PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Procés d'elaboració del Reglament de Participació

 

capçalerawebPERP1


Reglament de Participació Ciutadana

reglament>> Descarregar pdf


Procés d'Elaboració del Reglament de Participació

L’Ajuntament de Sabadell té una llarga tradició en l’impuls d’experiències de participació ciutadana a l’hora de definir les polítiques públiques municipals. Aquesta participació és entesa com a incorporació, de forma transparent i ordenada, de les persones i la societat civil en la presa de decisions públiques per tal d’apoderar-les: la finalitat és transcendir la mirada individual perquè prengui protagonisme allò col·lectiu.

Necessitem que la participació esdevingui una peça fonamental però, per això, cal facilitar la incidència, la deliberació, la coproducció, la decisió i la coresponsabilització. Sense perdre de vista que la participació no es pot improvisar, necessitem endreçar i explicar com podem participar, on i quan. Necessitem dotar-nos d’un Reglament de Participació Ciutadana: la norma no farà ni que augmenti la participació ni la garantirà però, si que ajudarà a definir el concepte en si mateix i els espais, òrgans i eines de què disposa l’ajuntament i la ciutadania per tal que, la participació, sigui possible.

L’objectiu d’aquest procés és elaborar un document normatiu, el més útil i clarificador possible, per tal d’afavorir una participació al màxim d’efectiva, a la ciutat de Sabadell.

 


Calendari

  • 21 i 22 d'abril: sessions amb el Consell dels infants i adolescents de Sabadell
  • 22 d’abril: grup coordinador del Cercle d'Entitats
  • 28 d’abril: sessió oberta a entitats i ciutadania
  • Del 17 de maig al 30 de juny: elaboració de l'avantprojecte del text del Reglament de Participació


Sessions amb el Consell d'Infants i Adolescents

El Consell d’infants és un òrgan municipal de participació on els infants i adolescents poden expressar les seves idees i opinions i proposar accions per transformar la ciutat.
S'han dut a terme 2 sessions, els dies 21 i 22 d'abril de 2021.

consellinfants

consellinfants

>> Síntesi de la sessió


Sessió amb el Grup Coordinador del Cercle d'Entitats

El Cercle d’entitats és una plataforma que aglutina 120 entitats de la ciutat, de diferents àmbits.
Sessió duta a terme el 22 d'abril de 2021.

cercleentitats

cercleentitats

>> Síntesi de la sessió


Sessió deliberativa oberta a la ciutadania

Debat virtual: dimecres 28 d'abril, de 18 a 19.30 h
Participants a la sessió deliberativa: 52 persones

ciutadania

panta1 28abril

>> Síntesi de la sessió


Enquesta Ciutadana

Oberta a la ciutadania del 12 al 30 d'abril

PRPCralletes

>> Resultats de l'enquesta


Balanç del procés i idees clau

En total han participat en el procés 608 persones: 101 a les sessions deliberatives, 55 al Fòrum de Democràcia Local organitzat conjuntament amb la FAVS i 452 han respost els diferents qüestionaris.

Un cop analitzats els resultats del treball amb els diferents col·lectius, entitats i ciutadania, es poden posar en relleu les següents idees clau, a tenir en compte alhora de definir el futur Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sabadell.

  • Promoure que els col·lectius que participin, siguin diversos i inclusius, d’acord a la realitat de la ciutat, i obrir i facilitar la participació a títol individual.
  • Donar més pes als processos de participació sobre temes concrets.
  • Millorar la comunicació i les campanyes de difusió, combinant els canals de participació on line i els presencials.
  • Introduir innovacions tècniques i metodològiques en els òrgans i en els processos participatius, posant l’èmfasi en la deliberació.
  • Fomentar el teixit associatiu.
  • Transparència i rendició de comptes, pel que fa al seguiment dels resultats de la participació ciutadana.

Tràmit d'audiència pública

El Reglament de Participació Ciutadana ha entrat en la fase d'audiència pública. Consulteu tota la documentació relacionada amb el tràmit a la seu electrònica.

seu


Aprovació inicial i període d'al·legacions

El Ple de data 13 de desembre de 2022 ha aprovat inicialment el text del Reglament de Participació Ciutadana. S'obre un període d'al·legacions per tal que entitats i ciutadania puguin presentar suggeriment i propostes al text.


Aprovació definitiva del Reglament de Participació Ciutadana

El Ple de data 2 de maig de 2023 ha aprovat definitivament el text del Reglament de Participació Ciutadana.


Notícies relacionades

>> L’Ajuntament convida entitats i ciutadania a participar en l’elaboració del Reglament de Participació (15.04.21)
>> L'Ajuntament convida entitats i ciutadania a participar en l'elaboració del Reglament de Participació (Diari Sant Quirze 16.04.21)
>> L’Ajuntament convida la ciutadania a participar en l’elaboració del Reglament de Participació (TV Sabadell·Vallès 16.04.21)
>> Participació ciutadana: cap a on va Sabadell? (Diari Sabadell 18.05.21)
>> Més de 600 persones prenen part en el procés participatiu d'elaboració del reglament de Participació Ciutadana (14.07.21)
>> Unes 600 persones ajuden a crear el reglament de Participació Ciutadana (iSabadell 14.07.21)
>> Participen més de 600 persones en l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana (TV Sabadell·Vallès 16.07.21)
>> El Ple debat l’aprovació inicial del Reglament de Participació Ciutadana (12.12.22)
>> Els processos participatius de Sabadell tindran un reglament propi (Ràdio Sabadell 12.12.22)

 

Formulari d'inscripció al IV Fòrum de Democràcia Local

FDL23 baner

Formulari d'inscripció al IV Fòrum de Democràcia Local
17 de novembre de 2023, de 9 a 14:30 h al Casal Pere Quart (Rambla, 69)

 

(Indiqueu si assistiu a títol individual o el nom de l'entitat o organisme al qual pertanyeu)

eqfdp

Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals
Base juridíca del tractamentExercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)
ResponsableAJUNTAMENT DE SABADELL
FinalitatAtendre el dret de les persones a comunicar-se amb l’ajuntament i gestionar el servei corresponent
Drets dels interessats D’accés, rectificació, supressió, limitació i d’oposició al tractament, presencialment a les oficines d'atencio ciutadana, adreçant-vos al correu postal a l'Ajuntament a Plaça de Sant Roc, 1 - 08201 Sabadell i a través de la seu electrònica.
Informació addicional ampliada a https://www.sabadell.cat/ca/PoliticaPrivacitat

 

 

 

 

Subvencions entitats veïnals 2021

banner home subvveins21


Subvencions destinades a activitats i projectes d'entitats veinals, 2021

>> Bases
>> Convocatòria
>> Resolució


Justificació:

Termini de presentació de justificacions: 31 de març de 2022

Documentació a presentar, a través de la seu electrònica:

Instància, acompanyada dels següents annexos:


Consignació:

32.266,00 €, convocatòria aprovada per Junta de Govern Local 13.04.21


Presentació de sol·licituds:

Termini de presentació de sol·licituds: Del 7 de maig al 5 de juny de 2021 (ambdós inclosos) 

Documentació a presentar:

  • Les sol·licituds de subvenció s'han de realitzar mitjançant els impresos normalitzats.  Annex I
  • Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació referenciada a l'article 8 de les bases

Acceptació de la subvenció:

Data màxima d'acceptació de la subvenció: 10 de desembre de 2021

Documentació a presentar, a través de la seu electrònica:

Instància, acompanyada dels annexos II i V


Més informació:

  • Servei de Democràcia Deliberativa i Intervenció Comunitària
    93 745 31 84 (9 a 14 h)

Notícies relacionades:

>> L'Ajuntament atorga subvencions a 16 entitats veïnals de Sabadell (26.10.21)
>> L'Ajuntament posa a disposició 32.000 euros en subvencions a les entitats veïnals de la ciutat (09.04.21)


Subvencions entitats veïnals 2020

sub


Subvencions destinades a activitats i projectes d'entitats veinals, 2020

>> Bases
>> Convocatòria
>> Resolució


Termini de presentació de la justificació:

Fins al 31 de març de 2021


Documentació a presentar:

  • Annex III: memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts
  • Annex IV: resum econòmic del projecte amb el detall de la relació de despeses i ingressos objecte de la subvenció i el detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència
  • Annex IV.I: compte justificatiu
  • Annex V: Declaració responsable

Art. 16 de les bases específiques reguladores de les subvencions destinades a activitats i projectes d'entitats veïnals

"Forma i termini de justificació de la subvenció

1. En el cas d’atorgament de subvencions d’import inferior als 3.000€, la justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant l’aportació de:

  • memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts (ANNEX III)
  • resum econòmic del projecte amb el detall de la relació de despeses i ingressos objecte de la subvenció i el detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import (ANNEX IV) i la procedència amb un compte justificatiu (ANNEX IV.I)

2. En el cas de subvencions d’import igual o superior a 3.000 euros juntament amb el document esmentat, s’haurà d’aportar la següent documentació:

  • memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts (ANNEX III)
  • resum econòmic del projecte amb el detall de la relació de despeses i ingressos objecte de la subvenció i el detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import (ANNEX IV) i la procedència amb un compte justificatiu (ANNEX IV.I)
  • original i fotocòpia de les factures i justificants de despeses i justificants de pagaments relatius a l’import total subvencionat per l’Ajuntament. Els originals es retornaran a les persones beneficiàries amb un estampillat, on s’indicarà la subvenció per a la justificació de la qual han estat presentats i l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.

3. Es considerarà despesa efectuada aquella de la que es disposi justificant (factura/tiquet/nòmina/butlletí de cotització) amb data compresa entre l’inici de l’activitat i la finalització del període de justificació si a la convocatòria no s’indica una altre cosa. Com a mínim l’import de la despesa corresponent a la subvenció haurà de constar com a pagada abans de la finalització del termini de justificació si no es diu altre cosa a la convocatòria.

4. El termini de justificació es determinarà a cada convocatòria amb un màxim de 3 mesos a partir de l’acabament de l’activitat.

5. Per causes de força major sobrevingudes, no imputables al beneficiari es podrà atorgar, si es considera procedent, una ampliació en el termini d’execució. El nou termini serà com a màxim de la meitat del període d’execució atorgat inicialment i s’ha de sol·licitar i concedir amb anterioritat a la finalització del termini inicial. Si es considera procedent es podrà atorgar una ampliació en el termini de justificació. L’ampliació no podrà superar la meitat del  termini inicial i s’ha de sol·licitar i concedir amb anterioritat a la finalització del termini inicial.

6. Transcorregut el termini de justificació sense que aquesta s’hagués presentat, es requerirà a la persona beneficiària per tal que en el termini de 15 dies sigui presentada.

7. Els beneficiaris i tercers relacionats amb l'objecte o la justificació de la subvenció estaran obligats a prestar col·laboració i facilitar tota la documentació que els sigui requerida en l'exercici de les funcions de control financer. La  Intervenció Municipal comprovarà a través de la tècnica de mostreig aleatori simple1, les subvencions que consideri oportunes per tal d'obtenir evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció. La Intervenció Municipal podrà requerir als beneficiaris la remissió dels justificants de despesa."


Com s'ha de justificar?

  • A través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sabadell, presentant una instància genèrica (amb signatura digital), acompanyada dels annexos corresponents.

Us recordem que, a partir d'aquest mes de gener, tots els tràmits relacionats amb l'administració cal fer-los telemàticament, tal i com obliga la llei de procediment administratiu vigent.


Més informació:

Equip tècnic de l'Oficina de Districte

Servei de Participació Ciutadana
93 745 31 84 (9 a 14 h)

Seu electrònica Ajuntament de Sabadell


Subvencions directes a entitats sense ànim de lucre per pal·liar els efectes de la COVID-19

bannernotis subvencions


Subvencions directes a entitats sense ànim de lucre de la ciutat per pal·liar els efectes de la COVID-19

>> Convocatòria
>> Resolució


Convocatòria

Amb l'objectiu de pal·liar els efectes econòmics derivats de la crisi sanitària de la COVID-19, l'Ajuntament obre una convocatòria de subvencions directes extraordinàries destinades a finançar despeses estructurals o conjunturals de les entitats sense ànim de lucre de Sabadell que hagin assumit despeses extraordinàries derivades de l’exercici de la seva activitat, i/o de la suspensió d’aquesta, o no disposin del finançament suficient per poder donar continuïtat a la seva activitat i/o al funcionament de l’entitat.

Aquestes subvencions són complementàries a les que s'hagin pogut rebre durant l'any i s'han concebut per ajudar a les entitats a pal·liar aquesta situació extraordinària. 

La Junta de Govern Local celebrada el dilluns 27 de juliol ha aprovat la convocatòria de subvencions directes, amb una dotació de 165.000.-€

Amb data 21 de setembre la Junta de Govern Local aprova una modificació de la convocatòria de subvencions directes a entitats per pal·liar els efectes de la COVID-19. Amb aquesta modificació el termini de presentació d'instàncies s'amplia fins el 16 d'octubre i la dotació passa a ser de 171.084,08.-€

convocatòria


Termini de presentació de sol·licituds:

Des del 8 d'agost fins el 16 d'octubre de 2020


 Infografia interactiva, cliqueu  botonet per obtenir més informació

 

Període subvencionable:

De l'1 de gener al 30 de setembre de 2020


Quines despeses es subvencionen:

Despeses subvencionables: seran subvencionables totes les despeses necessàries per al correcte desenvolupament de l’activitat que constitueixi l’objecte social de l’entitat, a les que s’hagi de fer front malgrat la declaració de l’estat d’alarma:

  • despeses de preparació d’activitats suspeses, previstes i no realitzades o previstes amb menor afluència d’ingressos
  • despeses extraordinàries realitzades i que són objecte de la subvenció (les derivades de l’elaboració de plans de retorn, de l’adequació de les entitats o de les activitats a la fase de represa, ...)
  • de personal (indemnitzacions per ERTO, salaris i despeses de seguretat social abonades,...)
  • assegurances
  • lloguers i altres despeses associades a la disposició del local
  • consums d’energia, aigua o comunicacions
  • les de proveïdors de serveis
  • crèdits relacionats amb millores estructurals necessàries
  • l’adquisició de material no inventariable i béns mobles
  • els impostos i taxes (excepte l’IRPF)

On es pot sol·licitar


Com s'ha de sol·licitar

 * Si optem per presentar la instància digital, caldrà acompanyar-la dels annexos 1 i 2 i dels documents acreditatius corresponents. 


Quantitat subvencionable

L'import màxim de la subvenció no excedirà del 10% de l'import de la convocatòria, en aquest cas són 17.108.-€


Resolució de la convocatòria

Dictamen d’atorgament de les subvencions directes a entitats sense anim de lucre per pal·liar els efectes de la COVID-19 (Ple Municipal 23 de novembre de 2020)

Consulteu la resolució


Més informació:

Servei de Participació Ciutadana
93 745 31 84 (9 a 14 h)
Convocatòria seu electrònica Ajuntament de Sabadell


Fòrum de Democràcia Local Programa - Premsa

forumtuit  


Premsa
Repercussió als mitjans de comunicació

 

 >> El Fòrum de Democràcia Local posarà a debat els models de participació ciutadana en la vida pública Ajuntament de SabadellEl Fòrum de Democràcia Local posarà a debat els models de participació ciutadana en la vida pública Ajuntament de Sabadell. Ajuntament de Sabadell (22.11.2019)

>> Tot sobre "Fòrum de Democràcia Local". Diari Sabadell (21.11.2019)

>> Els models de participació, a debat. iSabadell (21.11.2019)

>> La participació ciutadana a debat en el Fòrum de democràcia local. Ràdio Sabadell (22.11.2019)

>> Parlem de participació ciutadana i governs oberts al Fòrum de Democràcia Local. Associació Catalana de Municipis (22.11.2019)

>> Què s’enten per Moviments Socials. Fòrum de Democràcia Local. Educació Transformadora (17.03.2020)

>> Fòrum de Democràcia Local. Un ampli programa de conferències, xerrades i taules d’experiències, que giraran a l’entorn de la democràcia local i la democràcia deliberativa. FAVS

>> Fòrum de democràcia local. Sindicat de Llogateres

>> Fòrum de democràcia local: parlem de democràcia deliberativaòrum de democràcia local: parlem de democràcia deliberativa. CONFAVC

Fòrum de Democràcia Local

FDlocalOK
  


 

Fòrum de Democràcia Local - Galeria Fotogràfica

FDlocalOK
  


 Galeria fotogràfica

Fòrum de Democràcia Local - Audios

FDlocalOK
  


Ponències del Fòrum de Democràcia Local

Els dies 22 i 23 de novembre de 2019 va tenir lloc a la Casa Duran de Sabadell, el Fòrum de Democràcia Local. Les ponències del fòrum es van gravar en àudio i les podeu trobar totes en aquesta pàgina.

 

Inauguració

Presentació a càrrec de Raquel Garcia, periodista i locutora d'informatius de Ràdio Sabadell.

Amb la intervenció de:

  • Àstrid Desset, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i alcaldessa d’Anglès
  • Jordi Giró, president de la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
  • Ismael Peña, director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya
  • Maria Garcia, cap de secció de Participació Ciutadana de la Diputació de Barcelona
  • Fernando Pindado, UAB - IGOP
  • Marta Farrés, alcaldessa de Sabadell

 

Experiència a Catalunya com a un model global de Participació

A càrrec d'Ismael Peña, Director General de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya



Conferència inaugural: Democràcia local avui i participació ciutadana

A càrrec de Yanina Welp, investigadora associada a l'Albert Hirschman Centre on Democracy, Graduate Institute de Ginebra

 

Col.loqui

 

Experiències locals de Democràcia Deliberativa

Modera Ismael Blanco, Director de l'IGOB-UAB

Hi participen:

  •  José Luis Pérez Gonzalez, director de Participació, Transparència i Centres Cívics de l'Ajuntament de Vitoria

  • Magali Fricaudet, co-presidenta de la Asociación Aitec (Association Internationale de Techniciens, Experts et Chercheurs), experta en participació ciutadana

  • Daniel Martinez Redondo, regidor de Transparència, Bon Govern, Participació i Associacionisme de l'Ajuntament de Sant Boi

  •  Ona Martinez, regidora d'Infància i Adolescència, Joventut, Adultesa i Famílies, Qualitat Democràtica, Transparència i Qualitat Tecnològica de l'Ajuntament de Terrassa

 

Col.loqui: Experiències Locals de Democràcia Deliberativa

 

Què s'enten per moviments socials

A càrrec d'Antoni Alcántara, educador social i activista cultural

 

Experiències socials de Democràcia Deliberativa

Hi participen:

  • Carlos Àguila, portaveu del Sindicat de Llogaters

  • Toni Barberà, fundador de Marea Blanca Catalunya

  • Domiciano Sandoval, portaveu del moviment Marea Pensionista

  •  Albert Torrents, responsable de participació i salut de la CONFAVC

 

Col·loqui

 

Tancament del Fòrum

A càrrec de Marta Morell, tinenta d'alcaldessa de l'Àrea de Feminisme, Benestar Animal i Participació i Manuel Navas, president de la FAV Sabadell


 

Fòrum de Democràcia Local Programa

forumtuit  


PROGRAMA
Sabadell . Casa Duran (c. del Pedregar, 7) . 22 i 23 de novembre de 2019

 

Divendres 22 de novembre

Matí de 10,30 a 14 h

10.30 h Acreditacions i espai cafè

Obertura i dinamització de la jornada, a càrrec de Raquel Garcia, periodista i locutora d’informatius de Ràdio Sabadell

11.00 h Inauguració, a càrrec de:

  • Marta Farrés, alcaldessa de Sabadell
  • Àstrid Desset, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i alcaldessa d’Anglès
  • Jordi Giró, president de la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
  • Ismael Peña, director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya
  • Maria Garcia, cap de secció de Participació Ciutadana de la Diputació de Barcelona
  • Fernando Pindado, UAB - IGOP

11.30 h  Experiència a Catalunya com a un model global de participació, a càrrec d’Ismael Peña, director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya

12.00 h Conferència inaugural: Democràcia local avui i participació ciutadana, a càrrec de Yanina Welp, investigadora associada a l’Albert Hirschman Centre on Democracy, Graduate Institute de Ginebra

12.45 h Col·loqui

14.00 h Refrigeri


Visita a la Casa Duran, de 15 a 16 h


Tarda, de 16 a 19.30 h

16.00 h Experiències locals de democràcia deliberativa. Modera: Ismael Blanco-Fillola, Director de l’IGOP-UAB

Hi participen:

  • José Luis Pérez González, director de Participació, Transparència i Centres Cívics de l’Ajuntament de Vitoria
  • Magali Fricaudet, co-presidenta de la Asociación Aitec (Association Internationale de Techniciens, Experts et Chercheurs), experta en participació ciutadana
  • Daniel Martínez Redondo, regidor de Transparència, Bon Govern, Participació i Associacionisme de l’Ajuntament de Sant Boi
  • Ona Martínez, regidora d’Infància i Adolescència, Joventut, Adultesa i famílies, Qualitat Democràtica, Transparència i Qualitat i Tecnologia de l’Ajuntament de Terrassa

18.30 h Col·loqui

    Dissabte 23 de novembre

    Matí de 9,30 a 14 h

    9.30 h Espai cafè


    10.00 h Conferència: Què s’entén per moviments socials?, a càrrec d’Antonio Alcántara, educador social i activista cultural


    10.30 h Experiències socials de democràcia deliberativa. Modera: Fernando Pindado, UAB - IGOP

    Hi participen:

    • Albert Torrents, responsable de participació i salut de la CONFAVC
    • Carlos Àguila, portaveu del Sindicat de Llogaters
    • Domiciano Sandoval, portaveu del moviment Marea pensionista
    • Toni Barberà, fundador de Marea blanca Cataluya

    12.00 h Col·loqui


    13.00 h Tancament, a càrrec de:

    • Marta Morell, tinenta d’alcaldessa de l’Àrea de Feminisme, Benestar Animal i Participació
    • Manuel Navas, president de la FAV Sabadell

     CasaDuran1

    >> Descarrega't el programa en pdf


    INFORMACIÓ

    Servei de Participació Ciutadana
    pl. de Sant Roc, 1
    T. 937453184
    Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.


    Organització:

    Ajuntament
    FAVC

    Col·laboració:

     

    Diputació
    Generalitat
    IGOP-UAB
    FMC
    ACM

    Amb el suport de:

    transport
    cassa


     

     

    També et pot interessar...