PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • L’entorn de l’Escola Amadeu Vives es transforma!

  • La Policia Municipal de Sabadell a l’#SBDFiraPRO

  • SBD Fira PRO: Connecta amb professionals i descobreix noves oportunitats laborals

  • Empresàries ajuden emprenedores a crear el seu negoci

  • Nova vida per a la plaça de les Àvies i els Avis

  • Plantem cara a la Processionària - Consells veterinari

  • Projecte "Sortim a la natura"

  • Sabadell, referent en reutilització d’aigua

  • Els jocs infantils del Parc Taulí i de Benjamín García ja estan renovats!

  • Així han quedat els espais de joc infantil a la plaça de Lluís Mas i al carrer de Lucreci

  • Portes obertes de l'Escola Illa

  • Sessió informativa Ajuntament i Toyota Handling Material

    14
    Febrer
    2025

    Visita guiada al Vapor Buxeda Vell i demostració de funcionament d’una màquina de vapor

    Visita guiada al Vapor Buxeda Vell i demostració de funcionament d’una màquina de vapor

    El Museu d’Història de Sabadell organitza una visita guiada al Vapor Buxeda Vell, el proper diumenge 16 de febrer, a les 11.30 h, seguida d’una demostració de com funcionava una màquina de vapor.

    El Vapor Buxeda Vell és un testimoni excepcional de l’evolució de la indústria tèxtil de la ciutat. A la fàbrica tenien lloc tots els processos de fabricació del teixit. La llana bruta o verge entrava a la fàbrica i en sortia el producte final acabat: el teixit, apte per comercialitzar-lo des de la seu de Barcelona. Els Buxeda estaven especialitzats en roba de llana per senyor.

    A la seva sala de màquines es conserva una joia de l’evolució tecnològica energètica única al país: la màquina de vapor semifixa Wolf. El projecte d'instal·lació el va fer l'enginyer sabadellenc, Francesc Izard i Bas l'any 1906. A més de veure la màquina de prop, visitarem el soterrani que feia accessible la part inferior de la màquina, el taller amb les eines, la xemeneia, la torre de refrigeració, les carboneres i el pou que proporcionava l'aigua.

    Per finalitzar la visita, es mostrarà el funcionament d’una màquina de vapor en miniatura, donació d’Esteve Argemí Relat al MHS, i com s’utilitzava l’energia obtinguda del vapor per a posar en funcionament l’embarrat o embarrats. Les places són limitades i, per tant, cal inscripció prèvia al telèfon 937278555.

    Categories Cultura i esport, Museus Tags Museu Història de Sabadell, Vapor Buxeda Vell, visita guiada