Un centenar d’alumnes de nou instituts de la ciutat participaran a la 2a Jornada de les Arts

L’Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu, acollirà demà dijous 6 de març la segona edició de la “Jornada de les Arts”, en la qual participaran un centenar d’alumnes de nou instituts de la ciutat. L’activitat té per objectiu donar a conèixer la formació artística als nois i noies de 4t d’ESO i està organitzada per l’Ajuntament de Sabadell, amb el suport de la Generalitat i la col·laboració de més de 12 entitats i col·lectius escènics.
Al llarg de la Jornada i en el marc d’una Fàbrica de creació com és Ca l’Estruch, l’alumnat participant podrà fer un tast de com sona una orquestra simfònica, com ballen les companyies de dansa o com treballen els artistes de circ. També participaran activament en tallers diversos, com el de percussió corporal, el de hip hop o el de lettering, i podran escoltar comunicacions en format breu sobre els estudis relacionats amb els oficis artístics, el disseny gràfic, la música moderna o les ofertes dels batxillerats artístics.
A més de l’oferta educativa també s’aprofita la Jornada per donar a conèixer els oficis de l’art i per transmetre la formació artística com una via per accedir i gaudir de la cultura.
La Jornada de les Arts, que es va celebrar per primera vegada l’any passat amb alumnes de sis instituts, respon al fort lligam de la ciutat amb les arts en les seves diferents vessants. Sabadell compta amb una xarxa àmplia d’iniciatives públiques, privades i associatives adreçades a totes les edats que configuren un mapa ric i divers de la formació artística a la ciutat.