PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Nous espais de cangur a Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

  • Finalitzades les obres al carrer de la República a Sabadell

  • Les llibreries de Sabadell es preparen per Sant Jordi

  • Noves terrasses a l’Eix Macià de Sabadell

  • La nova plaça de les Illes Medes es consolida com un espai inclusiu i de convivència

  • La Policia Municipal de Sabadell participa en una campanya per prevenir distraccions al volant

  • Posem Sabadell al dia després de les pluges!

  • Vacances de la Gent Gran - Testimonis participants

  • Instal·lem pictogrames als passos de vianants per promoure una ciutat més accessible i segura

  • Nova edició de les Vacances de la Gent Gran

12
Gener
2023

Una visita guiada a l’exposició Quina llauna! desvetllarà els secrets de l’ofici de lampista

Una visita guiada a l’exposició Quina llauna! desvetllarà els secrets de l’ofici de lampista

Els detalls més curiosos i menys coneguts de l’ofici de llauner o lampista es desvetllaran al llarg d’una visita guiada, diumenge 15 de gener, a les 12 del migdia, a l’exposició Quina Llauna!, que des de finals del passat agost s’exhibeix al Museu d’Història de Sabadell. L’activitat és gratuïta i no cal inscripció prèvia.

La comissària de la mostra, Roser Enrich, serà l’encarregada de fer el recorregut guiat. Aquesta exposició s’ha organitzat a partir d’una donació d’eines i materials del taller de llauneria de l’artesà Joan Puigdomènech. El taller, en funcionament fins als anys 80, estava situat al barri de la Creu Alta.

Amb la mostra es vol donar a conèixer com era fa unes dècades l'ofici de llauner, també conegut com a lampista. Tot i que encara és ben actual, ha sofert una gran transformació pel que fa a materials, eines i productes emprats. Ha passat d'un món manual i artesanal a una actualitat industrial amb materials nous i productes en sèrie. L’exposició es podrà visitar al Museu d’Història fins al diumenge 29 de gener.

Categories Cultura i esport, Activitats culturals, Museus Tags exposició, visita guiada