No, no són bromes
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identificar-ho?
Partint de la lectura d’un cas real i del visionat de diferents vídeos, s’aniran treballant diferents conceptes i aspectes clau que tenen a veure amb el bullying, de manera dinàmica i vivenciada.
Es parlarà de maltractament, de baralla, de maltractament reiterat, de diferència, de ciberbullying, etc. . També es dona especial importància a l'empatia i a la rellevància de tots i totes per evitar aquests abusos i maltractaments, malgrat ens pensem que no hi tenim res a veure. Es parla dels rols que es donen en una situació d’assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona/es observadores, del triangle que s’estableix entre elles i de com es pot trencar, posant especial èmfasi en aquest tercer rol, per tal de que els i les joves hi reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds.
Es busca que els i les joves, així com el professorat, prengui consciència de que allò que està passant no són bromes; perquè amb una broma hi riu tothom, i això no és el que passa quan s’està donant una situació d’assetjament....
Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre)
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet/És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Informació
Sol·licita
Etiquetes: joves