PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Reparacions a la Bassa

  • 1a Nit del Teixit Empresarial de Sabadell

  • Què és la fàbrica de creació de l'Estruch?

  • Inauguració seu de l'Escola Municipal de Música i Conservatori al centre cívic de Sant Oleguer

  • La Policia Municipal realitza controls policials centrats en #VMP (patinets elèctrics)

  • Les fonts tornen a brollar a Sabadell

  • L’Ajuntament reforça la prevenció d’incendis intensificant el manteniment i neteja del rodal

  • Treballem per obrir les fonts de Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

03
Març
2014

Una delegació coreana visita la central de recollida pneumàtica de residus del parc de Catalunya

Una delegació de l’Ajuntament de Hwaseong, encapçalada per regidors i per alts càrrecs del consistori, han visitat les instal·lacions de la central de recollida pneumàtica del parc Catalunya

Una delegació de l’Ajuntament de Hwaseong, encapçalada per regidors i per alts càrrecs del consistori, i acompanyats per membres de les associacions de veïns de Hwaseong, han visitat les instal·lacions de la central de recollida pneumàtica del parc Catalunya.

Cal recordar que la central es va ampliar a finals del 2012 per integrar a l'edifici dues plantes soterrades i encabir el sistema de nous contenidors. La nova construcció té ara una superfície aproximada de 1.300 m2 i s’ha convertit en la central soterrada de quatre fraccions més gran del món

Per aquesta raó, els representants de l’Ajuntament de Hwaseong s’han mostrat sorpresos per la integració de la central en el medi i s’han interessat tant pel finançament de l’obra, com per l’estalvi obtinguts de la seva gestió.

Hwaseong és una ciutat a 40 km de Seül amb 520.000 habitants. Ara mateix  tenen previst realitzar la construcció d’una central pneumàtica que preveu donar servei a 52.000 habitants amb una longitud de xarxa de 16 km que només recolliria la fracció resta (que anirà a incineració) i l’orgànica.

Pel que fa al tractament de les fraccions de recollida selectiva es gestionen de manera molt similar a Sabadell, ja que també ho tracten com a residus valoritzables i n’obtenen un benefici econòmic.

Quant a la fracció resta es porta a incinerar, a diferència del que es fa a Sabadell, que la fracció resta es porta al Centre de Tractament de Residus, on passa per un procediment de separació en el qual s’aprofita el 47% i només es porta a abocador el que ja no té cap valor ni econòmic ni energètic, ja que prèviament ha estat tractat per que sigui un residu inert.

Categories Medi ambient, Transició Ecològica Tags recollida de residus, recollida pneumàtica