Legislació vigent
Consulta tota la legislació vigent en matèria d'associacionisme.
Normativa que regula les activitats i organismes que treballen amb joventut
Legislació sobre entitats i voluntariat
Consulta tota la legislació vigent en matèria d'associacionisme.
Normativa que regula les activitats i organismes que treballen amb joventut
Legislació sobre entitats i voluntariat
El voluntariat és el conjunt de persones que dediquen una part del seu temps lliure a realitzar una acció al servei dels altres o de la comunitat en general, sense esperar res a canvi.
VOLUNTARIAT A SABADELL
Vols ser voluntari/a? Acosta’t al Punt de Voluntariat i t’assessoraran personalment sobre les demandes de les entitats i els projectes que es desenvolupen a Sabadell.
Com?
A través del web
Per correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Per telèfon 93 745 31 84
Per formulari d'inscripció
Presencialment, sempre amb cita prèvia, a: Plaça de Sant Roc, 1
Dimarts de 16:30 a 18:30 h
Dijous de 10:00 a 13:00 h
TAMBÉ POTS ACONSULTAR A:
Mapa de Punts de Voluntariat Local
Federació Catalana sobre Voluntariat Social
Generalitat de Catalunya
Coordinació ONG Solidàries
Xarxanet
Les entitats poden sol·licitar diferents recursos per tal de portar a terme les seves activitats. Podeu realitzar el tràmit de petició de manera telemàtica.
Trobareu més informació a:
Participació ciutadana
Intercanvis per a joves a l’estranger
Voluntariat per a joves a l’estranger
Activitats d’educació en el lleure. Recursos per a entitats i empreses
Registre de grups d’interès
A qui s'adreça:
Alumnes de 4t d' ESO.
Descripció:
Passi d'un vídeo sobre alcohol, tabac i cànnabis creat a Sabadell. Seguidament, els nois i noies, es distribuiexen en tres grups per fer tres activitats on es treballarà específicament:
Mites i tabús en relació a l’alcohol, tabac, begudes energètiques, cànnabis i informació general sobre aquestes substàncies addictives.Posteriorment a la gimcana es realitzarà una sessió d'assessorament al professorat de 4t d'ESO i una proposta d'activitat per tal que pugui complementar a l’aula els continguts tractats a la gimcana.
Objectius:
- Informar sobre les característiques i els efectes del consum s'alcohol, tabac, cànnabis i begudes energètiques.
- Facilitar reflexions sobre els motius d'aquestes substàncies addictives per part del jovent i sobre la publicitat utilitzada per a promocionar-ne el seu consum.
- Contribuir a fomentar l’esperit crític de les persones joves a l’hora de prendre decisions relacionades amb el consum de drogues.
- Reforçar el no consum d'alcohol o d'altres drogues en ambients de festa i reflexionar sobre canvis, en actituds i comportaments, relacionats amb el seu consum.
Competències bàsiques:
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove
Persona de contacte: Esther Pàrraga
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Telèfon: 93 745 33 01
Consulta web
Regidoria de Salut i Gestió de Plagues. Salut
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Telèfon: 93 745 34 05
Consulta web
Organització:
Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove i Regidoria de Salut i Gestió de Plagues. Salut
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identidicar-ho?
El taller es desenvolupa al voltant de dos eixos principals. Per una banda, les conseqüències derivades de qualsevol situació d'assetjament i violència i, per l'altra, les opcions que tenen les persones observadores quan presencien una situació de violència i/o assetjament.
A través de tres activitats, es dona peu a parlar de conceptes clau com maltractament, baralla, maltractament reiterat, diferència, ciberbullying, etc.
Es parla dels rols que es donen en una situació d'assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona observadora/es, del triangle que s'estableix entre elles i de com es pot trencar. Es busca que els i les joves reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds, prenguin un paper actiu, trencant el seu silenci, posicionat-se seriosament i sense mantenir-se'n al marge per evitar aquests maltractaments.
Per a dur-ho a terme, s'incorporen elements de joc i debat per fer l'activitat més dinàmica i vivencial. També s'incentiva la participació de grup, ja que es treballen casos reals que proposa el propi alumnat i que, per tant, els interpel·len més directament.

Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre), a concretar amb el centre.
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet. És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina jove
A qui s'adreça:
Alumnes de 3r d' ESO
Descripció:
Al llarg de 2 h de taller i a partir de varis suports físics i materials, es planteja un recorregut per diferents temes al voltant del sexe, les sexualitats i l'afectivitat.
La sessió s'estructura en 2 activitats, que es duran a terme de manera consecutiva i amb desdoblament de grups, segons el nombre de participants.
Les hem anomenat:
- Les 3 P: pràctica, plaer i prevenció
- Redflags/Greenflags en les relacions afectives
Aquestes, permetran parlar sobre mites i creences, coneixement de les parts del cos, comunicació, consentiment, desitg, relacions sexoafectives sanes, practiques sexuals, mètodes de prevenció de les ITS, etc.
D'aquesta manera, es podran anar resolent dubtes i qüestions que sorgeixin a partir de la curiositat dels i les alumnes.
Objectius:
- Clarificar mites, creences, idees errònies i tabús en relació a la sexualitat i l'afectivitat.
- Reflexionar sobre la relació entre el gènere i les sexualitats.
- Reflexionar sobre els valors i sentiments presents en una relació sexoafectiva saludable 
- Informar sobre les infeccions de transmissió sexual i com prevenir-les.
- Familiaritzar-se amb l´ús dels diferents mètodes de prevenció d'ITS i embarassos.
- Donar a conèixer els recursos de ciutat en matèria de sexualitat i afectivitat.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (entre novembre i mitjans de desembre), a concretar amb el centre
Durada: 2 hores
Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
Material: es lliura al professorat material divulgatiu i didàctic elaborat per l'Oficina Jove (Infoexpress sobre Sexualitats) i es facilita Kit del Plaer i targeta de la Tarda Jove (Intitut Català de la Salut ASSIR)
Observacions: és imprescindible poder disposar de: Projector o pantalla per la visualització de vídeo.
Recomanem realitzar la sessió d’assessorament amb el professorat, realitzada per les tècniques de Salut Comunitària amb recursos i materials per treballar a l’aula. Cal concretar data amb la tècnica de Salut Comunitària referent.
Recomanem assistir a la reunió virtual que es convocarà amb els diferents centres educatius, prèvia a la realització de l’activitat a l’aula, on s’explicaran els objectius d’aquesta i l’enfocament des d’on es planteja la intervenció.
Inscripció: PROGRAMES DE RESERVA
Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove Regidoria de Salut i Gestió de Plagues. Salut Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove i Regidoria de Salut i Gestió de Plagues. Salut Informació
Persona de contacte: Esther Pàrraga
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Telèfon: 93 745 33 01
Consulta web
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Telèfon: 93 745 34 05
Consulta webSol·licita
Els alts preus de l'habitatge fan que compartir pis sigui una de les opcions més factibles per aconseguir emancipar-se.
A l'hora de compartir pis, et trobes davant dues opcions: Lloguer parcial i Sotsarrendament.
Normalment aquests tipus de contractes es fan verbalment i de forma directa amb el propietari o el llogater. Això, en molts casos, al no tenir res per escrit dificulta la nostra situació i ens crea una indefensió en els nostres drets i interessos. Et recomanem, per evitar sorpreses i malentesos, que estableixis per escrit, quines seran les condicions del lloguer, els teus drets i les teves obligacions.
En el moment de pactar o formalitzar els termes del contracte, has de tenir molt clar:
- Quin serà l'espai de l'habitatge del qual podràs gaudir lliurement.
- Quins seran els espais comuns que es compartiran amb l'arrendari o d'altres persones que puguin tenir també un lloguer parcial al mateix habitatge.
- Establir quines seran les despeses que hauràs d'assumir.
Fixar la durada del contracte: inici del contracte i data d'acabament.
Lloguer parcial
Amb aquest tipus de contracte, estem llogant una habitació en un habitatge propietat d'una altra persona.
Si optem per aquest tipus de contracte, conviurem amb el propietari del pis. Ens podem trobar que hi hagi un o més contractes de lloguer parcial simultanis en un mateix habitatge, per això és molt important establir sempre amb el propietari, per escrit, quines seran les condicions d'ús.
Pel que fa a la durada, diferenciem 2 tipus de contracte:
- De durada anual i prorrogable.
- Contracte parcial, de durada determinada.
És molt important explicitar la data d'inici i la data d'acabament del contracte.
El sotsarrendament
Es produeix quan llogues una part de l'habitatge que prèviament has llogat en la seva totalitat, sempre amb el consentiment previ i per escrit, del propietari. Cal anar molt amb compte amb aquest tipus de contracte, ja que el desconeixement del sotsarrendament o el contracte de lloguer parcial provoca tota mena de situacions. Cal informar-se degudament.
En cas de sotsarrendar un habitatge, abans de signar el contracte cal assegurar que el llogater té l'acord previ i explícit del propietari de l'habitatge per a sotsarrendar-lo.
També et pot interessar...
Els Espais Joves, són espais socioeducatius i relacionals adreçats a joves de 12 a 18 anys. Ofereixen activitats, tallers i un espai de trobada en horari de tarda (de 16.30 a 20.30 h).
A més d'un espai de trobada, ofereixen una programació d'activitats d'oci participatiu, amb propostes artístiques, tallers, cinema, etc. Podeu trobar totes aquestes activitats a l'Agenda Jove que publiquem cada més.
A més d'aquests espais, també pots consultar tots els equipaments culturals, així com les entitats culturals de la ciutat
També et pot interessar...
T'has desplaçat per estudiar? Has de saber que tens diferents opcions d'allotjament.
Residències per estudiants i Col·legis Majors
A les residències hi ha joves treballadors i estudiants. Solen permetre llargues estades i ofereixen règim de pensió completa, tot i que en alguns casos també disposen d'espais perquè cadascú es cuini el menjar.
Els col·legis majors acullen estudiants universitaris durant tot el curs. Els col·legis que tenen convenis amb determinades universitats limiten l'accés als estudiants que hi són matriculats o els ofereixen condicions d'accés preferents.
Viure amb una persona gran
És una alternativa on els joves s'instal·len a casa de gent gran amb el compromís de fer-los companyia. A Catalunya hi ha diversos programes que posen en contacte joves i gent gran.
També et pot interessar...