PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
  

EDUCACIÓ

 

La maleta de les famílies és una de actuacions incloses dins l’estratègia  local d’orientació , de suport a mares i pares que acompanyen els fills en la transició cap als estudis post obligatoris.

L’estratègia local d’orientació Sabadell Orienta impulsa entre d’altres accions d’orientació a les famílies l’ús del recurs “La Maleta de les Famílies”, projecte promogut per la Diputació de Barcelona amb diverses accions de suport als pares i mares que acompanyen els fills i filles en la transició cap als estudis postobligatoris i que, per tant, es troben en un moment rellevant per a la tria del seu itinerari educatiu i professional.

Aquest és el quart any que l’Ajuntament, comptant amb el suport de la Diputació de Barcelona, ofereix aquest recurs als centres de secundària per complementar la tasca d’orientació que els centres ja porten a terme. El curs 2019-2020, hi participen els instituts Arraona, Escola Industrial, Jonqueres,  Pau Vila i Vallès.

Els objectius principals de “La Maleta de les Famílies” són contribuir a reduir l’abandonament escolar prematur en el primer any de l’educació post obligatòria, fomentar el paper cabdal de les famílies en l'acompanyament dels fills i filles i potenciar la xarxa de col·laboració entre l’administració i els centres educatius. De fet, aquest projecte es basa en una experiència implementada a França, considerada com a bona pràctica per la Comissió Europea i que ha generat impactes molt destacats en les taxes d'abandonament escolar prematur d’aquest país.

“La Maleta de les Famílies” preveu tres tipus d’accions: la primera és una xerrada oberta per a les famílies d’alumnes de tercer i quart d’ESO, batxillerat i cicles de grau mitjà de cada institut, amb l’objectiu de trencar estereotips i mostrar el ventall d’opcions d’itinerari educatiu i professional. La segona es tracta d'una acció que consisteix en organitzar tallers participatius per a algunes famílies d’alumnes de 4rt d’ESO per aprofundir en els aspectes bàsics introduïts a les xerrades. Són tallers per tractar la possible frustració i angoixes i la diferència d’interessos entre famílies i fills que es pot produir en el camí de presa de decisions. Finalment, per cloure l’activitat s’impulsen una sèrie de tutories individualitzades amb famílies i alumnes.

Enguany, i com a resultat de les valoracions dels centres, durant el primer trimestre es programen xerrades monogràfiques sobre els itineraris de formació post –obligatòria  (Batxillerat, Cicles Formatius, Universitat, altres ensenyaments reglats i no reglats.... ) amb informació contrastada i rellevant sobre les últimes novetats del sistema i les seves passarel·les per la formació al llarg de la carrera vital i professional.