PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES

slider passaport edunauta sabadell

L'Ajuntament de Sabadell, a través del Servei d'Educació i amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill i la Cooperativa +Educació, ha posat en marxa a la ciutat el projecte Passaport Edunauta. Aquest és un projecte que busca posar en valor els aprenentatges ocults que fan els i les alumnes en qualsevol context educatiu, la connexió dels aprenentatges tant dins com fora de l’escola, disminuir la segregació educativa i donar visibilitat a la xarxa que formen escoles, serveis i entitats del municipi amb els infants i les seves famílies.

El Passaport Edunauta de Sabadell, en la seva primera edició, s’adreça als infants de 4t de primària de les escoles Concòrdia, Pau Casals i Font Rosella.

L’alumnat participant podrà apuntar al seu passaport totes les activitats d’aprenentatge que realitzin a partir del desembre 2021, fins al final del curs escolar. Les activitats d’aprenentatge són tant les que pugui que realitzar amb la seva família - cuinar una recepta, anar d’excursió, veure una pel·lícula, etc.-  i d’altres que s’organitzen mensualment per part dels diferents Espais Edunautes del municipi. Els Espais Edunautes, en aquesta primera edició, són: les Biblioteques Municipals, el Museu d’Història de Sabadell, el Museu d’Art de Sabadell, el CAE La Llar del Vent, l’Agrupació Astronòmica de Sabadell i el Club Natació de Sabadell.

Tot participant a les activitats edunautes, els infants podran anar recollint al seu passaport totes les experiències d’aprenentatge en les quals participen, compartir-les amb les seus companys i companyes a l’aula i fer-se conscients de totes aquelles competències que van aprenent – els superpoders Edunauta-.

A final de curs està previst un acte de graduació -que serà virtual si la situació ho requereix- per celebrar els aprenentatges fets.

La presentació del programa als mitjans de comunicació es va fer el passat 14 de desembre. Consulteu la nota de premsa.

PRESENTACIONS DEL PASSAPORT EDUNAUTA

Durant la darrera setmana de novembre es portarà a terme el lliurament del Passaport Edunauta als alumnes, mitjançant una dinamització a l’aula, a càrrec del seu tutor/a. El dia 2 de desembre, a les 6 de la tarda està prevista la presentació virtual del Passaport Edunauta a les famílies de l’alumnat de 4t de primària de les tres escoles participants.

EDUNAUTA, TRIA LES ACTIVITATS!

Explora la Galàxia dels aprenentatges ocults de Sabadell i descobreix totes les activitats que s’hi fan. Busca aquelles activitats que més t’agradin, apunta-t’hi i no oblidis portar el teu passaport el dia de l’activitat, per tal que els organitzadors, estampin el segell i puguis afegir un superpoder a la teva col·lecció!

WEB TERRA I CIENCIA WEB TECNOLOGIA I MON DIGITALWEB ESPORT I BENESTARWEB ARTS CULTURA I DISSENY

WEB NOMBRES I LLETRESWEB COMUNITAT I PARTICIPACIOWEB LLEURE I JOCSWEB ALTRES TEMES

DESCPassaport Edunauta SabadellARREGA EL SEGÜENT MATERIAL

 

 

video premis joan oliver 2021

Amb motiu de l'acte de lliurament dels premis del Concurs Literari Joan Oliver, alumnat de 4t d'ESO de l’Institut Ca n’Oriac van preparar un vídeo sobre els records d’infantesa i joventut de l'autor.

El vídeo, que duu per títol Tot és ahir, inclou una adaptació del llibre Temps, records, de Joan Oliver, i tracta els temes següents: les tardes plujoses a la casa familiar sabadellenca, l’experiència amb els primers automòbils, els jocs i els banys amb els germans, el jardí de Ca n’Oliver –ple de paradisos infantils–, la mort d’alguns germans, la companyia dels gossos, les nits al Marquet de les Roques.

cap programes educatius

ÚS SOCIAL DELS CENTRES

La pràctica duta a terme per l'Ajuntament de Sabadell ha propiciat que els centres educatius, a més de l'ús propi que fa la comunitat educativa de les seves instal·lacions, s'obrin al seu entorn, fomentant les relacions amb les entitats i col·lectius de caràcter educatiu, cultural, cívic i de similar naturalesa que operen al territori.

Els elements que cal tenir en compte a l'hora de sol·licitar l'ús social d'un centre educatiu són els següents:

OBJECTE

Oferir a les entitats o persones majors de 18 anys, les instal·lacions dels centres públics d'infantil i primària i centres municipals per a l'ús ciutadà, fora de l'horari escolar, per a realitzar activitats de caràcter social, que no tinguin finalitat lucrativa i concordin amb els objectius municipals.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

També cal aportar:     

Assegurança de RC i rebut en curs

NORMATIVA

Ordenança Fiscal 3.14: “Taxa per a la utilització privativa d'equipaments culturals, cívics i educatius municipals”.

PROCEDIMENT

Presentació telemàtica de la sol·licitud, a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica del Web municipal.

El servei d'Educació tramita l'autorització, amb la conformitat de la direcció del centre i observant la compatibilitat amb altres activitats autoritzades.

Les sol·licituds d'activitats esportives a les instal·lacions dels gimnasos i de les pistes esportives dels centres educatius les autoritza el departament d'Esports.

TERMINI PER PRESENTAR LA SOL·LICITUD

30 dies abans de la data de l'activitat.

CRITERIS

Tenen prioritat les activitats de les associacions de pares i mares (AMPA) i a les del propi centre educatiu, envers l'ús extern de les entitats ciutadanes.

Les sol·licituds es resoldran atenent les característiques de les activitats projectades en relació a l'adequació de les condicions infrastructurals de cada centre.

Les instal·lacions susceptibles d'ús social són la sala d'usos múltiples, auditori (si n'hi ha), pati i altres similars; queden excloses les dependències reservades a tasques d'organització, administratives o de funcionament del professorat, biblioteca, aules de tecnologia, d'informàtica i d'audiovisuals.

Les instal·lacions escolars hauran d'estar en bon estat, després de l'ús autoritzat; i la responsabilitat consegüent queda reflectida al decret d'autorització concret, que l'Ajuntament de Sabadell facilita a l'interessat amb les condicions de la cessió.

slider web equitat

Els programes i accions per l’equitat i per potenciar al màxim la qualitat educativa, eixos fonamentals per a aquest curs 2021-2022

Les subvencions i ajuts per afavorir la igualtat d’oportunitats, promoure les activitats extraescolars i el lleure educatiu sumen 1.235.000 euros

Les accions per afavorir l’equitat, reduir les desigualtats i potenciar al màxim l’educació de qualitat seran els eixos fonamentals d’actuació municipal aquest curs 21-22. En aquest marc, l’Ajuntament destina 1.235.000 euros a beques per a llibres de text i material escolar, ajuts menjador i organització d’activitats extraescolars i foment del lleure educatiu. Així mateix, s’impulsen múltiples programes i línies de treball per promoure la igualtat d’oportunitats entre els infants i joves, afavorir la innovació i donar suport tant als centres com a les famílies i altres agents en la seva funció educadora.

Programa STEAM Sabadell: Setmana de la Ciència

Més de 1.900 alumnes de primària portaran a terme tallers per fomentar la metodologia STEAM, en motiu de la Setmana de la Ciència 2021.

Aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Sabadell, que compta amb el recolzament de la Diputació de Barcelona, és tot just l’inici d’un projecte més ambiciós d’innovació pedagògica que es desenvoluparà durant dos cursos escolars.

Els tallers es realitzen al cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior d’educació primària de les escoles Can Deu, Espronceda, Floresta, Gaudí, Joan Sallarès i Pla, La Romànica, Miquel Carreras, Roureda i Torreguitart.

Permeten combinar àrees del coneixement i activitats que des de l'experimentació i la diversió fan que els infants i joves desenvolupin la creativitat, l'esperit crític i l'interès per la ciència i la tecnologia.

steam sabadell 2021 01 roureda

Activitat realitzada a l'Escola Roureda

Els objectius són:

  • Despertar en els alumnes l'interès sobre el món de la ciència a través de l'experimentació i l'observació directa de tot el que els envolta.
  • Oferir una experiència que integra els àmbits científics, tecnològics, creatius i de valors.
  • Fomentar el pensament crític amb innovació, creativitat, habilitats emprenedores i pensament complexe.
  • Potenciar la creativitat, la comunicació i la innovació com processos educables des de les intel·ligències múltiples, basant-nos en les noves tècniques pedagògiques.
  • Estimular actituds crítiques, així com l'observació i l'experimentació.

steam sabadell 2021 03

Activitat realitzada a l'Escola Torreguitart

Les activitats que s’adrecen a cada cicle educatiu són:

  • Gimcana STEAM, adreçat al cicle inicial de primària. A través de diferents reptes d'experimentació els alumnes resoldran per equips que vol dir STEAM.
  • STEAM pel Medi Ambient, adreçat al cicle mitjà de primària. L’alumnat programarà amb makey un dispositiu que detecta la manca d'aigua al substrat de les plantes
  • Electro-Robots, adreçat al cicle superior de primària. Els nois i les noies aprendran com funcionen les màquines i l'electricitat. Construirem robots a partir de material reciclat.

Cada sessió és d’una hora de durada i en total es portaran a terme 71 tallers, entre el 17 i el 3 de desembre de 2021.

steam sabadell 2021 02

Activitat realitzada a l'Escola Torreguitart

Calendari

 

CURS 2024 -2025

Aquest curs 2024 -2025 comença el dia 10 de setembre per a segon cicle de l'educació infantil, a l'educació primària, a l'educació secundària obligatòria i 12 de setembre per a batxillerat, formació professional i altres.

El curs finalitza el 21 de juny per a segon cicle de l'educació infantil, a l'educació primària, a l'educació secundària obligatòria, a la formació professional de grau bàsic i al primer curs de batxillerat. La resta d'ensenyaments finalitzen el curs d'acord amb la seva programació acadèmica.

La proposta de dies de lliure disposició fixats pel Consell Escolar Municipal (art. 3.3.) seran: 4 de novembre de 2024, 7 de febrer, 3 de març i 2 de maig de 2025 per a tots els centres educatius de Sabadell.

 

 

noti nou web educacio 2021

Amb el propòsit que les persones usuàries trobin millor la informació, presentem el nou web d'Educació, amb tot el contingut del que fem com a departament però també destacant allò que pot ser del vostre interès.

Trobareu les notícies relacionades amb l'educació a la nostra ciutat així com aquella informació relacionada amb beques i ajuts, centres educatius, subvencions, entre d'altres.

El web és accessible a través de qualsevol dispositiu electrònic.

Si teniu algun dubte o voleu fer algun suggeriment sobre el nostre web, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a educacio@ajsabadell.cat

Artmenjadors2

LECXIT

Lectura per a l’èxit educatiu

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau del programa LECXIT és treballar per apropar el gust per la lectura i la descoberta de la literatura gràcies al vincle amb la persona voluntària i a la implicació de l’entorn dels infants que participen al programa.

El programa es va iniciar a Sabadell el curs 2013-2014, en col·laboració amb la Fundació Jaume Bofill, entitat impulsora del projecte.

Per què és necessari?

La competència lectora té una relació directa amb l’èxit educatiu, ja que és la base de molts dels aprenentatges que es produeixen a l’escola.

Segons el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu 2021 l’11,2% de l’alumnat finalitza l’educació primària amb un nivell baix de comprensió lectora, és a dir, que no entenen allò que llegeixen, amb les implicacions que aquest fet té en el desenvolupament dels aprenentatges. Així mateix, aquest fet també té afectacions en el desenvolupament personal i social dels infants.

Promoure la lectura en la llengua vehicular de l’ensenyament i despertar el gust per la mateixa és una eina clau per a la promoció de l’èxit educatiu, la prevenció del fracàs escolar i el creixement personal.

Com funciona? 

El programa es centra en 5 pilars bàsics:

  • Infants: els protagonistes i el centre de l’acció educativa que promou el programa. Les activitats i propostes parteixen sempre de l’interès de l’infant i des d’aquest interès s’acompanya en la descoberta de nous reptes i interessos.
  • Voluntariat: les persones voluntàries acompanyen als infants en la lectura com a mentors lectors una hora setmanal durant tot el curs escolar. Les persones voluntàries reben una formació a l’inici de curs, abans d’iniciar les sessions de lectura per a que tinguin eines per a portar a terme el programa.
  • Centres educatius: el programa promou la generació de ponts educatius i propostes compartides amb els centres educatius per tal de donar continuïtat als aprenentatges que es realitzen tan dins com fora de l’escola.
  • Famílies: es potencia la participació i la formació de les famílies com a un element imprescindible en la promoció de l’hàbit lector dels infants.
  • Biblioteques municipals: són l’espai on té lloc el LECXIT i on les persones bibliotecàries especialitzades en literatura infantil acompanyen al voluntariat dotant-los d’eines, propostes i recursos per a desenvolupar les seva tasca.

Coincidint amb el final de curs, es realitza una trobada de cloenda del programa amb l’assistència de tots els participants: alumnes, escoles i famílies.

Quins infants participen?

L’alumnat participant és alumnat de 4t o 5è de primària seleccionat pel centre educatiu.

Els centres participants durant el curs 2024 – 2025 són:

  • Escola Agnès Armengol
  • Escola Calvet d’Estrella
  • Escola Floresta
  • Escola Font Rosella
  • Escola Joan Maragall
  • Escola La Romànica

Voluntariat

Pet fer el voluntariat LECXIT qualsevol persona apassionada de la lectura amb ganes de transmetre aquest gust de llegir a un infant. No cal una formació específica, només cal saber llegir correctament el català i tenir ganes d’acompanyar a un infant en l’aventura de la descoberta de la lectura durant un curs escolar.

El paper principal de la persona voluntària és ser al costat de l’infant i acompanyar-lo en la descoberta del gust per la literatura, tot servint de model lector per a que així l’infant vagi poc a poc millorant les seves competències lectores. La clau del voluntariat és saber crear un vincle amb l’infant a través de la literatura, saber-lo escoltar, empatitzar amb els seus interessos i motivacions i transmetre-li la seva passió per a la lectura.

Les sessions de lectura

Les sessions es desenvolupen com a espais de lectura compartida entre l’infant i la persona mentora, acompanyades en tot moment per les referents de les biblioteques que els serveixen d’assessores sobre llibres a escollir i dinàmiques a realitzar. La possibilitat de tenir una mentoria 1x1 (infant + voluntariat) de manera estable durant tot el curs permet oferir l’espai i el temps per generar vincles de confiança, conèixer-se mútuament i així adaptar les sessions als interessos, nivell i característiques de l’infant.

Es porten a terme un dia a la setmana durant una hora, generalment de 5 a 6 de la tarda, a les biblioteques del Nord, Sud, La Serra, Can Puiggener i Ponent. El curs s’inicia al voltants del mes d’octubre - novembre i finalitza al maig.

Més informació:

http://www.sabadell.cat/ca/educacio

www.lectura.cat

Contacte:

Regidoria d’Educació: lecxit@ajsabadell.cat Tel. 93 745 33 00

Biblioteca Vapor Badia: lecxit@ajsabadell.cat Tel. 93 745 17 03

Formulari d’inscripció:

Emplena el formulari

 banner cueme educacio

 

El projecte Cultura Emprenedora a l'Escola és un recurs impulsat per la Diputació de Barcelona, i des de les regidories d'Educació i Promoció Econòmica de Sabadell, amb l'objectiu de fomentar els valors de l'emprenedoria en els alumnes de cicle superior de primària. 

Sabadell participa en aquest projecte des del curs 2013-2014 i ja han format part en alguna de les seves edicions les escoles Can Llong, Miquel Carreras, Can Déu, Cifuentes, Arraona, Floresta,  Enric Casassas, Joan Sallarès i Pla, Tarlatana i Sant Julià.

A QUI S'ADREÇA

Alumnat de cinquè i sisè de primària dels Centres Educatius de Sabadell.

DESCRIPCIÓ

Aquest projecte, que vincula els centres educatius i els ens locals, es fonamenta en dos pilars bàsics: l’estratègia local i el projecte educatiu a l’aula. El primer assegura la integració del projecte en les polítiques municipals i vincula altres agents socials del territori i el segon permet, a través de l'adquisició de competències bàsiques, fomentar la cultura emprenedora entre l'alumnat, mitjançant la creació d'una cooperativa escolar.

OBJECTIUS

  • Treballar en el cicle superior de l’educació primària els valors, habilitats i capacitats vinculades a l’emprenedoria: La iniciativa, la responsabilitat, l’assumpció de risc, la perseverança, l’aprofitament de recursos, el treball en equip, etc.
  • Reforçar competències bàsiques: competència matemàtica, lingüística, digital, social, artística, coneixement del món físic, etc.

En definitiva un treball de totes les competències educatives clau de manera transversal a partir de la competència en autonomia i iniciativa personal, amb una voluntat de consolidar aprenentatges en una etapa en la qual l’alumnat evoluciona progressivament cap a l’autonomia i la seva inclusió en grups.

Les accions de la que consta el projecte s’organitzen per fases:

  1. Creació cooperatives i constitució amb presentació institucional
  2. Disseny de la imatge corporativa i comunicació
  3. Generar idees de productes i/o serveis
  4. Tria dels productes i estudi de mercat
  5. Producció
  6. Venda dels productes
  7. Recollim fruits i triem l’entitat social local beneficiària
  8. Cloenda municipal

 

 COOPERATIVES ESCOLARS 2023 - 2024

6

 COOPERATIVES COL·LABORADORES

2

350

Durant el mes d’agost, quan les escoles bressol estan tancades per les tasques docents, no deixen de tenir activitat ja que s’hi realitzen tasques de manteniment i millora.

Aquest estiu s’han reomplert sorrals dels patis. Es tracta d’un element que beneficia la necessitat de manipulació i experimentació, d’omplir, buidar, apilar, fer i desfer que caracteritza els primers anys de vida dels infants.

També s’han fet tasques de jardineria en els espais exteriors que acullen els jocs dels infants i els posen en contacte amb molts dels beneficis de la natura alhora que ajuden a aportar una climatització més confortable als espais exteriors.

D’altra banda, s’ha aprofitat que els infants i professionals de les escoles no hi eren per fer neteges a fons d’espais de difícil accés.

Enguany, també s’ha canviat la coberta de la teulada de l’Escola Bressol Municipal La Romànica.