PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Informadores de carrer

  • Projecte Bressònic a les Escoles Bressol Municipals de Sabadell

  • Obres al cementiri

  • Reparacions a la Bassa

  • 1a Nit del Teixit Empresarial de Sabadell

  • Què és la fàbrica de creació de l'Estruch?

  • Inauguració seu de l'Escola Municipal de Música i Conservatori al centre cívic de Sant Oleguer

  • La Policia Municipal realitza controls policials centrats en #VMP (patinets elèctrics)

  • Les fonts tornen a brollar a Sabadell

  • L’Ajuntament reforça la prevenció d’incendis intensificant el manteniment i neteja del rodal

  • Treballem per obrir les fonts de Sabadell

  • “L’edat no et defineix”, campanya contra les actituds discriminatòries que afecten a la gent gran

    08
    abril
    2016

    El Casal Pere Quart acull una jornada sobre "La participació de les dones en els processos de pau"

     

    El proper dilluns, 11 d’abril, a 2/4 de 7 de la tarda el Casal Pere Quart serà l’escenari de la jornada La participació de les dones en els processos de pau. Aquesta jornada pretén analitzar, a través de l’experiència de 4 dones activistes d’orígens i contextos diversos d’arreu del món, el compliment d’una resolució aprovada ara fa 16 anys i que promogué una agenda internacional sobre dones, pau i seguretat.

    Dorys Ardilla, de la Xarxa Solidària Sabadell-Colombia; Luz Maria Bernal del Colectivo Madres de Soacha-Colombia; Mayssa Refai de l’Associación Sirio-catalana i Mado Chideka, de l’Associació La Tiurkana asb explicaran les seves experiències i les lluites personals que han dut a terme en els seus països d’origen.

    L’any 2015 es van commemorar els 15 anys de l’aprovació de la Resolució 1.325 per part del Consell de Seguretat de les Nacions Unides, una resolució important ja que per primera vegada es va promoure una agenda internacional pública sobre dones, pau i seguretat.

    Tanmateix, tot i l’existència d’aquesta resolució, dels sis informes i resolucions addicionals que l’han seguit, d’altres documents, declaracions i actuacions diverses, la situació de dones i nenes en situació de conflicte arreu del món necessita de la màxima atenció i l’acció de la tota comunitat internacional, ja que és molt important la igualtat de gènere i l’apoderament polític, social, i econòmic de les dones per prevenir la violència sexual en els conflictes armats.

    Per aquesta raó, Sabadell acull aquesta jornada que comptarà amb la participació de María Villellas de l’escola de Cultura de Pau, per valorar els progressos fets en aquests 16 anys en el quals la comunitat internacional ha anat incorporant la dimensió de gènere en els seus discursos, declaracions i compromisos.

    Més informació

    Categories Cultura i esport, Activitats culturals Tags Casal Pere Quart, jornaldas culturals