PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L'Ajuntament | Govern | Pla Actuació Municipal (PAM)

L'Ajuntament al dia

ajuntament mini

Un Ajuntament al dia és fonamental perquè la ciutat funcioni, sigui segura, estigui neta, disposi d’espais i activitats on anar a gaudir dels moments d’oci, disposi d'una xarxa de serveis, espais públics de qualitat, i tingui cura de les persones.

Diàriament es presten serveis i s’executen actuacions que fan que la ciutat avanci malgrat puguin no veure’s reflectides en aquest document, l’essència del qual és, precisament, presentar els principals objectius polítics que es volen impulsar.

La institució pública més propera a la ciutadania ha de continuar disposant de recursos i eines per oferir un servei eficient, àgil, proper i transparent. Abordar la millora organitzativa interna de manera estructural és clau, ja que aquesta acaba repercutint positivament al conjunt de veïnes i veïns de la ciutat.

Que la ciutat compti amb una administració municipal al dia implica que el seu Ajuntament s’adapta a les noves realitats canviants, mirant de simplificar processos (millorant dels circuits de tramitació administrativa), que treballa en una adaptació i millora tecnològica constants (increment de les eines i els recursos informàtics), que inverteix en el seu capital humà potenciant-ne les competències, l’aprenentatge constant, l’acollida i l’acompanyament, sense deixar de banda la millora dels espais de treball, de magatzem o d’arxiu en base als recursos disponibles.

Altres exemples concrets de prioritats de treball intern a continuar consolidant durant el període d’aquest PAM són l’impuls i agilització dels processos de contractació, la reducció del temps de tramitacions adreçades a la ciutadania, juntament amb el desenvolupament del Pla de mesures antifrau per continuar sent una institució referent en transparència, entre d’altres. En aquest sentit, l’esforç que ja s’ha fet per digitalitzar l’administració i que ha propiciat una gestió més transparent, ara ha de continuar per assolir una dinàmica de relació amb la ciutadania més directa, propera i accessible.

Per tot l’anterior, es renovaran tant el portal municipal com la seu electrònica, es revisaran els circuits i models de resposta a la ciutadania, es continuarà apostant pels canals d’atenció i acompanyament presencials per a què cap persona, col·lectiu o entitat quedi exclosa del dret d’accés al serveis públics. Aquesta digitalització també implicarà la incorporació de “la dada” com a element central per a l’eficiència en la presa de decisions.