PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

PARTICIPACIÓ CIUTADANA

II Fòrum de Democràcia Local Programa

bannerIIFDL21
  


II FÒRUM DE DEMOCRÀCIA LOCAL
19 de març de 2021

 

 


Programa

 

De 10 a 12.30 h

10.00 h Presentació de la jornada, a càrrec de Marta Morell Albaladejo, tinenta d'alcaldessa de Feminisme, Benestar Animal i Participació

10.15 h  (Re)pensant la participació i la democràcia deliberativa, a càrrec de Quim Brugué Torruella, catedràtic de Ciència Política a la Universitat de Girona (UdG)

11.00 h Torn obert de paraules

11.30 h Pausa

11.45 h Participació i deliberació en el marc dels districtes i com trencar el marc, a càrrec de Josep Lluís Martí Màrmol, professor titular de Filosofia del Dret de la Universitat Pompeu Fabra

12.15 h Torn obert de paraules

De 12.30 a 14.00 h

12.30 h Taula d'experiències (exitoses) de participació territorial:

  • Els Consells de Districte de Terrassa, a càrrec de Cristina Álvarez Guerrero, responsable dels tècnics coordinadors de districte. Àrea d’Estructura territorial i Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Terrassa
  • Els plans i processos de Desenvolupament Comunitari de la ciutat de Barcelona, a càrrec de Bet Bàrbara Sirera, direcció de Serveis d’Acció Comunitària. Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat d e l’Ajuntament de Barcelona

13.30 h Torn obert de paraules

14.00 h Cloenda de la jornada, a càrrec de Marta Farrés Falgueras, alcaldessa de Sabadell

 

 >> Descarregar programa en pdf


Document: Síntesi i detall de les idees dels grups de debat

docsintensi>> Descarregar document


Notícies relacionades

>> El II Fòrum de Democràcia Local se centrarà en la participació col·laborativa. Ajuntament de Sabadell (16.03.21)

>> La participació ciutadana, l'objectiu del II Fòrum de Democràcia Local. Diari de Sabadell (16.03.21)

>> El II Fòrum de Democràcia Local debatrà el model de participació col·lectiva a la ciutat. Ràdio Sabadell (16.03.21)

>> Torna el Fòrum de Democràcia Local per millorar la participació ciutadana. ISabadell (16.03.21)


 

Construint Ciutat 2019 - Acte de presentació de resultats

Construint Ciutat 2019 - Acte de presentació de resultats

El procés participatiu Construint Ciutat escull 19 projectes per executar el 2019. Els 38 projectes han rebut 22.792 suports d’un total de 5.698 participants

La tercera edició del procés participatiu Construint Ciutat – Pressupost 2019 ha triat un total de 19 projectes que el Govern municipal incorporarà a les partides pressupostàries del Pressupost 2019, després que el passat 21 de gener finalitzés el període de suports. Aquest any la ciutadania ha escollit 6 projectes de l’àmbit de l’espai públic i 13 de l’àmbit de la millora de la cohesió social.

Al procés participatiu es van presentar un total de 64 projectes, dels quals 38 van ser validats tècnicament. En la darrera fase, aquests projectes han rebut un total de 22.792 suports, per part de les 5.698 persones que hi han participat. La xifra supera els 3.000 participants mínims establerts per legitimar el procés dut a terme mitjançant la plataforma Decidim Sabadell. En l’anterior edició hi van participar 3.900 persones, és a dir, que enguany hi han participat 1.798 persones més.

Els dos àmbits temàtics sobre els quals s’han presentat propostes tindran una dotació de 500.000 euros cadascun, amb un pressupost màxim de 100.000 euros per proposta en tots els casos. En conjunt, doncs, l’Ajuntament torna a posar a disposició de la ciutadania 1 milió d’euros del pressupost municipal per a projectes relacionats, d’una banda, amb la millora de l’espai públic o els equipaments municipals i, d’altra banda, per a projectes que millorin la cohesió social a la ciutat o a un barri.

Durant tot el període de suports s’han habilitat un total de 19 punts d’informació perquè les persones que no tinguessin adreça electrònica poguessin donar suport a les propostes. Els punts d’informació presencials han estat itinerants i han tingut molt bona acollida entre la ciutadania. Dels 5.698 participants, un 20% (1.186 persones) ho han fet des d’aquests punts.

Les propostes escollides s’han ordenat segons el nombre final de suports rebuts, admetent com a màxim una proposta per barri i tres per districte. A més, cal tenir present que el pressupost assignat a cada proposta va restant a la quantitat total de cada àmbit. Com es pot veure en els resultats finals, en el moment en què una proposta sobrepassa pressupostàriament el total dels 500.000 €, aquesta s’adequa a la quantitat que queda. Tanmateix, en aquest cas, es proposarà a l’entitat o persona proposant redefinir el projecte per adaptar-lo a l’import que ha quedat, tal com estableixen les bases del procés Construint Ciutat 2019.

Els projectes finalment seleccionats, de l’àmbit  de l’espai públic o equipaments, els executarà directament l’Ajuntament de Sabadell amb despesa d’inversió. Per la seva banda, els projectes seleccionats de caire social els executaran les entitats i es finançaran mitjançant l’atorgament de subvencions.

>> Resultats del procés participatiu

 

.

 

Notícies relacionades:

 

Suport a les propostes

Suport a les propostes. Del 8 al 21 de gener

Com hi puc participar?

  • Podeu donar suport a les propostes telemàticament, a través de la plataforma Decidim Sabadell 

Tutorial:


  • Si no disposeu de correu electrònic, també ho podeu fer presencialment als punts que s'han habilitat a diferents espais de la ciutat. Consulteu-los

 

Vídeo promocional

Responsables de 2 entitats guanyadores a l'edició del Construint Ciutat 2018 ens expliquen la seva experiència i animen a la ciutadania i a les entitats de Sabadell a donar suport als projectes seleccionats a l'edició d'enguany


 


 

Jornada de presentació de projectes

Jornada de presentació de projectes

8 de gener, a les 17.30 h a la Casa Duran

Les entitats i persones promotores de les propostes que han passat a la fase de suports, expliquen l'objectiu del seu projecte. S'ha convidat a tots els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, perquè puguin conèixer, de primera mà, els projectes seleccionats.

Jornada Twitter

Galeria fotogràfica

 

Notícies relacionades:

Jornada presentació de projectes

Jornada presentació de projectes

 

El dimarts 8 de gener a 2/4 de 6 de la tarda, a la Casa Duran (carrer del Pedregar, 7), es farà una  trobada amb les entitats i les persones promotores dels projectes seleccionats en aquesta 3a edició del Construint Ciutat 2019.

Les entitats i els ciutadans i ciutadanes que han presentat les propostes ens explicaran, de primera mà, en què consisteixen els seus projectes.

Aquesta fase l’han passat un total de 38 projectes, 24 corresponen a la millora de la cohesió social i 14  a la millora de l'espai públic i equipaments municipals. 

1

2

3

 

>> Construint Ciutat 2019

>> Un total de 38 projectes podran rebre suports de la ciutadania per ser executats amb els pressupostos 2019

 

 

Sessions informatives a districtes

Sessions informatives a districtes

Ordre del Dia: Presentació de les Ordenances Fiscals i del Pressupost Municipal 2019

  • Districte 2: 8 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic de Can Puiggener (pl del Primer de Maig, 1)
  • Districte 3, 13 de novembre a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic de Ca n'Oriac (c. d'Arousa, 2)
  • Districte 6, 14 de novembre a les 8 del vespre al Centre Cívic de la Creu de Barberà (pl de Castelao, 1)
  • Districte 7, 13 de novembre a les 6 de la tarda al Centre Cívic de Torre-romeu (pl de Montcortès, 1)

Als districtes 1, 4 i 5 aquest tema s'ha tractat en el marc del Consell de Districte.

 

Districte 3

EspaisParticipacioDte3

Espai de treball per l'enfortiment comunitari i la millora de la convivència i la cohesió social al Districte 3


Dte3 1012191a trobada d'entitats del Districte


10 de desembre, 18 h a l'Espai Polivalent del Parc del Nord
Convoca el sr. Manuel Robles, regidor del Districte 3

ORDRE DEL DIA

  1. Reflexió sobre el model de participació al Districte 3
  2. Torn obert de paraules

 

Entitats que hi participen:

Entitats veïnals de: Ca n’Oriac, La Plana del Pintor, Torrent del Capellà, Can Deu, La Roureda, Torreguitart, Sant Julià.
Associació Gitana de Sabadell, Associació Esportiva Can Deu, Red Solidaria la Planada, Associació Todos por Can Deu, Fundació Main, Centre Regional de Múrica, ONG - Jesed, Biblioteca del Nord


   

Àgora Nord

Agora Nord Cap

Àgora Nord

Espai de treball per l'enfortiment comunitari i la millora de la convivència i la cohesió social al Districte 3

Àgora Nord és la concreció d’un procés pilot d’intervenció comunitària en què hi participen entitats veïnals, centres educatius, entitats socials, cossos de seguretat i l’Ajuntament per analitzar, decidir i avaluar actuacions a fer a la zona.

L’Àgora té l'objectiu de millorar la convivència, la cohesió social i la qualitat de vida de la ciutadania a través del diàleg i el respecte. La voluntat és que les veïnes i veïns, mitjançant les entitats o associacions de la seva zona, s’impliquin i participin activament en la millora del barri.

El funcionament s'estructura en un plenari on existeixen quatre taules de treball: la de convivència i seguretat; la d’espai públic; la d'ocupació i inserció sociolaboral i el comerç, i la d'intervenció socioeducativa amb infants, adolescents i joves.

Fins ara, han participat persones que representen a:

Entitats veïnals de: Ca n’Oriac, La Plana del Pintor, Torrent del Capellà, Can Deu, La Roureda, Torreguitart, Sant Julià.
Entitats socials: Asoc. Gitana de Sabadell, Asoc. Gitana de Ca n’Oriac, Culte al polígon La Llanera, Culte “La Perla”, Fund. Secretariado Gitano, Associació Esportiva Can Deu, Club Unió Esportiva Sabadell-Nord, UD La Planada, Ca n’Oriac Comerç, Secunde, JESED, Fundació Main.
Administració pública: Policia Municipal, Cos de Mossos d’Esquadra, Biblioteca del Nord, Regidories d’Acció Social, Participació i Atenció Ciutadana, Promoció Econòmica, Espai Públic, Educació, Cultura, Esports, Salut, Drets Civils i Ciutadania.

La coordinació tècnica correspon a l'Oficina del Distrite 3: c. d’Arousa, 2. Tel. 93 723 14 95 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.


Informació relacionada

>> Ajuntament i veïnat treballen junts per millorar la convivència al barri de Can Deu. 09/10/2018

 

 

 

Taula de coordinació del lleure dels Merinals

Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals

Els objectius principals de la Taula són: contribuir al desenvolupament i a la transformació social i cultural del barri, millorar les condicions de vida de la població que en forma part i, especialment, dels infants i joves.


Del 23 al 28 d'octubre de 2018

La Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals organitza un programa d’activitats per exposar la seva tasca al barri

merinals destacatLa Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals, impulsada per l’Ajuntament de Sabadell, organitza aquesta setmana, conjuntament amb el Casal Cívic Arraona-Merinals, un ampli ventall d’activitats, amb l’objectiu de posar en valor la feina realitzada els darrers mesos des d’aquest espai de participació per dinamitzar el barri.

La festa coincideix, a més, amb la celebració del 18è aniversari del Casal Cívic Arraona-Merinals, gestionat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

El programa compta amb diverses activitats totes dedicades a infants, a joves i a les seves famílies, com els tallers de cuines del món, el torneig jove, els jocs infantils i la xocolatada popular, entre altres.

D’aquesta manera, la ciutadania podrà gaudir durant sis dies d’una festa participativa i compartida entre molts agents del barri dels Merinals, especialment les entitats, ja que la Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals està constituïda per diferents entitats del barri i per un equip format per tècnics municipals on hi ha representats diferents departaments de l’Ajuntament i personal tècnic d’altres administracions.

 

Notícies relacionades:


 

 

 

 

 

 

Taula de Can Llong

Taula de Can Llong

La Taula de Can Llong es va crear  l'any 2017 amb l’objectiu d’apoderar i implicar les veïnes i els veïns de Can Llong en la presa de decisions sobre aquelles qüestions que afecten al barri, des de la convivència fins els serveis públics, per exemple.  

A les reunions assisteixen veïnes i veïns a títol individual i entitats del barri com ara les dues associacions veïnals del barri de Can Llong: l’Associació de Veïns Nous barris oest – Can Llong i l’Associació Unió veïnal de Can Llong i Castellarnau.

L’equip de govern va mantenir la primera de les reunions ara fa un any per exposar diversos temes com ara els principis del Pla de Mandat del Govern (PAM) en referència a la Participació, el model actual, la diagnosi de les seves fortaleses i debilitats i els objectius i els reptes de futur.

De la mateixa manera es van recollir aportacions de la Federació d’Associacions de Veïns (FAV) sobre el model de participació territorial i altres experiències de participació en l’àmbit internacional per tal d’oferir eines per iniciar el debat.

Tal i com explica la regidora de Participació Ciutadana, Glòria Rubio,

“un dels objectius de l’Ajuntament és l’apoderament de la ciutadania en les decisions de tot allò que afecta a la ciutat. Treballem per proveir els mitjans necessaris perquè la participació ciutadana esdevingui eina fonamental d’incidència, implicació i presa de decisions de la ciutadania sabadellenca sobre allò que l’afecta”.


taulacanllong 23101828 d'octubre de 2018

Nova trobada de la Taula de Can Llong per tractar qüestions que afecten el barri

A debat aspectes com ara la mobilitat o la remodelació de la placa de Lisboa

Els veïns i veïnes de Can Llong estan citats el proper dimarts, 23 d’octubre a 2/4 de 7 de la tarda, al centre cívic, a una nova sessió de treball de la Taula de Can Llong, per parlar de qüestions que actualment preocupen al veïnat i a les entitats del barri.

Entre els temes que figuren a l’odre del dia destaca la nova línia d’autobús que va començar a funcionar el passat mes de setembre i que connecta Castellarnau amb la plaça d’Espanya. Es tracta de la línia L11 Exprés, un bus llançadora que facilita la mobilitat d’alumnes i treballadors de l’Institut de Castellarnau. A més, la darrera parada, ja que esta situada a la plaça d’Espanya, permet connexions amb els Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies.

Un altra de les qüestions que es tractaran al llarg de la sessió serà el projecte de remodelació de la plaça de Lisboa, que té per objectiu cosir els dos costats de la ronda d’Europa amb plataformes de connexió per a vianants i molta vegetació. L’ordenació proposa dues zones d’estada, sobre la llosa que cobreix el ferrocarril, als dos extrems.taulacanllong1

També es posarà sobre la taula una proposta de projecte per urbanitzar la llosa del pont que passa per sobre de la ronda d’Oest, ubicada al giratori del carrer d’Estrasburg. La voluntat és que s’iniciï un procés de debat per definir aquest espai en el marc de la Taula i que sigui el veïnat qui decideixi com ha de ser.

El darrer dels temes que consten a l’ordre del dia són les actuacions realitzades a l’entorn del parc d’Odessa pel que fa a la detecció de rosegadors. En aquest sentit, s’explicaran les accions conjuntes que s’han fet darrerament entre els departaments de Salut i Parc i Jardins.


10 de juliol de 2018

La mobilitat centra una nova trobada participativa al barri de Can LlongLa mobilitat centra una nova trobada participativa al barri de Can Llong

Es van debatre aspectes com l’estacionament, els autobusos o l’estació de ferrocarril

Una trentena de persones van participar ahir en una nova sessió de treball de la Taula de Can Llong, per parlar de la mobilitat al barri. A la trobada també hi van assistir la regidora de Participació Ciutadana, Glòria Rubio i el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.

Els veïns i veïnes del barri van debatre sobre diversos aspectes relacionats amb la mobilitat a la zona, com ara els autobusos, el trànsit, les zones de càrrega i descàrrega, les places d’aparcament o les estacions de tren. A més, en el transcurs de la sessió es van tractar altres qüestions que actualment preocupen al veïnat i a les entitats del barri de Can Llong.


 

 

 

També et pot interessar...