PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

Sense categoria

Alèxia Roig, ha fet de voluntària durant l'estat d'alarma pel COVID-19

Alèxia Roig ha fet de voluntària durant l'estat d'alarma pel COVID-19, i ens explica la seva experiència

El meu nom és Alèxia, tinc 23 anys i sóc monitora del Grup Escolta Xaloc de Sabadell. Mitjançant aquesta entitat, he col·laborat en projectes educatius, sostenibles, socials i sanitaris. Els meus inicis en el món del voluntariat varen ser amb el Grup Escolta, per tant, primerament era retornar als infants i joves tot el que m'havia donat i transmès en aquesta entitat.

Posteriorment va néixer en mi un interès per col·laborar amb aquelles persones que ho necessiten. Intervenir en una realitat sociocultural i poder millorar o ajudar en el que faci falta. Cada vegada sento més interès a dedicar el meu temps lliure a realitzar accions per millorar la qualitat de vida a les persones que ho necessiten.

He pogut col·laborar en un projecte de voluntariat relacionat amb la distribució d'aliments per persones amb dificultats econòmiques. A causa de la situació que estem vivint actualment, amb el Covid19, també he col·laborat en la repartició de les targetes moneder.

Aquest abril, davant l'emergència del COVID-19, vaig contactar amb el Punt de Voluntariat de Sabadell perquè volia fer alguna cosa per ajudar i em van derivar al Rebost Solidari, on hi he fet de voluntària. He pogut col·laborar en un projecte de voluntariat relacionat amb la distribució d'aliments per persones amb dificultats econòmiques. A causa de la situació que estem vivint actualment, amb el Covid19, també he col·laborat en la repartició de les targetes moneder.

Com a voluntària he vetllat per seguir un ordre i una seguretat envers aquesta tasca: control de les cues, repartiment de les targetes, informar del funcionament d'aquestes i garantir la distància de seguretat entre els assistents.  Tot el possible per poder realitzar aquesta acció tan necessària, amb les condicions de protecció establertes, i vetllant pel funcionament i la distribució dels ajuts.

El voluntariat m'aporta una sensació de controvèrsia. Primerament satisfacció de veure que estàs ajudant i beneficiant a la societat. Sigui a nivell de millores en la qualitat de vida com en l'ámbit sanitari. Ara bé, generalment sento tristesa per dins, ja que veus de prop situacions complicades. Això també permet extreure un aprenentatge social i personal, aprens a valorar més el que tens, el que fas i tot el que encara queda per fer, que és molt!

 

Mesures relacionades amb l'habitatge

Moratòria en els lloguers de grans tenidors

Moratòria en els lloguers de grans tenidors

Moratòria en els lloguers on l'arrendador no sigui ens públic o gran tenidor

Moratòria en els lloguers on l'arrendador no sigui ens públic o gran tenidor

Moratòria en els lloguers del parc d'habitatge públic

Moratòria en els lloguers del parc d'habitatge públic

Moratòria en la hipoteca

Moratòria en la hipoteca

Pròrroga extraordinària dels contractes d'arrendament

Pròrroga extraordinària dels contractes d'arrendament

Suspensió del procediment de desnonament i dels llançaments en contractes de lloguer

Suspensió del procediment de desnonament i dels llançaments en contractes de lloguer

Mesures preses per l'ajuntament

Mesures preses per l'ajuntament

Conjunt de mesures per garantir a nivell de ciutat tant l’aplicació de les mesures de distanciament social com també la resposta a les necessitats de la ciutadania, sobretot de les persones més vulnerables. Es divideixen en diversos àmbits:

Atenció telefònica prioritària

Atenció telefònica prioritària

Acció social

Acció social

Beca menjador

Beca menjador

Cementiri

Cementiri

Crida pública

Crida pública

Gent gran

Gent gran

Gossos

Gossos

Infants amb TEA i TDAH

Infants amb TEA i TDAH

Obres municipals

Obres municipals

Mediació comunitària

Mercats i supermercats

Mercats i supermercats

Parcs i jardins

Parcs i jardins

Patrullatge de la policia municipal

Patrullatge de la policia municipal

Plens, juntes de govern local, comissions informatives i junta de portaveus

Plens, juntes de govern local, comissions informatives i junta de portaveus

Riu Ripoll

Riu Ripoll

Transport públic

Transport públic

Tributs municipals

Tributs municipals

Zones de joc infantil

Zones de joc infantil

COVID19: preguntes i respostes

preguntes i respostes

Preguntes i respostes en diferents llengües

Informació

Información

¿Cómo se puede prevenir?

¿Puedo estar afectado?

¿Qué quiere decir el aislamiento domiciliario?

¿Qué medidas se deben tomar con niños en casa?

Grupos de riesgo (mayores de 65 años, crónicos, pluripatologías...)

Uso de mascarillas de protección del coronavirus

¿Cuáles son las restricciones de actividades?


Information

What is coronavirus SARS-CoV-2?

Ca I be affected by coronavirus SARS-CoV-2?

Self-isolation at home, what does it mean?


L’information

Mesures de prévention pour éviter la propagation du coronavirus SARS-CoV-2

Mesures de prévention pour éviter la propagation du coronavirus SARS_COV-2

Puis-je être affecté par le coronavirus SARS-CoV-2?

Puis-je être affecté par le coronavirus SARS_COV-2

Que signifie l'isolement domiciliaire

Que signifie l'isolement domiciliaire

Mesures à prendre avec les infants dans la maison

Mesures à prendre avec les infants dans la maison


 Informationen

Vorbeugungsmaßnahmen zur Verhinderung der Ausbreitung des Coronavirus SARS-CoV-2

Vorbeugungsmaßnahmen zur Verhinderung der Ausbreitung des Coronavirus SARS_COV-2

Kann ich vom SARS-CoV-2-Coronavirus betroffen sein?

 Kann ich vom SARS_COV-2-Coronavirus betroffen sein

Was bedeutet häusliche Isolation?

Was bedeutet häusliche Isolation

Maßnahmen für Kinder zu Hause

Maßnahmen für Kinder zu Hause


Impormasyon

Mga hakbang upang maiwasan ang pagkalat ng SARS-COV-2 coronavirus

Mga hakbang upang maiwasan ang pagkalat ng SARS-COV-2 coronavirus

Maaari bang ako'y apektado ng coronavirus SARS-COV-2?

Maaari bang ako'y apektado ng coronavirus  SARS-COV-2

Ano ang ibig sabihin ng home isolation?

Ano ang ibig sabihin ng home isolation

Mga hakbang na dapat gawin sa bahay pati na ang mga bata

Mga hakbang na dapat gawin sa bahay pati na ang mga bata


Informazioni

Misure di prevenzione per evitare la diffusione del coronavirus SARS-COV-2

Misure di prevenzione per evitare la diffusione del coronavirus SARS_COV-2

Posso essere affetto da coronavirus SARS-COV-2

Puis-je être affecté par le coronavirus SARS_COV-2

Cosa significa isolamento domiciliare?

Cosa significa isolamento domiciliare?

Misure da adottare con i bambini in casa

Mesures à prendre avec les infants dans la maison


資訊

預防措施

我會受到影響嗎?

房屋隔熱是什麼意思?

帶孩子在家中應採取什麼措施?


المعلومات

أنا يمكن حلقه

العزلة الذاتية في المنزل ، ماذا تعني

القياسات مع الأطفال في المنزل


معلومات

روک تھام کے اقدامات

کیا میں متاثر ہوسکتا ہوں

گھر کی موصلیت کا کیا مطلب ہے

Marta Lupiañez, voluntària del Taulí

Marta Lupiañez, voluntària del Taulí

El meu nom és Marta Lupiañez i faig de voluntària a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell.

La nostre tasca és l'acompanyament a usuaris i usuàries de l'hospital, donar temps i espai per compartir a persones que estan passant per un moment complicat a la seva vida.

No és tant el que m'ha aportat sinó que em quedo amb l'experència de compartir, d'obrir la ment i d'intentar gestionar diferents sensacions, sentiments. Sense mai pedre de vista el món, sense creure que som super herois, només som persones que una petita estona del nostre temps lliure el dediquem a nosaltres-altres.

 

Fitxa tècnica de la sala d'actes del Centre Cívic de Sant Oleguer

teló

Fitxa tècnica de la Sala d'Actes del Centre Cívic de Sant Oleguer

Responsable: Maribel Ruaescenaristoleguer1
Telèfon: 93 712 00 00
Adreça: c. de de Sol i Padrís, 93

Descripció de la sala

Aforament: 196 persones
Superficie: 294 m²

Escenari: 14,5 m d’amplada per 6 m de fons
Dimensions: 60 m²
Alçada màxima escenari: 5,50 mescenaristoleguer2Alçada tarima: 0,92 m
Adaptada a persones amb mobilitat reduïda: sí, públic

Platea capacitat: 126 butaques grada + 70 cadires platea
Grades: si
Camerinos: si, sota l’escenari

Xarxa wifi: si, amb sol·licitud prèvia
Projector: si, OPTOMA w402 DLP
Equip de so: si, sense/amb tècnic de so
Equip d’il·luminació: si
Pantalla: 3 x 3
Portàtil: si, smb sol·licitud prèvia. HP Compaq 671b amb sortida de video VGA

Condicions tècniques

Escenari                        Mesures / característiques                                 
Teló No
Càmera negra Si
Cametes 1,30 m x 8 unitats
Teló de fons 12,60 m
Portes accés material Si
Portes antipànic/sortides emerg.       Si
Llum natural / finestres Si
Taules auxiliars disponibles 2 unitats 160x80x73 – 2 u. 201x81x75
Alçada màx. de la sala 5,78 m

Sonorització

Equip de so                                           Dades tècniques                                                     
Megafonia 5 SHURE BG 2.1
1 LD Systems D1001
1 sense fils AKG WMS HT420
1 sense fils SENNHEISER XSW35
Peus de micro 8 telescòpics i 2 sobretaula
Reproductor De CD i Platina –PIONEER
Taula mescles Allen & Heath 12 canals
Amplificador Carver PX 1450
Controlador     No
Equalitzador Incorporat a la taula de so
Monitor No
Línia IN (costat dret + costat esquerra) - Sí
Línia OUT (costat dret + costat esquerra) - Sí
Altaveus 2 unitats D.A.S Model M15

Il·luminació

Equip d’il·luminació                            Dades tècniques                                                     
Dimmers Si
Taula de llums Si, Eurolite scene setter 24/48
Barra electrificada 4 vies
Focus 21 unitats, possibilitat de col·locar filtres
de colors
Regulador No
Control Scene setter 24/48

 fitxatecnicasoleguer3

Normes de participació

Normes mínimes de participació comptes de l’Ajuntament a Twitter:

Per a la bona comunicació en totes les xarxes socials de l’Ajuntament de Sabadell, s’estableixen unes normes mínimes de participació, de manera que es pugui dur a terme una conversa respectuosa, tolerant i fructífera amb la ciutadania.

La ciutadania hi pot fer comentaris si compleixen aquests requisits:

  • Són pertinents, és a dir, no s’allunyen del tema tractat.
  • Han de respectar la dignitat de les persones i els drets dels menors i de les minories.
  • Han de respectar les opinions dels altres usuaris. 
  • No contenen dades de caràcter personal.
  • No tenen com a objectiu enganyar, desorientar o estafar la ciutadania.
  • No violen cap llei de drets d’autoria i propietat intel·lectual.
  • No és contingut promocional o brossa (spam).

Els comentaris ofensius o inapropiats no es publicaran i els usuaris podran ser bloquejats

L’Ajuntament de Sabadell només es responsabilitza dels continguts que emet a través dels seus canals.

Els comentaris dels usuaris són lliures, personals i no atribuïbles a l’Ajuntament de Sabadell. En cap cas s’esborraran missatges o comentaris públics que critiquin l’acció de l’Ajuntament de Sabadell, sempre que respectin les condicions d’ús dels espais on es publiquin.

Cristià Serrabasa

Entrevistem a Cristià Serrabasa, un jove de 31 anys que viu submergit sota una paràlisi cerebral infantil

“El voluntariat m’aporta un creixement total com a persona i al mateix temps reforça de manera notable la meva autoestima”

 

cristian

Et presentes?

Em dic Cristià Serrabasa, sóc de Sabadell, tinc 31 anys i visc submergit sota una paràlisi cerebral infantil que en cap cas m'impedeix realitzar les activitats de la vida diària.  M’agrada compartir el temps amb persones, formar-me diàriament penso que mai s' aprèn lo suficient, vaig a nadar dos o tres cops per setmana, anar amb bicicleta, sortir amb els amics i les amigues i gaudir al màxim de la vida.

Per mi la discapacitat que tinc no és cap impediment a l' hora d' afrontar el dia a dia.

Em defineixo com una persona molt alegre, positiva i amb ganes d' aprofitar cada instant.

 

Quan temps fa que fas voluntariat?

Ara mateix farà quatre anys

 

Quantes hores hi dediques?

Aproximadament entre 10 i 12 hores setmanals. Quan no hi ha projectes en marxa, en faig menys.      

 

Amb quines entitats col·labores?

La Taca Cooperació i Lleure, Federació ECOM i Aula d' Esplai del Vallés

 

Quines activitats hi desenvolupes?

A la Taca estic amb un projecte de joves amb risc social, al sud de Sabadell. Fem activitats d’oci i de lleure. Ara estem en un moment de captació de joves i treballem al carrer. Col·laboro en un equip de 7 o 8 persones, totes voluntàries. A més, dins de la Taca formo part, com a soci, de diverses comissions, per tirar endavant l’entitat. M’hi sento molt integrat, sóc un més, la meva opinió sempre es té en compte i això em gratifica moltíssim.

A ECOM, una federació situada a Barcelona que lluita pels drets de les persones amb discapacitat física, hi col·laboro fent xerrades i tallers inclusius a escoles, explicant als nens i nenes les dificultats amb què es troben les persones amb discapacitat i fer-ho visible a la nostre societat.

A l’Aula d’Esplai del Vallès faig de formador. Fa molt poquet temps que hi sóc, tot just he fet 3 classes. L’acollida que m’han fet els meus companys i companyes ha estat molt bona i ja em sento part de l’equip. Crec que podré fer-hi molta feina. Fer veure als joves estudiants com es viu en primera persona la discapacitat en l' àmbit del lleure penso que es un punt  molt positiu i representatiu per ells. Hi faig les sessions d’inclusió amb temes de diversitat funcional.

 

En quins àmbits treballes?

Sobretot a l'àmbit  del lleure i a les escoles lluitant per a la inclusió social.

 

Què et va moure a fer voluntariat?

Em vaig donar compte que el fet de poder ensenyar i d'ajudar a altres persones em feia sentir totalment realitzat i a partir d'aquestes aportacions podia créixer molt com a persona dia darrere dia.     

 

Què t’aporta el voluntariat?

Creixement total com a persona i al mateix temps reforçar de manera notable la meva autoestima.

 

Amb quines dificultats et trobes en el teu dia a dia?

Els joves estan molt a carrer i costa molt fer-los participar. Hi ha una crisi de valors generalitzada que fa que la joventut en surti especialment perjudicada.

I a més, em trobo amb dificultats afegides, les barreres arquitectòniques que imposa la societat, que per sort van millorant dia a dia. Dificultats  per baixar d'un tren o per circular amb tricicle per la ciutat.     

 

Quin tipus de voluntariat et resulta més gratificant?

El col·lectiu dels nens o la diversitat funcional intel·lectual són els més agraïts. Són el grup amb el que em sento més còmode.

 

I quin menys?

La tercera edat. Hi ha vegades que no valoren la teva implicació.

 

Quin missatge donaries perquè algú es fes voluntari/ària?

Endavant, li canviarà  la vida d'un dia a l'altre.

Que no s'ho pensi ni un segon, la recompensa rebuda té un preu incalculable.

 

Quins valors destacaries del voluntariat?

Els valors de l'autoestima, la inclusió social, el creixement personal i el treball en equip.

 

Explica’ns alguna experiència

L' experiència més gratificant que recordo és quan vaig a estar a Forli dos mesos, situat al nord d' Itàlia al grau d'integració social. Allà, els estudiants d' Erasmus  vam viure moltes experiències relacionades amb el voluntariat. El que més recordo són les xerrades que vaig fer dos projectes diferents,   a un  casal d' estiu dirigit  als infants i un altre a un grup de joves amb discapacitat intel·lectual, tot relacionat amb la diversitat funcional. Allà aquest tema és bastant desconcertant i per aquesta raó va crear un fort impacte.

El fet d'estar en un altre país un temps fora de la meva zona de confort, amb persones i situacions que desconeixia  per mi va ser important i va ser una experiència molt significant per mi.

 

Si fossis alcalde quina/es propostes de millora faries, respecte el voluntariat, a la ciutat?

  • Fer més activitats gratuïtes i obertes, socioeducatives, adreçades a infants i joves amb risc d’exclusió social, cada poc temps.
  • Activitats socioculturals i esdeveniments comunitaris per fer implicar a tots els agents d’un barri, per intentar aconseguir més cohesió social entre ells i així, progressivament transformar els barris.
  • Crear espais de sensibilització a la diversitat, tant a les escoles com al carrer.

 

 

 

ACTES DE RECORD I RECONEIXEMENT 2020

FINS AL DIUMENGE 19 DE GENER
Museu d’Història de Sabadell
EXPOSICIÓ
36 noves llambordes stolpersteine
Les pedres de la memòria dels deportats sabadellencs als camps nazis (1940-1945)


DIUMENGE 19 DE GENER, 11 H
Museu d’Història de Sabadell
ITINERARI GUIAT
Les stolpersteine a Sabadell
Recorregut urbà per algunes de les llambordes col·locades el gener de 2018
Inscripcions: tel. 93 727 85 55


DIMARTS 21 DE GENER, 19 H
Museu d’Història de Sabadell
CONFERÈNCIA
La memòria de l’Holocaust a l’Estat Espanyol
A càrrec de Marta Simó Sànchez, sociòloga (Grup ISOR-UAB)


DISSABTE 25 (MATÍ I TARDA) I
DIUMENGE 26 DE GENER (MATÍ)
En diversos punts de la ciutat
RECORREGUT I COL·LOCACIÓ
de les llambordes stolpersteine, amb la participació de familiars, estudiants i representants institucionals i d’entitats


DILLUNS 27 DE GENER, 19 H
Pl. de Montserrat Roig
OFRENA FLORAL I ACTE INSTITUCIONAL
En memòria dels deportats als camps de concentració i de totes les víctimes del feixisme


DIMARTS 28 DE GENER, 18 H
Cinema Imperial
PROJECCIÓ DEL DOCUMENTAL
Aragoneses en el infierno de los campos de concentració

de Mirella R. Abrisqueta (2010), en el marc del III Cicle de Cinema sobre la Deportació als Camps Nazis

Diada no sexista Sant Jordi 2019

Diada no sexista Sant Jordi 2019

És sens dubte una de les diades més especials de casa nostra. Una jornada en què les roses, els llibres i l'amor són els protagonistes. Una bona oportunitat per reflexionar, un dia més, sobre l'enamorament, els contes que ens han anat explicant des de sempre, i quin personatge volem esdevenir nosaltres en tot plegat. Perquè queda molta feina per fer!

Per aquest Sant Jordi 2019, des de la Regidoria de Drets Civils i Gènere hem organitzat la sessió de contes "M'agrades igual", a càrrec de Raig de Sol.  Tres històries que parlen de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, perquè...

  • Què passaria si un dia la princesa decideix que no vol casar-se?
  • Com canvia la vida del Simó, que un dia es desperta sent "Simona"?
  • Quines són les dues feines que té la Maria?

Una proposta lúdica i educativa per reflexionar, petits i grans.

Consulta aquí tot el programa d'activitats per aquest Sant Jordi 2019.

També et pot interessar...