Comissiò Ètica Pública

CEPdefg

 

Procediment de consulta i d'investigació

Sessions

2022

  • Sessió ordinària núm. 1/22, de 21 de febrer de 2022, es va tractar la renovació d’un dels vocals de Comissió; la publicació de les resolucions de la Comissió al Portal de Transparència; es va valorar la proposta de memòria de la Comissió de l’any 2021; es va tractar la petició d’informe del Servei gestor de la Bústia ètica interna i es va valorar la proposta de contingut del procediment d’instrucció dels procediments sancionadors.
  • Sessió ordinària núm. 2/22, de 26 d’abril de 2022, es va tractar la renovació dels membres de la Comissió i es va redactar l’informe en resposta a la petició del Servei gestor de la Bústia ètica interna.
  • Sessió ordinària núm. 3/22, de 20 de juny de 2022, es va tractar sobre l’activació del a Bústia ètica oberta a la ciutadania.
  • Sessió ordinària núm. 4/22, de 19 de setembre de 2022, es va tractar l’admissió a tràmit de la comunicació 00422 derivada de la Bústia ètica interna.
  • Sessió ordinària núm. 5/22, de 17 d’octubre de 2022, va tenir lloc la compareixença, deliberació i resolució en relació a la comunicació 00422 derivada del a Bústia ètica interna i l’admissió a tràmit de les comunicacions 00522 i 00622 derivades de la Bústia ètica interna.
  • Sessió extraordinària núm. 6/22, de 7 de novembre de 2022, va tenir lloc la compareixença, deliberació i resolució en relació a la comunicació 00522 derivada del a Bústia ètica interna.

2021

  • Sessió ordinària núm. 1/21, de 1 de març de 2021, es va tractar l’admissió a tràmit, de la comunicació amb núm. 00121 derivada de la Bústia ètica i l’establiment de la primera trobada amb Recursos Humans per col·laborar en qüestions d’ètica en la gestió de recursos humans.
  •  Sessió ordinària núm. 2/21, de 24 de març de 2021, es va tractar la preparació de la primera trobada de col·laboració amb el Servei de Recursos Humans i la valoració de la proposta de Memòria de la CEP de l’any 2020.
  • Sessió ordinària núm. 3/21, de 19 d’abril de 2021, es va tractar l’aprovació de la Memòria de la CEP de l’any 2020 i la preparació de la primera trobada de col·laboració amb el Servei de Recursos Humans.
  • Sessió ordinària núm. 4/21, de 19 de juliol de 2021, es va tractar la resolució del procediment derivat de la comunicació 00121.
  • Sessió extraordinària núm. 5/21, de 28 de setembre de 2021,  es va tractar la valoració inicial de la comunicació presentada el 20 de setembre de 2021
  • Sessió ordinària núm. 6/21, de 18 d’octubre de 2021, on es va tractar la renovació d’un dels vocals de la Comissió d’Ètica Pública, de conformitat amb l’article 7.1. del Codi ètic i la publicació de les resolucions de la Comissió d’Ètica Pública.

2020

  • Sessió ordinària núm. 1/20, de 20 de gener, es va fer la valoració de la sessió informativa sobre el Codi ètic als càrrecs electes, es va preparar la sessió informativa sobre el Codi ètic als no electes i es va començar a treballar a l’elaboració de la memòria 2018-2019 de la Comissió.
  • Sessió extraordinària núm. 2/20, de 24 de gener, es va tractar la consulta 2/2020 del 20 de gener de 2020.
  • Sessió extraordinària núm. 3/20, de 24 de gener, es va treballar a la redacció de l’informe referent a la consulta 2/2020 del 20 de gener de 2020.
  • Sessió ordinària núm. 4/20, d’11 de febrer, es va aprovar la memòria de la Comissió d’Ètica Pública 2018-2019, es va treballar en la preparació de la sessió informativa sobre el Codi ètic als coordinadors d’Àrea.
  • Sessió ordinària núm. 5/20, de 21 de setembre, es va acordar la inadmissió a tràmit de la consulta 1/2020 del 16 de gener de 2020, .
  • Sessió ordinària núm. 6/20, de 16 de novembre, es va acordar l’admissió a tràmit de la comunicació anònima derivada de la Bústia ètica interna amb número 00320 i es valorar la possibilitat de realitzar una sessió informativa sobre el Codi ètic al personal gerent de les societats mercantils municipals, personal eventual i Síndica de Greuges municipal

2019

  • Sessió ordinària núm. 1/19, de 28 de gener, es va aprovar el procediment de consulta, observacions i suggeriments i es va continuar treballant la redacció del procediment d’investigació.
  • Sessió ordinària núm. 2/19, de 4 de març, es va continuar treballant la redacció del procediment d’investigació.
  • Sessió ordinària núm. 3/19, de 24 d’abril, es va continuar treballant la redacció del procediment d’investigació.
  • Sessió ordinària núm. 4/19, de 27 de maig, es va aprovar el procediment d’investigació.
  • Sessió extraordinària núm. 5/19, de 21 de juny, es va tractar la consulta 1/2019 del 20 de juny de 2019.
  • Sessió ordinària núm. 6/19, de 15 de juliol, es va revisar l’espai de la Comissió a la Intranet municipal, i es va planificar les properes accions de la Comissió.
  • Sessió extraordinària núm. 7/19, de 29 de juliol, es va tractar la consulta 2/2019 del 26 de juliol de 2019.
  • Sessió ordinària núm. 8/19, de 24 de setembre, es va fer valoració de la resolució de la consulta 2/2019, es van definir les accions imminents de la Comissió i es va tractar sobre la custòdia dels expedients i actes de la Comissió.
  • Sessió ordinària núm. 9/19, de 19 de novembre, es va preparar la sessió informativa sobre el Codi ètic dels alts càrrecs als afectats i es va acordar l’activació dels canals de comunicació a l’espai de la Comissió a la Intranet municipal.
  • Sessió ordinària núm. 10/19, de 9 de desembre, es va preparar la sessió informativa sobre el Codi ètic dels alts càrrecs als afectats.

2018

  • Sessió ordinària núm. 1/18, de 28 de maig, es va declarar constituïda la Comissió d’Ètica Pública de l’Ajuntament de Sabadell i es va tracta l’aprovació de les seves normes de funcionament.
  • Sessió ordinària núm. 2/18, de 21 de juny, es va tractar sobre les funcions i competències de la Comissió i es va acordar la redacció de les normes de funcionament internes, també es va acordar convocar als òrgans gestors afectats pel Codi ètic dels alts càrrecs a una sessió extraordinària.
  • Sessió ordinària núm. 3/18, de 23 de juliol, es va tractar l’aprovació de la comunicació a les persones responsables dels òrgans gestors afectats pel Codi ètic dels alts càrrecs i de les normes internes de funcionament de la Comissió.
  • Sessió ordinària núm. 4/18, de 17 de setembre, es van aprovar definitivament de les normes internes de funcionament i es va tractar el contingut del procediment de consulta, observacions i suggeriments.
  • Sessió extraordinària núm. 5/18, de 27 de setembre, es van tractar les mesures a adoptar en els serveis per aplicar el Codi ètic dels alts càrrecs, amb l’assistència de les persones responsables dels diferents àmbits afectats pel Codi ètic dels alts càrrecs.
  • Sessió ordinària núm. 6/18, de 15 d’octubre, es va treballar a la redacció del procediment de consulta, observacions i suggeriments.
  • Sessió ordinària núm. 7/18, de 19 de novembre, aquesta sessió es va convocar però per motius sobrevinguts no es va poder celebrar.
  • Sessió ordinària núm. 8/18, de 10 de desembre, es va treballar a la redacció del procediment de consulta, observacions i suggeriments i es va iniciar la redacció del procediment d’investigació.

Informes emesos

2022

Petició d’informe del Servei gestor de la Bústia ètica interna sobre una comunicació rebuda en referència a la idoneïtat de tenir com a cap d’un Servei a la persona que ocupa la vicepresidència d’una entitat relacionada amb la mateixa activitat

El Servei gestor de la Bústia ètica interna va fer una consulta a la Comissió d’Ètica Pública, sobre una comunicació anònima que havia rebut i que feia referència a la idoneïtat de tenir com a cap d’un Servei la persona que ocupa la vicepresidència d’una entitat relacionada amb l’activitat de l’esmentat servei. El Servei gestor de la bústia ètica interna va demanar a la Comissió d’Ètica Pública una anàlisi des de la vessant ètica d’aquesta situació. Aquesta comunicació reitera una consulta que la presidenta de la Comissió d’Ètica Pública ja va rebre i va exposar en el seu dia als membres d’aquesta Comissió, segons acta de la sessió de la Comissió d’Ètica Pública de 19 de novembre de 2019, on ja es va exposar que el Servei de Transparència havia rebut una consulta relativa a la participació com a membres de la Junta Directiva de dues persones del Servei.

La Comissió va admetre a tràmit aquesta comunicació en la seva sessió de 26 d’abril de 2022, i va concloure:

1. La Comissió d’Ètica Pública és competent per respondre les consultes, observacions, queixes i suggeriments dels subjectes contemplats a l’Article 2 del Codi ètic d’alts càrrecs, relatius a la conducta ètica en l'exercici de les seves tasques.

Malgrat que els càrrecs que ocupen les persones objecte de la consulta plantejada a la Comissió d’Ètica Pública no es troben dintre de l’àmbit d’aplicació d’aquest Codi ètic, no obstant això, i atès que dins de l’Ajuntament de Sabadell no existeix cap òrgan que pugui donar una visió ètica del tema plantejat, s’ha considerat que la Comissió és l’òrgan més adient per poder-ho fer, tot i que  la Comissió  no té competències decisòries ni pot substituir les funcions dels òrgans que tenen atribuïda la competència per adoptar resolucions.

2. Tot i que s’ha vist que des del punt de vista jurídic no existeix incompatibilitat en el desenvolupament dels càrrecs que els funcionaris del Servei, tenen com a membres de la Junta Directiva de la entitat, atès que el seu exercici és de caràcter gratuït i, per tant, estaria exclòs de la normativa d’incompatibilitats. No obstant això, d’acord amb l’apartat a) de l’article 24 de la LRJSP, en els expedients que tramiti l’Ajuntament de Sabadell en els quals l’interessat sigui aquesta entitat, aquests funcionaris s’hauran d’abstenir pel fet de ser membres de l’òrgan d’administració de l’entitat interessada.

En aquest sentit, caldria tenir present el fet que no és tracta només abstenir-se en el moment de la decisió, sinó  que aquestes persones no haurien de participar en tot el procés que porta a la presa de la decisió.

3. L’entitat és una de les entitats més importants a la ciutat, per la qual cosa, el fet que el cap del Servei relacionat amb la mateixa activitat, ocupi el càrrec d’adjunt a la presidència de la Junta Directiva de l’entitat implica  que pot tenir un paper rellevant  en les decisions que prengui l’entitat.

La doble condició del cap del Servei i adjunt a la presidència de l’entitat, pot crear l’aparença  de que no s’estan complint els principis d’imparcialitat i objectivitat que predica el Codi Ètic de l’Ajuntament.

L’altra qüestió és si és convenient per l’Ajuntament que cada cop que calgui prendre una resolució que afecti a una de les entitats més importants de la ciutat, el màxim responsable tècnic del departament implicat, no pugui participar en la mateixa.

4. Pel que fa a l’altra persona del servei implicada, es considera que pot ser suficient amb la seva abstenció de participar en qualsevol decisió que afecti l’entitat.

5. Els membres de la Comissió d’Ètica Pública volen remarcar que els empleats i empleades públiques han d’evitar conductes que puguin comprometre o donar la impressió que comprometen l’exercici independent del servei públic, amb respecte als principis d’imparcialitat, objectivitat, integritat, com a normes de conducta que han de garantir el principi de confiança legitima de la ciutadania envers als servidors i servidores públiques, per la qual cosa, consideren que cal indicar a la persona que ocupa el càrrec de cap del Servei, que la seva doble condició de cap del Servei i adjunt a la presidència de l’entitat pot afectar a l’aparença d’objectivitat i imparcialitat en la seva conducta, i, de retruc, en la confiança legítima envers la institució de l’Ajuntament de Sabadell.

Consulta sobre la possible vulneració dels articles 4 i 6, del Codi ètic dels alts càrrecs per part d’una persona que ocupa un càrrec eventual a l’Ajuntament

Es va plantejar una consulta per part d’un regidor sobre la possible vulneració dels articles 4 i 6 del Codi ètic dels alts càrrecs per part d’una persona que ocupa un càrrec de confiança al dirigir-se a ell, segons exposava, en un to que considerava poc adient i utilitzant la paraula “maleducat”.

La Comissió va admetre a tràmit i va tractar aquesta comunicació en les sessions ordinàries del 19 de setembre i del 17 d’octubre de 2022, i va concloure:

  1. Els membres de la Comissió, van tenir en consideració el que diu el Codi ètic dels alts càrrecs respecte als articles que menciona la persona a la seva comunicació:

Article 4: Tractaran totes les persones de manera respectuosa, lliure de prejudicis i amb la cortesia i consideració deguda a la seva dignitat, i es comportaran sempre de tal manera que aquestes puguin confiar en la integritat, la imparcialitat i l’eficàcia en les seves actuacions.

Article 6: a) Tractaran totes les persones amb les quals tinguin relació amb el màxim respecte i consideració a la seva dignitat, evitant qualsevol tipus de discriminació.” i e) Exerciran les seves competències amb l’objectiu de servir amb excel·lència la ciutadania, sense incórrer en arbitrarietat.

  1. La Comissió va tenir en compte que els articles als que fa referència la comunicació no estan adreçats a la relació entre una persona de confiança d’un partit i un càrrec electe d’un altre partit, sinó a la relació entre les persones afectades pel Codi ètic dels alts càrrecs i els ciutadans, tal i com estableix el propi article 6.1 “En relació amb l’exercici del càrrec al servei de la ciutadania”.
  1. Els membres de la Comissió, van trobar que el que va succeir forma part de les disputes normals que existeixen entre els diferents grups Municipals, perquè es tracta d’un tema de to, el to amb el que els regidors o regidores o càrrecs de confiança es dirigeixen els uns als altres, però que no consideren que ens trobem davant d’un insult.
  1. La Comissió va considerar que no hi ha incompliment del Codi ètic dels alts càrrecs. La paraula “maleducat” no es pot interpretar com un insult en el sentit estricte i per tant, recomana que les formes en el tracte entre les persones siguin el més correctes possible, tenint sempre el màxim respecte pels interlocutors i evitant en tot moment aquestes situacions de tensió.

Consulta sobre el possible incompliment del Codi ètic dels alts càrrecs pel possible conflicte d’interès entre una persona que ocupa un càrrec directiu de l’Ajuntament i una persona representant d’una empresa contractada a través d’una contractació menor.

Es va plantejar una consulta sobre el possible incompliment de l’obligació legal de demanar tres pressupostos per una contractació menor, relacionat amb el possible conflicte d’interès entre una persona que ocupa un càrrec directiu de l’Ajuntament i una persona representant de l’empresa contractada, que podria entrar en conflicte amb el Codi ètic dels alts càrrecs

La Comissió la va admetre a tràmit i va tractar aquesta comunicació en la sessió ordinària de 17 d’octubre i la sessió extraordinària del 7 de novembre de 2022, i va concloure:

  1. Analitzada la documentació corresponent a la contractació referida a la consulta, es conclou que pel que fa al fet de no haver demanat tres pressupostos, estaríem davant d’un tema del procediment legal de contractació, i no  dins de l’àmbit d’actuació d’aquesta Comissió. Tot i que sí s’ha constatat que existeix un informe tècnic que acredita la idoneïtat d’aquesta empresa per complir les necessitats objecte de la contractació, en tot cas, la persona que fa la comunicació hauria de demanar una revisió d’ofici de l’expedient en qüestió.
  1. Pel que fa a l’existència d’un possible conflicte d’interès, sí que és la Comissió l’encarregada de valorar si aquest existeix i si la persona que ocupa un càrrec directiu, que dona el vist i plau a l’informe tècnic d’adjudicació del contracte, s’hauria d’haver abstingut.
  1. Després de la compareixença de la persona implicada que ocupa un càrrec directiu es desprèn que la relació, és una relació dins l’àmbit laboral, i no existeix amistat personal. En tot cas, la Comissió considera que del tipus de contacte al que es fa referència a la comunicació, no es pot concloure que existeix una amistat personal.
  1. La Comissió té en compte que la persona implicada que ocupa un càrrec directiu, és la que dona el vist i plau a l’informe tècnic d’adjudicació del contracte i que, encara que no s’hagués donat aquest vist i plau,  això no afectaria al procediment de contractació.
  1. Per tots aquests motius, es considera que no s’ha pogut acreditar que existeixi una relació d’amistat íntima entre les dues persones implicades, que pogués donar lloc a un conflicte d’interès per part de la persona que ocupa un càrrec directiu, pel fet de donar el vist i plau a l’informe de contractació de l’empresa contractada a través d’un contracte menor.

Consulta sobre possibles irregularitats al control horari d’una persona treballadora de l’Ajuntament.

Es va plantejar una consulta sobre si l’Ajuntament tenia coneixement i havia investigat unes possibles irregularitats en el control horari d’una persona que van tenir lloc durant l’any 2020, i de les que es va informar al responsable del Servei.

La Comissió, en aquest cas, no va admetre a tràmit aquesta comunicació, pels següents motius:

  1. La Comissió considera que aquest tema no és de la seva competència, ja que es tracta d’un assumpte de gestió ordinària del Servei, que correspon resoldre-ho al mateix Servei o a Recursos humans.
  1. Quant a la possible responsabilitat per inacció davant d’un fet que s’hauria d’haver investigat, la Comissió considera que aquest supòsit no entraria dins el seu àmbit d’actuació ja que seria susceptible d’una possible responsabilitat administrativa que comportaria l’obertura d’un expedient disciplinari, pel fet que el funcionari ha omès  per inacció, d’avant d’uns fets que hauria d’haver investigat , la possibilitat d’incoar un expedient disciplinari.

2021

Consulta sobre la participació d’un familiar d’un regidor que no percep cap remuneració, a un espectacle contractat per l’ajuntament.

Es va plantejar una consulta sobre la possible existència d’un conflicte d’interès per part d’un membre subjecte al Codi per la participació del seu marit, que no percep cap remuneració per aquesta participació, en un espectacle contractat per l’ajuntament.

La Comissió va admetre a tràmit aquesta comunicació en la seva sessió de 28 de setembre de 2021, i va concloure:
1.    La Comissió d’Ètica Pública és competent per tractar la comunicació núm. 00221, atès que es refereix a una situació que afecta un càrrec electe amb motiu de la seva condició. No obstant això, la Comissió no té competències decisòries ni pot substituir les funcions dels òrgans que tenen atribuïda la competència per adoptar resolucions.

2.     Que no hi ha un potencial conflicte d’interès en el fet que la persona que manté parentiu amb el regidor, participi a un espectacle artístic que durà a terme l’empresa contractada pel Servei d’Esports mitjançant un contracte menor. 

3.    La Comissió d’Ètica Pública atenent als principis de responsabilitat i de proporcionalitat ha de considerar tots els antecedents i tenir en compte l’existència o no d’intencionalitat.

4.    En aquest sentit la Comissió d’Ètica Pública considera que, ateses les circumstàncies del cas que s’han constatat, el regidor no ha intervingut en el procediment d’adjudicació del contracte de serveis d’espectacle artístic, perquè aquest s’ha dut a terme una àrea de la qual no forma part.

5.    S’ha constatat que el Servei que ha contractat l’empresa no ha adjudicat amb anterioritat contractes de serveis de similar objecte a l’empresa adjudicatària del contracte de serveis d’espectacle artístic, i segons ha manifestat el cap de la Secció encarregada, aquesta empresa es va trobar fent una recerca per internet d’algun espectacle que tingués unes característiques artístiques concretes.

6.    El fet d’haver adreçat la consulta a la Comissió Ètica de manera prèvia a la data de l’espectacle en qüestió, és un clar indici de la imparcialitat en la presa de la decisió de contractar aquest servei.

Petició d’anàlisi de l’existència d’un possible conflicte d’interès d’un regidor en l’atorgament de subvencions

Es va sol·licitar que s’analitzés l’existència d’un possible conflicte d’interès per part d’un alt càrrec del consistori durant l’adopció de l’acord d’atorgament de les subvencions directes de caràcter excepcional per raons d’interès públic, socials, econòmiques o humanitàries, a les entitats sense ànim de lucre de Sabadell que conformen el teixit associatiu de la ciutat, per pal·liar els efectes econòmics derivats de l’estat d’alarma decretat a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

La Comissió va admetre a tràmit aquesta comunicació en la seva sessió de 1 de març de 2021, i va concloure:

1.    La Comissió d’Ètica Pública és competent per tractar la comunicació núm. 00121, atès que es refereix als presumptes fets d’un càrrec electe en exercici de les seves funcions. No obstant això, la Comissió no té competències decisòries ni pot substituir les funcions dels òrgans que tenen atribuïda la competència per adoptar resolucions.

2.    La Comissió d’Ètica Pública considera que l’actuació del regidor no s’ha ajustat a les determinacions que el Codi ètic estableix en el cas que un càrrec electe es trobi davant d’un potencial conflicte d’interès.

3.    No obstant això, la intervenció del regidor no ha influït en el resultat de la votació de l’acord, que hauria estat el mateix encara que se n’hagués abstingut, per la qual cosa el seu vot no ha estat determinant.

4.    La Comissió d’Ètica Pública atenent als principis de responsabilitat i de proporcionalitat ha de considerar tots els antecedents i tenir en compte l’existència o no d’intencionalitat.

5.    En aquest sentit la Comissió d’Ètica Pública considera que, ateses les circumstàncies del cas que s’han constatat, el regidor no ha actuat amb mala fe ni tenia un interès personal en l’atorgament de la subvenció a una entitat concreta en el moment de la votació,  sinó que han estat un seguit de fets els que han portat a aquesta situació no desitjable pel que fa a la percepció d’un potencial conflicte d’interès, com ara la manca de diligència o descoordinació per part del grup municipal a l’hora de preparar la sessió i la tardança en adonar-se d’una possible causa d’abstenció.

6.    S’ha pogut constatar, igualment, la voluntat del regidor de corregir immediatament l’error, que va ser impossible perquè la votació ja s’havia efectuat.

7.    En qualsevol cas, la percepció de qui no conegui les circumstàncies dels fets d’aquest cas pot ser la de que no s’ha gestionat correctament un conflicte d’interès. És per això que la Comissió d’Ètica Pública considera oportú que el regidor o bé el grup municipal en què s’integra facin públics la successió de fets anteriors i posteriors a l’adopció de l’acord en qüestió, per tal de garantir la transparència i el retiment de comptes en la seva actuació i es permeti que l’opinió pública pugui tenir tota la informació del cas.

8.    La Comissió d’Ètica Pública recomana que el portaveu de cada grup municipal s’asseguri que els membres respectius que participen en òrgans col·legiats tinguin coneixement íntegre de tots els assumptes que se sotmeten a votació.

2020

Consulta sobre la participació d’un representant del personal en un procés selectiu com a assessor del tribunal qualificador

Es va plantejar una consulta sobre la possible existència d’un conflicte d’interès per part d’un membre subjecte al Codi que té la condició de representant del personal per raó de la seva participació en un tribunal qualificador d’un procés selectiu, però de l’estudi de l’assumpte va resultar que no formava part del tribunal qualificador com a membre sinó que hi actuava com a assessor.

La Comissió va inadmetre a tràmit aquesta comunicació en la seva sessió de 21 de setembre de 2020, atès que feia referència a una qüestió estrictament de legalitat.

Consulta sobre la percepció que pot generar el fet que una persona subjecta al Codi encausada en un procés penal per un presumpte delicte de tràfic d’influències exerceixi el càrrec de tresorer municipal.

La Comissió va tractar aquesta consulta en les sessions extraordinàries de 24 i 27 de gener de 2020 i es va pronunciar en el sentit que aquest nomenament s’ajustava al procediment que estableix el Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, i l’òrgan competent va actuar dins del marge de discrecionalitat que li concedeix la norma, que li permet escollir la persona que consideri més idònia d’entre les que reuneixin els requisits. No obstant això, també va afirmar que el més desitjable hauria estat convocar un procés intern, malgrat no ser preceptiu, ja que s’hauria actuat amb més transparència i s’hauria pogut justificar millor la selecció del funcionari escollit.

A més, també va recomanar que  l’òrgan competent fes públiques les raons que van portar a proposar el nomenament de la persona en qüestió com a tresorer accidental i que aquest durés el temps estrictament indispensable per a la cobertura del lloc de treball de Tresoreria per qualsevol dels sistemes de provisió que estableix la normativa, ja siguin provisionals o definitius.

Tot això per tal d’evitar un perjudici al prestigi i a la confiança ciutadana en la institució i d’acord amb l’article 6.1.d del Codi ètic.

Consulta sobre la participació de personal interí en els tribunals qualificadors de processos selectius.

Es tractava d’una comunicació que es va presentar a la Bústia ètica de manera física i el seu servei gestor la va derivar a la Comissió, que la va tractar en la sessió de 16 de novembre de 2020, però no ha pogut donar resposta a la persona que la va presentar atès l’anonimat, però sí la va traslladar al Servei de Recursos Humans perquè en tingués coneixement.

D’aquesta comunicació han sorgit les reunions que es fan entre els membres de la Comissió i els responsables del Servei Recursos Humans, per tal de tractar les qüestions ètiques en l’àmbit de la gestió dels processos selectius municipals.

2019

Consulta sobre una activitat organitzada per l’Ajuntament en què hi participava per raó de la seva activitat privada una persona membre del govern municipal

Es va plantejar una consulta sobre la possible existència d’un conflicte d’interès per part d’un membre subjecte al Codi en relació amb la seva participació en una activitat dins de la seva esfera particular en el marc d’un acte organitzat per l’Ajuntament.

La Comissió va considerar que aquest fet podria crear una aparença de conflicte entre interessos públics i privats, per la qual cosa es va recomanar que, públicament i de la manera que es cregués més idònia, s’exposés aquesta situació i que l’Ajuntament oferís els arguments necessaris perquè la ciutadania no es creés una imatge equivocada de la situació real.

Consulta sobre la possible existència d’un conflicte d’interès per part d’una persona subjecta al Codi en relació amb la contractació com a personal eventual d’una persona amb qui mantenia una relació afectiva

La Comissió es va pronunciar en el sentit que el Codi no prohibeix nomenar com a personal eventual una persona que manté una relació d’afectivitat amb un membre corporatiu sinó que el que prohibeix és que el membre corporatiu afectat per aquest conflicte d’interès intervingui en el procediment de proposar la persona.

2018

Durant el 2018 no hi va haver cap comunicació