PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

  • Armaris refrigerats al Mercat de la Creu Alta

  • Piscines obertes a Sabadell 2025

  • Informadores de carrer

  • Projecte Bressònic a les Escoles Bressol Municipals de Sabadell

  • Obres al cementiri

  • Reparacions a la Bassa

  • Què és la fàbrica de creació de l'Estruch?

  • La Policia Municipal realitza controls policials centrats en #VMP (patinets elèctrics)

    02
    Juny
    2025

    Inici de la licitació per transformar la plaça de les Acàcies en un espai de trobada més verd

    Amb les obres es millorarà també l’accessibilitat a la plaça i l’accés als habitatges

    Inici de la licitació per transformar la plaça de les Acàcies en un espai de trobada més verd

    La remodelació total de la plaça de les Acàcies, al barri de Can Deu, fa un pas endavant per convertir-se en un espai de trobada més accessible i verd. Avui la Junta de Govern Local aprova l’inici de la licitació de les obres amb un pressupost  d’1.218.846,20 euros.

    Per tal d’eliminar barreres arquitectòniques, s’elevarà el paviment de tota la plaça i s’instal·laran rampes per garantir l’accés als habitatges. D’altra banda, i amb l’objectiu de potenciar la plaça com un espai de trobada del veïnat, es crearà un gran espai central amb paviment tou per afavorir-hi el lleure.

    Una altra de les millores més significatives és l’increment de la vegetació, amb arbres i arbustos autòctons que requereixen poc reg. D’aquesta manera, es creen més espais d’ombra i s’afavoreix la biodiversitat de l’espai. Per fer honor  al nom de la plaça, a l’espai central s’hi plantaran fins a set tipus diferents d’acàcies.

    La nova plaça comptarà amb una zona de jocs inclusius per garantir el gaudi de tots els infants. Hi haurà estructures més clàssiques i també propostes obertes que afavoreixin el joc lliure i la imaginació. També s’instal·larà nou mobiliari urbà, com bancs amb respatller, papereres i una font d’aigua potable.

    El nou disseny de la plaça de les Acàcies, fruit del consens, dona resposta a una demanda històrica del veïnat.

    Categories Districtes, Espai públic , Sabadell 2030, Parcs i Jardins, Urbanisme i Habitatge Tags Can Deu, Els diners als carrers, Plaça Acàcies