PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Informadores de carrer

  • Projecte Bressònic a les Escoles Bressol Municipals de Sabadell

  • Obres al cementiri

  • Reparacions a la Bassa

  • 1a Nit del Teixit Empresarial de Sabadell

  • Què és la fàbrica de creació de l'Estruch?

  • Inauguració seu de l'Escola Municipal de Música i Conservatori al centre cívic de Sant Oleguer

  • La Policia Municipal realitza controls policials centrats en #VMP (patinets elèctrics)

  • Les fonts tornen a brollar a Sabadell

  • L’Ajuntament reforça la prevenció d’incendis intensificant el manteniment i neteja del rodal

  • Treballem per obrir les fonts de Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

25
abril
2025

Sabadell s'adhereix al projecte de ciència ciutadana ‘Llegim el riu’ per afavorir el coneixement i la conservació del Ripoll

Es busquen voluntaris que vulguin conèixer l’entorn del riu i proposar-hi accions de millora

Sabadell s'adhereix al projecte de ciència ciutadana ‘Llegim el riu’ per afavorir el coneixement i la conservació del Ripoll

L’Ajuntament de Sabadell se suma al projecte “Llegim el riu”, una iniciativa de la Diputació de Barcelona que té per objectiu afavorir el coneixement dels ecosistemes fluvials i que alhora busca la col·laboració ciutadana en la protecció d’aquests espais. La sessió de presentació serà el dimecres 30 d’abril, a les 19 hores, a la Biblioteca de La Serra.

Entre ara i la tardor tindran lloc quatre trobades, dues de treball de camp a l’entorn del Ripoll i dues de retorn en les quals es faran propostes d’accions de millora. Les persones que vulguin participar-hi han d’omplir un formulari en línia.

L’objectiu és crear espais d’innovació social a les biblioteques municipals, millorar el coneixement dels ecosistemes aquàtics i generar dades de ciència ciutadana que contribuiran a la conservació dels rius. A més, busca afavorir la participació ciutadana en la presa de decisions ambientals, com la recuperació de la biodiversitat, l'erradicació d’espècies invasores i la reducció de la contaminació.

Enguany és la segona edició del ‘Llegim el riu’ a les conques del Besòs i la Tordera, on participa Sabadell i altres municipis d’aquestes conques: Castellar del Vallès, Centelles, Palafolls, Palau-solità i Plegamans, Ripollet, La Llagosta i Vilanova del Vallès. Les primeres edicions, iniciades al 2021, es van desenvolupar a la conca del riu Llobregat i al 2024 es va ampliar el treball al Besòs i la Tordera.

Llegim el riu és un projecte transversal de la Gerència de Serveis de Biblioteques i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, el Grup de Recerca FEHMlab del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona, l'Associació Hàbitats, els ajuntaments i les biblioteques municipals. 

Categories Sabadell 2030, Biodiversitat, Aigua, Ripoll, Transició Ecològica Tags Diputació de Barcelona