No, no són bromes
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO.
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identificar-ho?
No. No són bromes.
Després d'explicar a l'alumnat en què consistirà l'activitat que anem a fer, es divideix la classe en 3 grups per tal de facilitar la interacció i la implicació de tot l'alumnat.
Es treballa en base a un cas real de bullying, i amb el suport d'unes preguntes guió, s'incita a l'alumnat a identificar elements claus d'aquesta situació.
Es fa una posta en comú, perquè siguin ells i elles qui a través del treball previ arribin tant a la definició com a les actituds correctes que s'han de tenir quan estem davant d'un assetjament... Es dóna especial importància a l'empatia i a la rellevància de tots i totes per evitar aquests maltractes, malgrat ens pensem que no hi tenim res a veure. Per a portar-la a terme es treballa en petit grup i s'incorporen elements de joc i d'imatges per fer l'activitat més dinàmica i vivenciada.
No, no són bromes. Amb una broma hi riu tothom...
Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
Competències bàsiques:
- Competència social i ciutadana
- Competència d'autonomia i d’iniciativa personal
Informació
Sol·licita
Etiquetes: joves