PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

PARTICIPACIÓ CIUTADANA

 

11
Juliol
2025

El Museu d’Història organitza una visita guiada a la Torre de l’Aigua, el diumenge 20 de juliol

El Museu d’Història organitza una visita guiada a la Torre de l’Aigua, el diumenge 20 de juliol

El Museu d’Història de Sabadell organitza una visita guiada a la Torre de l’Aigua, el diumenge 20 de juliol a les 11 h. La visita permetrà conèixer la història d’un dels edificis més identificatius de Sabadell i, alhora, gaudir de les vistes de la ciutat des del seu mirador.

Aquest edifici d’estil modernista és una torre dipòsit elevada, que es va construir per pal·liar la manca d’aigua de la ciutat de principis del segle XX. L’aigua que l’alimentava provenia de la segona capa aqüífera del Ripoll. L’any 1922 va entrar en funcionament i va estar a ple rendiment fins al 1952. Després, va experimentar un desús progressiu i el 1967, any de l’arribada de l’aigua del Besòs, deixà de funcionar. Aleshores, Aigües Sabadell la va rehabilitar i la va cedir al municipi.

Amb els seus 50 metres d’alçada i una estructura esvelta definida per una escala helicoidal que lliga els vuit pilars que sostenen el dipòsit, s’ha consolidat com una icona reconeixible del paisatge urbà de Sabadell. La seva silueta ha inspirat generacions de pintors, artistes i fotògrafs, que l’han immortalitzat en diversos suports.

La visita és gratuïta i cal inscripció prèvia al telèfon del Museu d’Història, al 93 727 85 55.

Categories Cultura i esport, Activitats culturals, Museus Tags Aigües Sabadell, MHS, Museu d'Història de Sabadell, Torre de l'Aigua