PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN FR ES

Imatge fons capçalera apartat notícies

  • Sindicatura
  • Comunicació
  • Notícies
noves oficines de proximitat a Espronceda i Campoamor

La Sindicatura de Greuges de Sabadell obre dues noves oficines de proximitat a Espronceda i Campoamor

El primer any de funcionament d’aquestes oficines ha permès atendre 197 persones i registrar 21 de les 325 queixes obertes el 2024.

La Sindicatura de Greuges de Sabadell signat aquesta setmana per obrir dues noves oficines de proximitat. Els acords s’han firmat amb les associacions veïnals d’Espronceda i Campoamor, que, d’aquesta manera, rebran la visita del Síndic de Sabadell, Josep Escartín, el primer dimecres de cada mes. Com és habitual, les oficines s’obriran a la seu d’aquestes associacions.

Amb aquestes dues noves incorporacions, el Districte 6 disposarà de tres oficines de proximitat, ja que també n’hi ha una (ja en funcionament) a l’Associació de Veïns i Veïnes de Creu de Barberà. Aquest districte és un dels que menys utilitza el recurs de la Sindicatura de Greuges de Sabadell, amb 0.08 queixes per cada 10.000 habitants en contraposició amb la mitjana general de la ciutat, que és de 0.10 queixes per cada 10.000 habitants. “Potenciar la proximitat al Districte 6 ens permetrà avaluar, en un futur, si el nombre de queixes en aquesta zona s’acosta més a la mitjana”, explica Escartin.

Els punts d’atenció de la Sindicatura al territori tenen per objectiu facilitar l’accés als serveis que ofereix la institució amb independència de la zona de residència de la ciutadania ja que eviten que calgui desplaçar-se fins a la seu central, al Casal Pere Quart.

En aquestes oficines es poden realitzar les mateixes gestions, entre les quals la presentació de queixes però també consultes o peticions d’informació. Per accedir-hi no cal demanar hora, com tampoc cal que el motiu de queixa o consulta es refereixi al barri en qüestió. Els horaris es poden consultar a la web de la Sindicatura, a les xarxes socials i als cartells que, uns dies abans de cada dia d’obertura, es distribueixen per la zona.

Les oficines de proximitat són un canal més que la Sindicatura posa a l’abast de la ciutadania juntament amb el telèfon, els diferents perfils a les xarxes socials o el canal de WhatsApp. Al llarg d’aquest últim any, a més, s’han portat a terme d’altres iniciatives innovadores com ‘El Síndic a casa teva’ o ‘El Síndic a 15 minuts’, que garanteixen l’atenció personalitzada a les persones amb mobilitat reduïda, ja sigui al propi domicili o al Centre Cívic més proper.

“És bo que sigui l’administració la que s’apropi a les persones, i no que sempre sigui la gent qui s’hagi d’apropar a l’administració”, creu el Síndic de Greuges de Sabadell, Josep Escartín. “Crec fermament en la proximitat i en la descentralització. Aquest és un dels pilars necessaris per garantir una bona administració i una administració present i propera”, afegeix.

Per a més informació podeu contactar amb la Sindicatura de Greuges de Sabadell, al telèfon 93 726 42 11 o al correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

 

Imatge ActuaVallès

La Sindicatura de greuges de Sabadell obrirà a partir de gener de 2025 una oficina de proximitat a ActuaValles per atendre a les persones sense llar

La Sindicatura de greuges de Sabadell obre una oficina de proximitat adreçada a persones sense a ActuaVallès.

ActuaVallès i la Sindicatura han signat un conveni que recull que el síndic de greuges acompanyarà, com a mínim una vegada al bimestre, als membres d’ActuaVallès a fer les rutes de nit per atendre a les persones sense llar de la ciutat, s’aprofitarà aquestes rutes per recopilar queixes, greuges, dubtes o situacions en les quals calgui la intervenció de la Sindicatura.

Al mateix temps, un cop al mes, a la seu d’ActuaVallès, s’obrirà una oficina de proximitat destinada a atendre persones sense sostre usuàries d’ActuaVallès. Amb aquesta oficina ja seran 8  les oficines de proximitat obertes i començarem el 2025 amb 10 oficines per tota la ciutat, que atenem mensualment veïns i veïnes dels barris més allunyats de la nostra oficina central, aquestes oficines s’ubiquen a les seus de les AAVV de cada un d’aquests barris.

L'“oficina de sensellarisme de la sindicatura “està enfocada a persones en situacions de vulnerabilitat i sense llar i l’objectiu és apropar-s’hi a través de persones conegudes per poder atendre’ls més adequadament, al mateix temps l’equip d’ActuaVallès pot ajudar-los en la  tramitació dels seus dubtes o queixes.

La Sindicatura té un compromís molt especial amb el dret a l’habitatge i en la defensa dels drets humans de proximitat i valora molt positivament l’acord amb ActuaVallès, entitat referent, entre altres, en l’acompanyament a persones en situació de vulnerabilitat.