Dia Mundial de les Persones Refugiades
Edició 2025
Un any més Sabadell commemora el Dia Mundial de les Persones Refugiades (20 de juny) amb la voluntat de visibilitzar i denunciar la situació dramàtica que viuen arreu del món milions de persones desplaçades forçosament, sol·licitants d’asil i apàtrides.
El programa d’activitats s’ha treballat de forma coordinada entre l’Ajuntament de Sabadell i la Comissió d’Entitats del Dia Mundial de les Persones Refugiades, combinant accions de sensibilització i també de reflexió i divulgació.
![]() |
![]() |
Cartell Dijous per la Pau Dijous 19 de juny, de 18 a 21 h |
Acte central Divendres 20 de juny, de 18 a 21 h |
CONSULTA EL PROGRAMA D'ACTIVITATS
EDICIONS ANTERIORS
2024
El Dia Mundial de les Persones Refugiades és una efemèride anual celebrada el 20 de juny i promoguda per les Nacions Unides que té l'objectiu de rescatar de l'oblit la situació que viuen milions de persones arreu del món.
Amb el programa del Dia Mundial de les Persones Refugiades es va concloure el 75è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. Una declaració que va néixer com a ideal comú pel qual tots els pobles i nacions han de promoure i respectar els drets i llibertats en ella expressats, fent reconeixement i aplicació universal i efectiva.
Aquest any 2023 des de l'Ajuntament de Sabadell hem treballat de forma coordinada amb la Comissió d'entitats del Dia Mundial de les Persones Refugiades per oferir diverses activitats, del 12 de juny al 13 de juliol. L'acte central va ser el dijous 20 de juny, amb diverses propostes de 18 a 21 hores, a la Plaça Doctor Robert.
2023
El Dia Mundial de les Persones Refugiades és una efemèride anual celebrada el 20 de juny i promoguda per les Nacions Unides que té l'objectiu de rescatar de l'oblit la situació que viuen milions de persones arreu del món.
Aquest any 2023 des de l'Ajuntament de Sabadell hem treballat de forma coordinada amb la Comissió d'entitats del Dia Mundial de les Persones Refugiades per oferir diverses activitats, del 15 al 20 de juny. L'acte central ha estatel dimarts 20 de juny, amb diverses propostes de 18 a 20 hores, a la Plaça Doctor Robert.
- Cartell de la projecció del documental “Aamelat. Jornaleres de la guerra”, i col·loqui amb la directora Eva Parey (dijous 15 de juny)
- Cartell de la jornada sahrauí del dissabte 17 de juny
L'ACTIVITAT "ELABORACIÓ D'UN MURAL PARTICIPATIU AMB MOTIU DEL DIA MUNDIAL DE LES PERSONES REFUGIADES", PREVISTA PEL DILLUNS 19 DE JUNY, HA ESTAT CANCEL·LADA
Volem commemorar aquesta data i sensiblitzar la ciutadania entorn aquesta xacra. Us hi esperem!
Sabies que a Sabadell es van atendre 1.319 persones refugiades el 2022?
Des de Sabadell, què podem fer?
Entitats que tenen pisos d’acollida i/o que treballen específicament amb persones refugiades:
• Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat CEAR
• Comissió Catalana d’Acció pel Refugi CCAR
• Fundació Apip-Acam
• Creu Roja
• Refugees Welcome
• SCAI
També pots contactar amb l'Oficina d'Entitats i Voluntariat!
Si et vas perdre les activitats de l'any 2021...
TAULA RODONA “L’IMPACTE EN LA SALUT MENTAL I EMOCIONAL EN PERSONES REFUGIADES”
L’acte pretén mostrar l’impacte en la salut mental que pateixen les persones refugiades que estan en trànsit, tant durant el seu viatge com als camps de refugiats, i s’explica com es treballa des de les entitats convidades. Sota la direcció de l'actor Marc Pujol, joves migrants vinculades a la Fundació Comtal ofereixen esquetxos que visibilitzen la realitat d’aquest col·lectiu. Activitat organitzada en el marc del Dia Mundial de les Persones Refugiades, el 15 de juny de 2021 a l'Estruch de Sabadell. Organitzada per: Ajuntament de Sabadell, Pallassos Sense Fronteres, Proactiva Openarms i Taller d’Art Cultura i Creació (TACC)
VÍDEO RECOPILATORI: “SABADELL AMB EL DIA DE LES PERSONES REFUGIADES”
Realitzat per Taller d’Art, Cultura i Creació (TACC)