Com em veig, com em sento, com actuo
A qui s'adreça:
Alumnes de 2n d’ESO
Descripció:
El taller pretén abordar la pressió social que pateixen totes les persones sobre la construcció dels propis cossos. Aquesta pressió, exercida sobre els i les joves en una etapa de construcció de la seva identitat, afecta de múltiples formes, que s'analitzen al llarg del taller. A través de dinàmiques variades, suports visuals i exemples quotidians , l'alumnat reflexiona sobre la imatge corporal, la pressió social que reben i la importància de la reproducció d'hàbits saludables.
Certament, la publicitat, els mitjans de comunicació, les xarxes socials i l'entorn ens aboquen a comparar-nos als prototips de cossos "ideals" i normatius. I, a vegades, la recerca i la construcció d’aquest cos “impossible”, pot portar els i les joves a pràctiques d'hàbits poc saludables. Durant el taller es posarà també èmfasi en com treballar una bona autoestima i una consciència crítica de l'entorn, com millorar l’autoacceptació i com viure la vida sense la pressió i l'aprovació social de tot el que fem.
Aquest benestar emocional i físic és el pas necessari per realitzar-se com a persones en aquest i també en altres àmbits de la vida.
Objectius:
- Potenciar la reflexió i l'esperit crític envers la pressió social que rebem constantment sobre els nostres cossos.
- Posar en valor l'autoestima, les habilitats i caràcter propi per sobre del nostre cos, tot ressaltant la importància del benestar personal.
- Donar elements i recursos per gaudir d'una vida amb hàbits saludables.
Competències clau:
- Competència ciutadana- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el segon trimestre (gener-febrer)
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Material didàctic per a l'alumnat: publicacions pròpies del servei de diferents temàtiques d’interès juvenil
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació
Informació
Sol·licita
Etiquetes: joves