Ajuts a domicili
Documentació necessària:
- Informe de sol·licitud de la treballadora social
- Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant
- Autorització de consulta de dades de l’AEAT (Agència Estatal d’Administració Tributària). Si no autoritza la consulta:
- Fotocòpia de la darrera declaració d’IRPF. Si no en fan: certificat d’imputacions de renda.
- Fotocòpia de les pensions exemptes de tributació, si en perceben algun
Procediment
Per tramitar un servei d’ajut a la llar cal demanar hora per a la Treballadora Social de gent gran i dependència del CAP (centre d’atenció primària) de referència de la persona interessada, que valora la situació i tramita el recurs més adient.
Persones interessades
A persones grans que visquin soles o en família amb menors a càrrec i a persones amb discapacitat.
Data de sol·licitud
Tot l’any.
Temps de resposta
Variable en funció de la disponibilitat d’hores i de la urgència de la situació (valorada tècnicament per la Treballadora social).
Desenvolupament del tràmit
El servei d’ajut a la llar inclou:
- Ajuda a la realització d’activitats de cura personals (higiene, vestit, mobilització) i domèstica (compra i ajuda per elaboració d’àpats, ordre general de la llar...) de persones que no tenen prou autonomia ni suport familiar com per fer-les per elles mateixes.
- Suport educatiu en temes relacionats amb higiene, salut, alimentació, etc.
- Reforç de la xarxa de suport social i evitar l’aïllament.
Els beneficiaris d’aquest servei hauran de satisfer el preu públic que s’especifica a l’ordenança fiscal número 5.3
Servei Gestor
Serveis socials gent gran i dependència.