PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Pot fer comunicacions a la Bústia Ètica i de Bon Govern qualsevol ciutadà/na, a més dels servidors/es públics/ques de l’Ajuntament de Sabadell i de les societats que el componen:

1. Les comunicacions efectuades a la Bústia Ètica i de Bon Govern estan destinades a comunicar accions o omissions que la persona comunicant consideri que poden resultar contràries al dret, als principis o regles ètiques i de bon govern que estableix la normativa vigent i que es refereixin a l’Ajuntament de Sabadell o a les societats que el componen.

2. Les comunicacions efectuades a la Bústia Ètica i de Bon Govern no suposen l’inici d’un procediment administratiu, ni tenen efecte de presentació de documents al Registre administratiu municipal. La persona que realitzi aquesta comunicació tampoc adquireix la condició de persona interessada en un procediment administratiu.

3. Les comunicacions formulades mitjançant la Bústia Ètica i de Bon Govern no es consideren, en cap cas, un instrument per a l’exercici del dret de petició, ni tampoc per formular consultes, suggeriments o incidències a l’Ajuntament o a les societats que el componen. Per a això, han de fer servir els canals habilitats per aquesta finalitat.

Les comunicacions han de complir els requisits següents:

1. Les comunicacions poden tenir com a objecte consultes i aportacions que han de referir exclusivament a conductes, situacions, fets o omissions reals o potencials contràries al dret o al principis o regles ètiques i de bon govern, respecte del personal empleat públic de l’Ajuntament de Sabadell, de les seves societats municipals i personal subjecte al Codi Ètic dels alts càrrecs de l’Ajuntament de Sabadell.

2. No es tramitaran les comunicacions en les quals s’evidenciï una manca de fonament o que siguin notòriament falses, així com les que incompleixin alguna de les condicions que estableixen les normes reguladores del funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern.

3. Les comunicacions descriuran els fets i les circumstàncies amb el detall suficient per facilitar la identificació de l'acció o l'omissió, per la qual cosa serà obligatori emplenar amb el màxim detall el camp destinat a descriure la conducta contrària al dret o als principis o regles ètiques i de bon govern.

4. Els camps identificatius de la persona que presenta la comunicació, així com els relatius a la seva adreça física i electrònica tenen caràcter opcional, i no són un requisit exigible per a la presentació de comunicacions.

5. Les comunicacions no comporten, en cap cas, la formulació d'un recurs administratiu, ni l'exercici de qualsevol acció o reclamació a la qual tinguin dret les persones que les formulen.

Pas 1
Premeu el botó d’accés a l´aplicació.
Pas 2
En aquesta pantalla teniu dues opcions:

  • 1. Inici de la comunicació
    Si accediu per obrir una nova consulta.
  • 2. Introduir el codi d’una comunicació i accedir
    Si voleu saber l’estat d’una consulta o aportar més informació, heu de introduir el codi que us va generar l'aplicació quan va obrir la consulta.

Pas 3 (Si opteu per “Inici de la comunicació”)
Trobareu els tres passos necessaris per tramitar la comunicacions. Heu de tenir en compte que, si no us voleu identificar, podeu ometre l'apartat referent a la identificació. No obstant això, si voleu que la comunicació sigui totalment anònima, sense possibilitat de rastrejar la IP, heu de fer la comunicació a través del navegador TOR. Per finalitzar la comunicació, heu de clicar “Remet”. El sistema us generarà un codi de setze dígits que heu de conservar per tal de poder fer el seguiment de la comunicació.

Pas 4 (Si opteu per “Introduir el codi d’una comunicació anterior”)
Per consultar les respostes o l’estat de les comunicacions, heu d’accedir a l'aplicació amb el codi de setze dígits. A la pantalla hi trobareu tota la informació relacionada amb la comunicació. Des d’aquest lloc podeu afegir més documentació relacionada amb la comunicació. Trobareu la resposta del servei gestor i podreu comunicar-vos-hi.

Si la comunicació compleix els requisits, el servei gestor de la Bústia Ètica la deriva a la Comissió d'Ètica Pública i/o al Comitè de Seguiment del Pla de Mesures Antifrau en funció del seu contingut i es respon en el termini de tres mesos des de la recepció, prorrogable en funció de la complexitat de la investigació. Un cop fetes les tasques de comprovació procedents, es formularà una proposta d’acord del Comitè de Seguiment del Pla de Mesures i/o la Comissió d’Ètica pública, el qual podrà contenir una o diverses de les possibles actuacions:

• La formulació de recomanacions i mesures de millora en la gestió pública que consideri adequades.
• La derivació de l’expedient a l’òrgan competent, la proposta d’incoació d’expedients administratius per restaurar la legalitat alterada o per l’adopció de mesures sancionadores o disciplinàries.
• La comunicació a la fiscalia de les conductes que puguin ser constitutives d’il·lícit penal.
• L’arxivament de les comprovacions quan en resulti acreditada la manca de vulneració en l'ordenament jurídic o als principis i regles ètiques i de bon govern.
• La suspensió de les comprovacions quan es tingui coneixement que s’està tramitant un expedient disciplinari o judicial previ.

Per conèixer amb més detall sobre les normes de funcionament d’aquest canal de comunicació, podeu consultar les normes reguladores del funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern.

La Bústia Ètica i de Bon Govern és un canal només per comunicar fets relacionats amb males pràctiques a l'Ajuntament de Sabadell i al seu sector públic. Per a altres tipus de comunicacions, hi ha els canals següents:

[widgetkit id="1363" name="Bústia ètica - altres canals"]

Opcions per fer la comunicació de manera anònima:

  • 1. Utilitzant el vostre navegador però sense facilitar les dades identificatives i de contacte. Tenint en compte que queda rastre de l’adreça IP des de la qual es fa la comunicació.​

  • 2. Per garantir l’anonimat (també de l'adreça IP, que pot identificar qui navega per internet), es pot utilitzar una xarxa d'anonimització. L'eina més utilitzada és la xarxa TOR. Per fer ús de l'eina TOR, cal baixar el navegador des de la pàgina de descàrrega. En aquest enllaç, podeu veure un vídeo tutorial sobre com descarregar el TOR.

L'ús de la xarxa TOR per accedir a la bústia és aconsellable o indispensable quan es té el convenciment o la certesa de risc, perquè garanteix l'anonimat de la persona en el moment de la recepció de la comunicació. Recordeu que qui comunica ha de preservar, també, l'anonimat en el moment de l'emissió.

Es recorda que els treballadors de l'Ajuntament i, en general, els servidors públics que treballen amb xarxes institucionals, no tenen accés a aquesta pàgina de descàrrega des dels seus llocs de treball. Per fer ús del navegador TOR, han de baixar-lo des del seu dispositiu personal.

Es recomana tancar la resta de navegadors i aplicacions mentre es fa ús de TOR.

Divendres 25 de novembre de 2022 a les 18:00h
Ubicació: pl. del Pla de l'Amor,

Divendres 25 de novembre de 2022 a les 18:00h
Ubicació: pl. del Pla de l'Amor,

Divendres 25 de novembre de 2022 a les 20:30h
Ubicació: Hotel Urpí