Nou pas endavant per millorar l’enjardinament i el carril bici de l’Eix Macià i impulsar-hi noves accions per a la seguretat dels vianants

Les obres formen part del projecte Rellancem l’Eix per renovar tot aquest àmbit de la ciutat

Nou pas endavant per millorar l’enjardinament i el carril bici de l’Eix Macià i impulsar-hi noves accions per a la seguretat dels vianants

La Junta de Govern Local ha aprovat avui l’expedient de contractació de les obres per a la renovació i dinamització de l’Eix Macià, una de les àrees estratègiques de la ciutat. En concret, el projecte preveu la millora del carril bici i l’enjardinament ubicats entre l’avinguda dels Paraires i la plaça de la Concòrdia. L’objectiu de les actuacions és afavorir la mobilitat i la seguretat a la zona, i reforçar la presència de verd a l’entorn de l’eix. El projecte comptarà amb un pressupost d'execució de 312.774,29 euros.

Per tal de millorar la mobilitat, es faran actuacions adreçades a la seguretat dels vianants i dels ciclistes. Es renovarà el paviment del carril bici amb un sistema antilliscant, que quedarà segellat amb materials que garanteixin una major durabilitat i seguretat per als usuaris. A més, es pintarà la senyalització del carril per tal d’assegurar una visibilitat òptima.

Entre els treballs també s’instal·laran dos passos elevats en les cruïlles de la rambla central amb el carrer de Gambús i el passatge de Lluís Mimó, per tal d’afavorir la seguretat dels vianants.

Dins les accions per millorar l’enjardinament, es renovaran les jardineres de la vorera oest de l’avinguda Francesc Macià situades entre la plaça de la Concòrdia i l’avinguda de Paraires, tot  reforçant la presència de vegetació a l’espai i contribuint a embellir l’entorn urbà.

Rellancem l’Eix

Sota el lema “Rellancem l’Eix”, l’Ajuntament de Sabadell desenvoluparà un projecte de millora i dinamització de l’Eix Macià. El pla preveu projectes municipals que comportaran una inversió propera als 12 M€. Aquestes iniciatives es sumaran a d’altres públiques i privades per conformar tot un conjunt de propostes que milloraran l’espai públic i la mobilitat de l’Eix, impulsaran comercialment la zona i també la dotaran de nous equipaments.

Categories Districtes, Espai públic , Urbanisme i Habitatge Tags Eix Macià