La Sindicatura de Greuges de Sabadell obre dues noves oficines de proximitat a Espronceda i Campoamor
El primer any de funcionament d’aquestes oficines ha permès atendre 197 persones i registrar 21 de les 325 queixes obertes el 2024.
La Sindicatura de Greuges de Sabadell signat aquesta setmana per obrir dues noves oficines de proximitat. Els acords s’han firmat amb les associacions veïnals d’Espronceda i Campoamor, que, d’aquesta manera, rebran la visita del Síndic de Sabadell, Josep Escartín, el primer dimecres de cada mes. Com és habitual, les oficines s’obriran a la seu d’aquestes associacions.
Amb aquestes dues noves incorporacions, el Districte 6 disposarà de tres oficines de proximitat, ja que també n’hi ha una (ja en funcionament) a l’Associació de Veïns i Veïnes de Creu de Barberà. Aquest districte és un dels que menys utilitza el recurs de la Sindicatura de Greuges de Sabadell, amb 0.08 queixes per cada 10.000 habitants en contraposició amb la mitjana general de la ciutat, que és de 0.10 queixes per cada 10.000 habitants. “Potenciar la proximitat al Districte 6 ens permetrà avaluar, en un futur, si el nombre de queixes en aquesta zona s’acosta més a la mitjana”, explica Escartin.
Els punts d’atenció de la Sindicatura al territori tenen per objectiu facilitar l’accés als serveis que ofereix la institució amb independència de la zona de residència de la ciutadania ja que eviten que calgui desplaçar-se fins a la seu central, al Casal Pere Quart.
En aquestes oficines es poden realitzar les mateixes gestions, entre les quals la presentació de queixes però també consultes o peticions d’informació. Per accedir-hi no cal demanar hora, com tampoc cal que el motiu de queixa o consulta es refereixi al barri en qüestió. Els horaris es poden consultar a la web de la Sindicatura, a les xarxes socials i als cartells que, uns dies abans de cada dia d’obertura, es distribueixen per la zona.
Les oficines de proximitat són un canal més que la Sindicatura posa a l’abast de la ciutadania juntament amb el telèfon, els diferents perfils a les xarxes socials o el canal de WhatsApp. Al llarg d’aquest últim any, a més, s’han portat a terme d’altres iniciatives innovadores com ‘El Síndic a casa teva’ o ‘El Síndic a 15 minuts’, que garanteixen l’atenció personalitzada a les persones amb mobilitat reduïda, ja sigui al propi domicili o al Centre Cívic més proper.
“És bo que sigui l’administració la que s’apropi a les persones, i no que sempre sigui la gent qui s’hagi d’apropar a l’administració”, creu el Síndic de Greuges de Sabadell, Josep Escartín. “Crec fermament en la proximitat i en la descentralització. Aquest és un dels pilars necessaris per garantir una bona administració i una administració present i propera”, afegeix.
Per a més informació podeu contactar amb la Sindicatura de Greuges de Sabadell, al telèfon 93 726 42 11 o al correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..